passionsblomman skrev 2008-10-05 14:52:33 följande:
Inte en enda av de punkterna har någonsin varit en faktor när jag valt partner!Träffade en kille som sa "det vet du väl, att fetast plånbok vinner" Vi träffades inte så många ggr......för han ville ha en söt flicka vid sin arm att le på de rätta ställena och liksom fullända hans image...och det gick rätt fort upp för honom att jag hade alldeles för mycket att säga och diskutera för att vara en pålitlig"docka"Men allvarligt,var har de träffat de här tjejerna?
Okej.
Jag tror att det första vi måste konstatera här är att tjejer och killar befinner sig på varsin halva av spelplanen, och därför så har vi inte alltid full insikt i hur spelet ser ut, eftersom vissa saker syns mycket tydligare från en viss vinkel.
Väldigt vanligt bland tjejer är i alla fall att läpparnas bekännelser sällan motsvarar vad de vill ha i verkligheten, något både jag och Fjosok fått erfara. Alla tjejer säger sig vilja ha en mjukiskille; de killar de väljer att ha sex och förhållanden med är dock ofta allt annat än det.
Exempel: Mitt ex berättade helt spontant en dag om en 40-årig gift spanjor som hade raggat upp henne på flygplatsen under en spanienresa, hon hade åkt med honom hem och där hade han gjort sitt bästa för att supa ner henne. Hon tyckte att det var vansinnigt roligt när han hade frågat vilken samlagsställning hon föredrog och hade utan vidare flashat tuttarna för honom. Det här var, enligt henne, det bästa minne hon hade och ingen hade någonsin fällt en så betydelsefull kommentar till henne som honom.
Detta kom alltså från en närmast fundamentaliskt kristen tjej som inte kunde tänka sig ha sex före äktenskapet (med mig alltså, hon var inte oskuld precis), och som när jag såklart blev sårad och ledsen pga ovan nämnda berättelse försökte släta över det hela med att något slags ihåligt argument om hur farlig situationen hade kunnat vara och att hon egentligen inte menade det hon sa. Behöver jag nämna att förhållandet med den här tjejen var ett helvete, mer eller mindre, trots mina försök att leva upp till idealet som mjukiskille?
Grejen är den, att om jag inte hade indoktrinerats av samhället att det tjejer vill ha är en mjukis, och varit en riktig, skrikande, ölhävande gris istället, så kan jag nästan garantera att vårt förhållande inte hade blivit den katastrof det blev.
Det är väldigt vanligt att man tar upp samhällets utseendefixering som orsak till varför unga tjejer mår dåligt och skär sig, jag hävdar att missbruk, våld och självmord bland män många gånger orsakas av tjejers dubbelmoral.