Hammerman1 skrev 2008-10-05 16:33:31 följande:
Fjosok skrev 2008-10-05 16:25:23 följande:
Kommer osökt att tänka min bror nu. Han jobbar heltid och mer därtill som elektriker, hans flickvän har varit sjukskriven i jag vet inte hur många år. Kontentan av det hela är naturligtvis att min bror drar hem nästan alla hushållets pengar. Ändå har dom delad ekonomi och lika stor beslutanderätt i ekonomiska frågor, vilket bland annat är orsaken till att han inte kunnat skaffa ny dator trots att han vill det. Hade det varit en man som varit långtidssjukskriven hade han fått finna sig i att kvinnan beslutade det mesta kring pengarna eftersom hon är den som jobbar. Dessutom hade förhållandet knappast blivit långvarigt eftersom kvinnan börjat leta efter ny man i samma stund killen sjukskrivits. Trist men sant.
Nä nu... du är förvisso en mästare på att dra slutsatser efter personliga erfarenheter men någon gräns får det ändå vara!!
Om din bror är så missnöjd med situationen varför ändrar han den inte - jag antar att han är en öldrickande gris eftersom han har fru så det är väl inga problem att ryta till lite??
Så du menar att om min man fick cancer eller hjärtinfarkt skulle jag lämna honom? Att det är så kvinnor gör? Bara för att han inte tjänar lika mycket pengar som sjukskriven så dumpas maken?
Du är bitter på alla kvinnor, det är uppenbart, men dra inga förhastade slutsatser om oss andra för det!