• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • paradisfågel

Mest jag som läser o letar.. Hittar jag något så visar jag honom o då säger han vad tycker om de.. Ibland diskuterar vi vad vi vill ha med o vad vi tycker e viktigt när de gäller en specifik grej..

• Augusti2010

Han är inte lika intresserad som jag, och framförallt tycker han nog jag är lite tidigt ute =) Men visst planerar vi ihop, han har ganska höga krav på festlokalen och har redan ratat ett par ställen vi kollat på som jag skulle kunna tänka mig. Det ena tyckte han var trångt i middagssalen, det andra hade för liten danssal =) (Hans familj är riktiga festprissar som shakar ordentligt, så det är viktigt med festlokalen..) Gästlistan är han såklart väldigt involverad i, och bordsplaceringen kommer vi också göra tillsammans, liksom festhäftet (även om jag kommer vara den som skapar det). Musiken är också viktig för honom, och maten och drickan.

Detaljer som färgtema, blommor osv. bryr han sig däremot inte ett dugg om, så med sånt har jag fria händer.

Jag tycker vi har ett ganska bra samarbete. Jag skulle inte vilja bestämma allt själv, det är ju vårt bröllop och inte mitt. Men sen är jag såklart mer intresserad av sånt här än vad han är, så det blir naturligt att jag är den som kollar runt och pysslar med det, men diskuterar med honom när det är nåt.

Paradis: Rockelstad ligger lite långt bort. Vi bor i Norrköping, så Linköping är OK, men till Rockelstad är det nog 10 mil tror jag. Dessutom åt fel håll för min släkt som kommer söderifrån.

• pandis81

Vart var det någonstans??
    Vart bor du??

Jag har kollat runt lite men känner inte till så många guldsmeder som jag tror är billigare. Guldfynd ligger annars ganska bra i priser.

Men jag ska definitivt kolla runt lite får vi se vad jag kan hitta.

MrsWindh skrev 2008-11-21 08:22:15 följande:
    Pandis jag hittade en guldsmed utanför stan som tog halvapriset mot de guldkedjor inne i stan! Kan varmt rekomendera att du kollar runt lite. Jag gick till honom med en bild från nätet och en nogran anvisning hur min ring skulle se ut. Resultatet blev perfekt! Exakt som jag ville ha! Och betydligt billigare.Lycka till!Augusti & Ullis - kul att ni oxå kom hit! Jag är oxå en av "de nya"
  • pandis81

Är ni från Linköping??
    Det är jag från början men bor numera i stockholm.
    Bjärka Säby är fint, men jag tror inte man får ta med egen alkohol dit tyvärr tror dom har egna rättigheter. men jag kan ha helt fel i det också är inte alls säker.. Bara något jag har hört.

Augusti2010 skrev 2008-11-21 08:22:27 följande:
    Inte kommit så långt i planeringen, kollar på ställen att vara på bara. Vill ha lite slotts-/herrgårdsliknande, gärna där man får ha med egen alkohol och där vi och gästerna kan sova över. Som en liten weekend. Inte lätt att hitta nåt! Ska besöka Gamla slottet Bjärka Säby utanför Linköping i januari. Håller tummarna för att det är bra, för de uppfyller kraven i övrigt och har bra priser.Annars vet vi nog ungefär hur vi vill ha det, gästlistan är typ klar och jag vet ungefär hur jag vill att klänningen ska se ut. Gäller bara att hitta nåt som stämmer med vad man tänkt sig. Men när vi bokat dag och ställe kommer vi nog lugna oss lite. Det är ju faktiskt ganska långt kvar.Ser att det är folk här som kommit mycket längre =)
  • MissMijah

MrsWindh: Min m2b är med och planerar en hel del får jag väl lov att säga. han tyckte väl att jag var tidigt ute från början. men nu har han insett att så är det inte. det är väl jag som är mest drivande. men det kan ju bero på att jag är arbetslös och inte jobbar mer än extra då och då. vilket innebär att jag har mer tid att spendera typ framför datorn för att kolla upp saker, än han som jobbar heltid.

Igår kväll satt vi och ebställde en massa saker från calligraphen.se. Det känns så skönt. För nu har vi beställt:

inbjudningskort
    vigselprogram
    festprogram
    placeringskort + hållare
    ballonger
    toastmasterklocka
    rosenblad
    servetter
    gästbok
    såpbubblor
    banderoll
    ett "bilset" att dekorera limousinen med

etc.

kan stryka massor från listan

och vad det gälelr korten så tänke vi följa en grå serie enbart. men så tyckte vi igår att det kunde vara kul emd lite olika färger.

så inbjudningskorten och vigselprigrammen är vita, men så är det samma hjärtsymbol på dem som på de grå korten.

och festprogram och placeringskort blir grå. med hjärtsymbolen då.

de vita var lite billigare.

Hade först räknat med att alla kort (inkl tackkort) skulle kosta 4500 med allt.

men vi har bestämt att skriva inlagor själva och så. och iom det så slutade den totala summan för korten på 3300! Skitbra!

och iom att vi ebställde så mkt ifrån dem, så fick vi mängdrabbat på ..hm jag trpor det var 500 - 600 spänn . inga fel!? eller vad säger ni?

• pandis81

Min m2b är ganska involverad, och ställer jag frågor så säger han hur han vill ha det.
    Det han är mest intresserad av just nu är hans egna kläder och tillbehör.
    Men det går också stundtals att han är mer intresserad och inte..
    Nu har han också ett väldigt stort intresse i hur vi sparar till bröllopet. Så det har verkligen tagit fart och det är skönt.

MrsWindh skrev 2008-11-21 08:25:37 följande:
    Planerar ni ihop?Hur gör ni andra, är era M2B lika involverade som ni? Min skrattar mest och ler när jag berättar vad jag köpt/funderat till vårt bröllop.. men han är inte så involverad. Han tycker att det är för långt att börja planera redan nu, så jag låter honom vara Men hur engagerade är era?
  • MissMijah

Hallå jag är ju med från Limpan för tusan!

• pandis81

Woooow..
    det låter ju skit bra at ni kan stryka så mycket från listan av tillbehör och kort.
    Det är bra att man får mängdrabatt och att det blir billigare än vad man har tänkt sig också. Så det är skönt.

Vad duktiga ni är.
    Och limon blir fin också

MissMijah skrev 2008-11-21 10:13:08 följande:
    MrsWindh: Min m2b är med och planerar en hel del får jag väl lov att säga. han tyckte väl att jag var tidigt ute från början. men nu har han insett att så är det inte. det är väl jag som är mest drivande. men det kan ju bero på att jag är arbetslös och inte jobbar mer än extra då och då. vilket innebär att jag har mer tid att spendera typ framför datorn för att kolla upp saker, än han som jobbar heltid. Igår kväll satt vi och ebställde en massa saker från calligraphen.se. Det känns så skönt. För nu har vi beställt:inbjudningskortvigselprogramfestprogramplaceringskort +
  • pandis81

Fast jag såg i ett senare inlägg att dom var från Norrköping men kan tänka sig att giftas i Linköping.

MissMijah skrev 2008-11-21 10:16:20 följande:
    Hallå jag är ju med från Limpan för tusan!
  • Augusti2010
    pandis81 skrev 2008-11-21 10:11:50 följande:
    Är ni från Linköping??Det är jag från början men bor numera i stockholm. Bjärka Säby är fint, men jag tror inte man får ta med egen alkohol dit tyvärr tror dom har egna rättigheter. men jag kan ha helt fel i det också är inte alls säker.. Bara något jag har hört.
    Min sambo är från Norrköping, jag är inflyttad. Man får ha med egen alkohol på Bjärka Säby. De har inga rättigheter, samarbetar med cateringfirmor istället. Det verkar kanonbra, men som sagt, får se efter besöket. Har ju en kräsen m2b =)
Svar på tråden bröllop 2010 nr 4