• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • paradisfågel

Hejsan mina vänner!

Välkommen in i värmen MrsWindh! Om du ändrar dig om vilken klänning du vill ha (som jag gör) så kanske e de bättre att vänta? Jag har sparat bilder på varje klänning som jag fastnat för samt skrivit upp vilket märke och var jag hittat den.. Då är det lättare att hålla reda på vad du vill ha när det närmar sig och hitta den man helst vill ha.. Men om man hittar en som man verkligen vill ha o e säker på att man inte kommer ändra sig så är det enligt min mening bara att slå till (såvida man inte som missmijah skriver, tror att man kommer gå upp eller ner / vill försöka gå upp eller ner)..

Idag har jag varit ordentlig o städat i garderoberna.. nu har vi en hylla längst upp i min garderob tillägnad bröllopsgrejor.. mest är där tidningar men har även lyckats lägga dit min väska o en gästbok som jag fixat till..

Mijah, skönt att du kanske äntligen får ett ordentligt svar..

• JustMeAndMyLove

2010 blir det för oss också :)
    Hur långt har ni andra kommit i planerandet och har ni berätta för familj och vänner om datum?

Vi håller på att försöka få ihop en realistisk budget. Inte lätt har jag märkt! Det vill gärna skena iväg när drömmar och romantik tar över, hehe

• paradisfågel

Välkommen in JustMeAndMyLove!

Våra familjer o några vänner vet om att vi ska gifta oss.. När är ännu inte bestämt..

Vi tittar mest runt på vad vi tycker om o vad vi vill ha o så.. Håller på lite smått med budgeten.. Känns som att de väldigt lätt skenar iväg för oss.. Hubben min tyckte inte de va nån stor grej om vi har en hög budget.. "Jaha, vadå då? Vi kommer ju bara göra de här en gång, då får de väl kosta lite extra" fick jag till svar när jag bad honom titta över budgeten tillsammans med mig..

• pandis81

Hej och välkommen.
    Kul att folk från den andra tråden börjar hitta in i våran varma håla här.

Vi har kommit ganska långt i planeringen och vet hur vi vill ha det, men det är inget som är bokat eller så. Det ska jag börja nu när årsskiftet har varit.
    Vi ska gifta oss den 24/4-2010
    Vi har berättat datumet för dom närmaste för att dom har frågat. Men för dom andra så är det ingen som vet.
    Så för några blir det säkert en överraskning att vi ens pratat om det.

Jag har haft kontakt med kyrka,lokal men även där är det preliminärt inte helt spikat.

Jag har köpt.
    Klänning
    Favours påsar
    Lite material till Inbjudningar,placeringskort och festprogram.
    Designen är klar men inte innehållet.

JustMeAndMyLove skrev 2008-11-20 15:21:21 följande:
    2010 blir det för oss också :)Hur långt har ni andra kommit i planerandet och har ni berätta för familj och vänner om datum?Vi håller på att försöka få ihop en realistisk budget. Inte lätt har jag märkt! Det vill gärna skena iväg när drömmar och romantik tar över, hehe
  • JustMeAndMyLove

Va roligt!
    Det jag nästan ser framemot mest är att prova och köpa kläderna!

Hur gör ni med regeln att den man gifter sig med inte får se kläderna innan ceremonin?

Det vore lite roligt men kanske krongligt? :)

• pandis81

Nä min m2b får inte se klänningen innan.
    Jag kommer nog att se hans kläder men det är bara för att jag är hans smakråd om han inte åker och handlar med sin bestman.
    Men annars så kommer vi inte se dom.

När jag hänger ut min klänning så hänger jag ju klädgarderob över.
    Det behövde jag inte göra förän 6 månader innan rekomenderade hon jag köpte den av.

JustMeAndMyLove skrev 2008-11-20 15:32:45 följande:
    Va roligt!Det jag nästan ser framemot mest är att prova och köpa kläderna!Hur gör ni med regeln att den man gifter sig med inte får se kläderna innan ceremonin? Det vore lite roligt men kanske krongligt? :)
  • paradisfågel

Vi kommer nog definitivt skippa den reglen.. Om jag får bestämma (tror inte han kommer ha några invändningar mot de jag vill) så kommer vi fotograferas innan vigseln så gästerna slipper vänta på oss.. då kommer han automatiskt få se mig innan o jag honom..

• JustMeAndMyLove

Ja det är klart, vi har också tankar på att ta studio-foton innan bröllopet. Tänkte inte på det :)

paradisfågel skrev 2008-11-20 15:36:36 följande:
    Vi kommer nog definitivt skippa den reglen.. Om jag får bestämma (tror inte han kommer ha några invändningar mot de jag vill) så kommer vi fotograferas innan vigseln så gästerna slipper vänta på oss.. då kommer han automatiskt få se mig innan o jag honom..
  • pandis81

Vi kommer att se ut en plats i närheten där vi vill fotograferas och så kommer min bror att fotografera oss.
    Och då åker vi direkt dit efter att vi har kommit ut ur kyrkan och minglat lite. Så då behöver dom inte vänta så länge.

paradisfågel skrev 2008-11-20 15:36:36 följande:
  • MrsWindh

ooh vad mysigt med en massa som är lika planeringsglada som jag!

MissMijah, jag är väl den typen som kan äta vad som utan att vågen ändras. så troligen har jag samma mått då som nu.

Pandis 81, tack för tipset jag trodde att klänningen var tvungen att hållas hängd! Vad blev det för något fint då?

Åååh vad jag längtar, på julafton ska vi berätta för alla (familjen, vännerna får vänta på inbjudan) att vi ska gifta oss! Datum är klart, kyrkan och lokal ska vi boka efter nyår.

*drömsk suck*

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4