• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • makupala
    pandis81 skrev 2008-11-19 09:09:21 följande:
    Ingen så direkt, men checklistan här på BT tycker jag duger bra.Den kan du ju lätt hitta här under planeringen. Sen har jag skrivit en egen liten lista på vad jag ska ha med och när man ska fixa vad..
    okej, då ska jag kika här på BT

känns som det finns hur mkt som helst att planera och jag vill liksom inte riskera att missa något..
  • pandis81

om du klickar på fliken längst upp som heter planering så kommer det upp små flikar och där finns det checklistor som jag tycker är bra.
    Ja det är väldigt mycket som man ska planera men också väldigt mycket som känns onödigt. Så ta inte allt som står och rekomenderas för det är inte säkert att ni behöver allt.

makupala skrev 2008-11-19 11:06:33 följande:
    okej, då ska jag kika här på BT känns som det finns hur mkt som helst att planera och jag vill liksom inte riskera att missa något..
  • makupala

hade man haft obegränsat med pengar hade man nog kunnat göra allt som står.. hihi.. men tyvärr ser inte verkligheten ut så för oss.. men oj va roligt det är att planera! sitter här och filosoferar och planerar på kvällarna när jag nattat sonen och sambon är på jobbet.. perfekt tidsfördriv..

pandis81 skrev 2008-11-19 11:50:57 följande:
    om du klickar på fliken längst upp som heter planering så kommer det upp små flikar och där finns det checklistor som jag tycker är bra.Ja det är väldigt mycket som man ska planera men också väldigt mycket som känns onödigt. Så ta inte allt som står och rekomenderas för det är inte säkert att ni behöver allt.
  • MissMijah

hej alla mina favvotjejer!

Jag har inte skrivit så mkt, men jag är inne och läser varje dag. jag är så matt och trött hela tiden, jag evt inte vad det är. var hos en läkare i linköping idag ( ja jag åkte ända dit..) en av min pappas bästa vänner är läkare.
    är trött på att bli hemskickad från vc här hemma. de säger bara att man ska ta en alvedon och vila. men nu har jag varit konstant sjuk i över en månad. infektionen tycks bara byta plats.
    så idag var jag och tog en massa prover. han sa att min bukspotskörtel var större än normalt och babblade en massa om det som jag inte förstod. men kom iaf fram till att det finns risk för att jag har struma. detta ska nu undersökas. hur som haver, så är det ju ingen fara på torpet iaf utöver ständiga förkylningssymptom mår jag bra. så lycklig i mitt liv för övrigt, så detta känns som en fis i rymden.

jag följer allt ni säger, o jag struntar inte i att svara nedvete. det har liksom inte blivit av bara.

hoppas ni alla har det bra iaf. massa kramar

• MissMijah

Jag tror inet att jag har följt någon speciell checklista. den har kommit automatiskt när man pratat om bröllop med folk.

det största att börja med är väl budgeten..antal gädter..kyrka..festlokal..

sen tycker jag detaljerna kommer med på köpet. om man vill ha färgtema så bestäms ju det. o iom det kanske man lätatre kan välja blommor..färg på kläder dukning etc

• MissMijah

rättning: jag menade sköldkörteln och inte bukspotskörteln såklart! för snabb i fingrarna..hehe

• pandis81

Idag så har jag varit inne på guldfynd för att prata lite med dom om ringar.
    Och vi kom fram till ett förslag som hon ska kolla pris på och så återkomma till mig.
    jag hittade en ring som dom hade men som jag ville göra om lite. Så vi får se vad hon hittar på =)

Har ni för er idag då??
    Det är väldigt vackert väder här så en promenad till centrum var verkligen skönt. Lite kallt men det blåser inget så klär man på sig så är det riktigt skönt

• MrsWindh

Hej!
    2010 smäller det, någon som köpt sin klänning än?
    Jag har hittat min, tror jag. Har hittat min drömklänning fler gånger om nu och börjar bli lite nervös över att jag hela tiden ändrar mig.

Vad tycker ni? Är det för tidigt att handla bröllopsklänning redan? Vi gifter oss 2010 juni!

/A

• MissMijah

MrsWindh: Hej!

Jag vet hur det är med klännig, det är svårt! jag tror jag hittat min dröm klänning iaf.

vet inte om det är för tidigt. det beror ju på om du vill/kommer gå upp eller ner i vikt?

• pandis81

Hej mrs windh och välkommen hit.
    Jag har köpt min klänning men det var verkligen min dröm klänning då jag vill ha en enkel men elegant klänning.
    Så nu ligger den plastad i min bröllopslåda. Och så kunde jag hänga ut den sista halvåret så hinner den räta till sig och så ska den ju ångas så klart. Men det gör vi veckorna innan.

Sen var det ett sånt otroligt bra pris så det ville jag inte missa. Jag pratade med dom jag köpte klänningen av och frågade om det var några problem att sy in den om det skulle behövas då jag försöker gå ner lite mer i vikt. Men det var absolut inga problem. Så det är skönt.

Så jag tycker personligen inte att det är för tidigt. Men har du tendens till att ändra dig så kanske du ska vänta lite till.

MrsWindh skrev 2008-11-20 13:47:14 följande:
    Hej!2010 smäller det, någon som köpt sin klänning än?Jag har hittat min, tror jag. Har hittat min drömklänning fler gånger om nu och börjar bli lite nervös över att jag hela tiden ändrar mig. Vad tycker ni? Är det för tidigt att handla bröllopsklänning redan? Vi gifter oss 2010 juni!/A
Svar på tråden bröllop 2010 nr 4