• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • pandis81

Min klänning finns i galleriet. så där kan du se
    så kul att berätta för alla.
    Hur tror du dom kommer att reagera då??
    Har ni varit tillsammans länge??

MrsWindh skrev 2008-11-20 15:39:55 följande:
    ooh vad mysigt med en massa som är lika planeringsglada som jag!MissMijah, jag är väl den typen som kan äta vad som utan att vågen ändras. så troligen har jag samma mått då som nu.Pandis 81, tack för tipset jag trodde att klänningen var tvungen att hållas hängd! Vad blev det för något fint då?Åååh vad jag längtar, på julafton ska vi berätta för alla (familjen, vännerna får vänta på inbjudan) att vi ska gifta oss! Datum är klart, kyrkan och lokal ska vi boka efter nyår.*drömsk suck*
  • paradisfågel
    pandis81 skrev 2008-11-20 15:38:58 följande:
    Vi kommer att se ut en plats i närheten där vi vill fotograferas och så kommer min bror att fotografera oss. Och då åker vi direkt dit efter att vi har kommit ut ur kyrkan och minglat lite. Så då behöver dom inte vänta så länge.
    De e en bra tanke
    De vi har lyckats bestämma när de gäller fotograf e att vi ska ta nåt studio-foto med tärna, best man o våra familjer o så.. men sen när själva bröllopsfesten kickat igång med middag o så så ska de bara vara vi.. De va nånting som hubben kände va viktigt för honom, att de inte skulle vara fler utomstående (de som serverar osv) än vad som behövs.. Vi räknar med att hans extra pappa kommer ta en hel del foton under själva festen (vare sig vi ber honom lr inte) så ev att vi kommer be honom ta några när vi skär upp tårtan o så..
  • pandis81

Min bror kommer att ta kort på oss efter. som är våra bröllopsfoton sen vet jag att det kommer vara många som tar kort under maten,festen och tårtan.
    Min bror kommer ju vara med under hela kvällen så han kommer agera fotograf under kvällen också.
    Sen är m2b morbror hobbyfotograf och kommer att ta bilder under kvällen och sen kommer säkert alla andra också ta bilder som man får del av också.
    Så bilderna är jag inte ett dugg rädd för att vi inte kommer få några bra alls.
    Utan att lägga massor med pengar på fotograf och det känns jätteskönt.

paradisfågel skrev 2008-11-20 15:43:18 följande:
    De e en bra tanke De vi har lyckats bestämma när de gäller fotograf e att vi ska ta nåt studio-foto med tärna, best man o våra familjer o så.. men sen när själva bröllopsfesten kickat igång med middag o så så ska de bara vara vi.. De va nånting som hubben kände va viktigt för honom, att de inte skulle vara fler utomstående (de som serverar osv) än vad som behövs.. Vi räknar med att hans extra pappa kommer ta en hel del foton under själva festen (vare sig vi ber honom lr inte) så ev att vi kommer be honom ta några när vi skär upp tårtan o så..
  • paradisfågel

Pandis, det förstår jag! Vi har diskuterat att be hubbens extra pappa agera fotograf under hela dagen, men vi får se.. vi har ju en hel del tid på oss att fortsätta diskutera de..

MrsWindh, vill du ha planeringstokiga så har du kommit rätt Vet att iaf jag e de..

• pandis81

Ja det är jätteskönt för jag känner att jag har inte lust att slänga ut pengar på en person som jag inte känner och då lämna över hela ansvaret på någon man aldrig förrut har träffat och så kanske bilderna blir skit dåliga och så måste du ändå betala stora pengar för det i slut ändan.

Och jag är övertygad om att min bror kan göra det lika bra och då kanske bara ge honom en present som tack för hjälpen.
    Och som ett minne och skulle inte bilderna bli helt perfekta så är det inte hela världen. Men har ju ändå minnet som man lever på resten av livet.

Och dagen kommer bli underbar ändå.

paradisfågel skrev 2008-11-20 15:49:26 följande:
    Pandis, det förstår jag! Vi har diskuterat att be hubbens extra pappa agera fotograf under hela dagen, men vi får se.. vi har ju en hel del tid på oss att fortsätta diskutera de.. MrsWindh, vill du ha planeringstokiga så har du kommit rätt Vet att iaf jag e de..
  • MrsWindh

Vilken vacker klänning! En vän till mig hade en liknande i sommras och var så fin!

Hahah jo dom kommer nog tycka det är kul, hans mamma kommer väl reagera starkast och storlipa av glädje!
    Vi har hållt ihop i 5 år. Hade en kris för ett år sedan och tog en paus i 3 månader. Det var under den tiden vi verkligen insåg vi att vi är menade för varandra. Men vi har varit förlovade i 3 år så det kommer nog inte som en chock.. Oh nu fick jag rysningar. Det ska bli så kul att berättade det!

pandis81 skrev 2008-11-20 15:42:19 följande:
    Min klänning finns i galleriet. så där kan du se så kul att berätta för alla. Hur tror du dom kommer att reagera då?? Har ni varit tillsammans länge??
  • paradisfågel

Pandis, det tror jag definitivt att ni kommer få Oavsett om bilderna skulle bli lite suddiga, eller man skulle råka snubbla till påväg fram till vigselförrättaren (inte omöjligt när de gäller mig) så tror jag att dagen kommer bli alldeles underbar Det är ju som du säger, inte hela världen

• paradisfågel

MrsWindh, va skönt att du förväntar dig positiva reaktioner

• MrsWindh

Såg på trådstarten att det var väldigt många unga brudar här.
    Om jag gift mig när jag var 22år hade det blivit med min förra sambo.. Hahaha så då hade jag defenitivt varit skild nu.

Jag fick vänta lite längre på att hitta min Mr Right! Men han var värd att vänta på..

• paradisfågel

MrsWindh, ibland vet man bara.. På nyårsafton har vi varit förlovade i ett år.. O kommer nog hinna få några år till på nacken innan vi vandrar nedför altaret.. Tycker huvudsaken är att man känner att det verkligen är rätt, oavsett hur gammal man är..

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4