• mysifer

bröllop 2010 nr 4

här diskuteras allt som hör bröllop till och det mesta mellan himmel och jord.

planeringsgalningarna som hänger här inne är:

MissMijah, 26 år, Partille, 15.09.2009
    lillamaa, 22 år, Kalix vinter 2010
    Gyrethe, 26 år, Visby XX.02.2010
    pandis81, 27 år, Huddinge 24.04.2010
    mysifer, 24 år, Jönköping 08.05.2010
    Tinzi, 24 år, Göteborg 08.05.2010
    Kenttjej, Göteborg XX.05.2010
    Snartsjuksköterska, 22 år, Tullinge XX.05/06.2010
    Aprikos, 24 år, Höör 05.06.2010
    En midsommarnattsdröm 23.06.2010 Gävle
    Loviset 29.07.2010
    Fenixx, 26 år, hemlig ort 31.07.2010
    Evasdottir10, 28 år, Bjärnum 31.07.2010
    haennish 07.08.2010
    LillaEllan, 22 år, Stockholm 28.08.2010
    FruHögstadius, 20 år, Morgongåva 25.09.2010
    Kultis, 27 år, Stockholm 02.10.2010

utan datum
    Brudgummarna, maj 2010
    sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010
    Princess Nightingale, 28 år, Göteborg sensommar 2010
    Humlan66,sensommar 2010
    Rosesarered, 22 år, Stockholm sommar 2010
    jenba, 23 år, Uppsala
    Teserese, 28 år, Hässleholm
    Iluna, 23 år, Stockholm
    Paradisfågel, 20 år, Borlänge

de första trådarna finns här:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 15:52
    rätt datum för Fenixx ska naturligtvis vara 03.07.2010

slarvfel av mig..

• Svar på tråden bröllop 2010 nr 4
  • ullis33

Hej, hej! Jag kommer oxå över. Planerar för 2010, datum inte bestämmt, men det blir någon gång i augusti eller september.

• pandis81

tack så mycket, jag älskar den klänningen och jag fick den till bra pris så då kunde jag inte låta bli... därför får den hänga hemma lite längre
    men så är det när man fastnar för något.

Men däremot så vet jag inte vad jag ska göra med ringarna. När jag ska beställa dom, jag har ju redan hittat min favorit ring. Och det är från en sida på internet. Men det är jättesvårt att förminska ringar som är i hårda material.

Men så har jag varit inne på gudlfynd idag och pratat med dom för jag hittade en ring som jag ville sätta i några fler stenar i. Men jag ska få prisförslag på den så jag får se vad den kostar. Kanske blir bra i alla fall.
    Och så har jag hittat en korsett idag på internet men det stod inte någon storlek i just den så jag har mailat och frågat så jag hopppas på svar snart...

MrsWindh skrev 2008-11-20 16:00:49 följande:
    Vilken vacker klänning! En vän till mig hade en liknande i sommras och var så fin!Hahah jo dom kommer nog tycka det är kul, hans mamma kommer väl reagera starkast och storlipa av glädje! Vi har hållt ihop i 5 år. Hade en kris för ett år sedan och tog en paus i 3 månader. Det var under den tiden vi verkligen insåg vi att vi är menade för varandra. Men vi har varit förlovade i 3 år så det kommer nog inte som en chock.. Oh nu fick jag rysningar. Det ska bli så kul att berättade det!
  • Augusti2010

*Hoppar över från den andra tråden*

• pandis81

vad trevligt..
    välkomen till våran fina lilla tråd med mycket värme och planering.
    Hur långt har ni kommit??

Augusti2010 skrev 2008-11-20 20:50:20 följande:
    *Hoppar över från den andra tråden*
  • MissMijah

therese: den var inte lika fin PÅ som på hon på bilden, haha. men får se. det kanske är kroppsformen det är fel på

• paradisfågel

Morrn mina vänner Här e en som vatt uppe med tuppen (med sambon)..

Välkommen in ni nya

Mijah, va tråkigt att den inte va som du tänkt dig!

Pandis, hoppas att guldfynd kan ordna det åt dig!

• MrsWindh

Pandis jag hittade en guldsmed utanför stan som tog halvapriset mot de guldkedjor inne i stan! Kan varmt rekomendera att du kollar runt lite. Jag gick till honom med en bild från nätet och en nogran anvisning hur min ring skulle se ut. Resultatet blev perfekt! Exakt som jag ville ha! Och betydligt billigare.

Lycka till!

Augusti & Ullis - kul att ni oxå kom hit! Jag är oxå en av "de nya"

• Augusti2010

Inte kommit så långt i planeringen, kollar på ställen att vara på bara. Vill ha lite slotts-/herrgårdsliknande, gärna där man får ha med egen alkohol och där vi och gästerna kan sova över. Som en liten weekend. Inte lätt att hitta nåt! Ska besöka Gamla slottet Bjärka Säby utanför Linköping i januari. Håller tummarna för att det är bra, för de uppfyller kraven i övrigt och har bra priser.

Annars vet vi nog ungefär hur vi vill ha det, gästlistan är typ klar och jag vet ungefär hur jag vill att klänningen ska se ut. Gäller bara att hitta nåt som stämmer med vad man tänkt sig. Men när vi bokat dag och ställe kommer vi nog lugna oss lite. Det är ju faktiskt ganska långt kvar.

Ser att det är folk här som kommit mycket längre =)

• MrsWindh

Planerar ni ihop?
    Hur gör ni andra, är era M2B lika involverade som ni?
    Min skrattar mest och ler när jag berättar vad jag köpt/funderat till vårt bröllop.. men han är inte så involverad. Han tycker att det är för långt att börja planera redan nu, så jag låter honom vara

Men hur engagerade är era?

Augusti2010 skrev 2008-11-21 08:22:27 följande:
    Inte kommit så långt i planeringen, kollar på ställen att vara på bara. Vill ha lite slotts-/herrgårdsliknande, gärna där man får ha med egen alkohol och där vi och gästerna kan sova över. Som en liten weekend. Inte lätt att hitta nåt! Ska besöka Gamla slottet Bjärka Säby utanför Linköping i januari. Håller tummarna för att det är bra, för de uppfyller kraven i övrigt och har bra priser.Annars vet vi nog ungefär hur vi vill ha det, gästlistan är typ klar och jag vet ungefär hur jag vill att klänningen ska se ut. Gäller bara att hitta nåt som stämmer med vad man tänkt sig. Men när vi bokat dag och ställe kommer vi nog lugna oss lite. Det är ju faktiskt ganska långt kvar.Ser att det är folk här som kommit mycket längre =)
  • paradisfågel

Augusti2010, har ni kikat på rockelstads slott? Där är övernattningsmöjligheter och man får ta med egen mat och dryck..

MrsWindh, vilket fynd om guldsmeden har halva priset jämfört med de som ligger mer centralt..

Svar på tråden bröllop 2010 nr 4