• T RO

OT: Plastpåse för vätskor i handbagaget, VAR????

Åker till London på fredag och ska endast ha handbagage, men VAR köper man såna små återförslutbara påsar som man måste ha vätskorna i?

Förr delade de ut dem på flygplatserna, men de är tydligen slut, men jag kan inte hitta någonstansm an köper dem.

Ska till stan idag, och växla pengar etc, så gärna snabbt svar så jag kan shoppa det idag!

• Svar på tråden OT: Plastpåse för vätskor i handbagaget, VAR????
  • T RO

Jag har ju redan kollat kastrups hemsida, och den informationen känns mer adekvat, eftersom inte LFV huserar på Kastrup. Där står tydligt att det inte delas ut påsar längre, men det kan ju finnas en chans att de har småpåsar till såna som vägrar, vilket jag helst inte vill riskera att de sedan INTE har, och behöva slänga alla mina vätskor. Najs start på semestern liksom, det räcker att de lovat spöregn :-/

feministbrud skrev 2008-09-03 11:22:55 följande:
    Ring lfv så kommer du att få svar på att påsar finns och linsvätska får du ta med dig.
  • T RO

Tack så jättemycket, jäklar vilken utförlig beskrivning, med beställningsnummer och allt

vixen not a tramp skrev 2008-09-03 10:08:03 följande:

Som tidigare skrivits: De finns på tex ICA MAXI. Märket på mina är Toppits. De rymmer 1 L och hr Zipper. Finns också 3L storlek, men de får du ej ha i handbagaget, men är perfekta att stoppa allt annat som kan läcka i resväskan i. Vårt flygbolag (alla?) är hårda med läckande väskor i incheckat bagage. Tidigare hade Toppits särskilda 1L zip påsar med särskilt designad förpackning med flygplan på osv, då var det 3 påsar i asken, nu är det en "vanlig! ask och den innehåller 15 påsar med måtten 20,5X18 cm. På baksidan finns en ruta som säger idealiskk för handbagage och visar ett flygpplna mm. De i "flygasken" hade exakt samma mått och såg likadana ut.Beställningsnumret är: 1-3600-02Ring runt och kolla!
  • anne på grönkulla

Jo, men fortfarande kan LFV inte bestämma över hur de ska tillämpa det.

Jag är helt med dig om att protestera mot saker som är fel - men att gorma på nån stackare som gör sitt jobb ser jag INTE poängen med. Förutom att du sabbar hans dag, sabbar du din egen och dina medpassagerares - och du uppnår ingenting. Du är vältalig och rapp i mun, skriv till din riksdagsledamot istället. Ordna seminarier och protestmöten. Du kan bättre än att stå och skrika!

feministbrud skrev 2008-09-03 11:24:33 följande:
    Nej, det gör de inte, men de går efter samma reglerverk.anne på grönkulla skrev 2008-09-03 11:23:36 följande:
  • feministbrud

Nu är det ju inte jag som ska åka och då är det ju lätt för mig att säga att ni ska chansa. Jag blir bara så upprörd över att det inte tillhandahålls påsar när sådana måste användas. Ta mina råd med en liten nya salt

• Sofi78

Jag brukar anvanda vanliga sma pasar jag har hemma i koket, huvudsaken ar att dom ar av klar plast

• T RO

Håller helt med dig på den punkten!

:)

feministbrud skrev 2008-09-03 11:42:10 följande:
    Jag blir bara så upprörd över att det inte tillhandahålls påsar när sådana måste användas.
  • feministbrud

Hahaha, jag är politker själv Men hur som helst är ju detta en reger som europaparlamentet bestämt med påtryckningar från USA så det är ju inte så mycket svenska politiker kan göra.

Nu är det inte så att jag gormar varje gång jag reser, men en protest i form av en vattenflaska per passagerare hade definitivt satt fart på regleändringen skulle jag tro. Är det ohållbart så är det ju. Jag tror på att man ska säga till när saker är fel, även om det inte är deras fel. De får ju föra vidare protesten i sin tur.

Men som sagt ta mina upprörda råd med en nya salt!

anne på grönkulla skrev 2008-09-03 11:36:01 följande:

Jo, men fortfarande kan LFV inte bestämma över hur de ska tillämpa det.Jag är helt med dig om att protestera mot saker som är fel - men att gorma på nån stackare som gör sitt jobb ser jag INTE poängen med. Förutom att du sabbar hans dag, sabbar du din egen och dina medpassagerares - och du uppnår ingenting. Du är vältalig och rapp i mun, skriv till din riksdagsledamot istället. Ordna seminarier och protestmöten. Du kan bättre än att stå och skrika!
  • anne på grönkulla

Jag vet ju det. Just därför har du tillgång till andra protestmetoder och borde veta att killarna o tjejerna i kontrollen inte styr över det där själva. Prata med deras chef åtminstone istället. Bilda opinion i frågan.

Sorry om jag blir lite animerad själv. Men att gorma och skälla urskillningslöst (som det såg ut som att du uppmanade till) på personer längst ut på linan utan eget inflytande tycker jag är en djupt ovärdig protest. Hur fel regelverket än är så styr de inte över det.

feministbrud skrev 2008-09-03 11:46:25 följande:
    Hahaha, jag är politker själv Men hur som helst är ju detta en reger som europaparlamentet bestämt med påtryckningar från USA så det är ju inte så mycket svenska politiker kan göra.
  • feministbrud

Jag uttryxker mig nog lite klumpigt när jag blir arg, men min princip att protestera mot en dum regel är att inte finna sig i den. Man behöver inte skrika och gorma, man kan protestera lugnt och sansat, även om det bli merjobb för de som jobbar där. Skapar man kaos på flygplatsen måste man ju se över reglementet. Att inte finna sig i idiotier tycker inte jag är en ovärdig protest.

Jag gör vad jag kan för att bida opinion, det lovar jag!

anne på grönkulla skrev 2008-09-03 12:55:04 följande:

Jag vet ju det. Just därför har du tillgång till andra protestmetoder och borde veta att killarna o tjejerna i kontrollen inte styr över det där själva. Prata med deras chef åtminstone istället. Bilda opinion i frågan.Sorry om jag blir lite animerad själv. Men att gorma och skälla urskillningslöst (som det såg ut som att du uppmanade till) på personer längst ut på linan utan eget inflytande tycker jag är en djupt ovärdig protest. Hur fel regelverket än är så styr de inte över det.
  • Sebastiána

Jag har inte läst hela tråden, kanske nån annan skrivit samma.

Jag köpte ett helt gäng 1-literspåsar med zip på Clas Ohlsson. Det finns där de har andra påsar och plastburkar för matförvaring (det var därför jag köpte dem och så kom detta knasiga beslut)

Svar på tråden OT: Plastpåse för vätskor i handbagaget, VAR????