• T RO

OT: Plastpåse för vätskor i handbagaget, VAR????

Åker till London på fredag och ska endast ha handbagage, men VAR köper man såna små återförslutbara påsar som man måste ha vätskorna i?

Förr delade de ut dem på flygplatserna, men de är tydligen slut, men jag kan inte hitta någonstansm an köper dem.

Ska till stan idag, och växla pengar etc, så gärna snabbt svar så jag kan shoppa det idag!

• Svar på tråden OT: Plastpåse för vätskor i handbagaget, VAR????
  • avil

feministbrud-nä okej,,,men jag vill heller inte måsta stanna hemma från min resa?!

• J D

Nä herregud. Jag packar inte ens ner mina i plastpåsar och de har då inte brytt sig de ca 10 ggr jag har flugit Sthlm-Gbg/Gbg-Sthlm den här sommaren. Kanske är annorlunda inrikes men min känsla är att de börjar ledsna själva.

• J D

Nä, men det enda som kan hända är ju att de slänger lite vätskor, man får ju inte stanna hemma.

avil skrev 2008-09-03 10:52:43 följande:
    feministbrud-nä okej,,,men jag vill heller inte måsta stanna hemma från min resa?!
  • avil

ja,det är nog skillnad till utland!!

• J D

Men knappast speciellt, har inte packat några småvätskor när jag flög till Paris, London eller Shanghai förra året. Orka sådant. Om det är mer än en dl så slänger de ju rakt av ändå. Men egentligen förstår jag inte problemet om man inte bara åker med handbagae för då är det ju bara att packa ned vätskorna i incheckningsbagaget...

avil skrev 2008-09-03 10:54:22 följande:
  • feministbrud

Inte för mig i alla fall. Jag har bara åkt utomlands.

Jag tycker att det är jättebra att folk protesterar och vägrar lägga i påse. Det är ju tack vare att alla accepterar det som det fortfarande finns kvar. Tänk om alla skulle ta med sig en liter vatten i säkerhetskontrollen, vad jobbigt det skulle bli och vad ohållbart personalen skulle tycka att det var och vad ska man då göra åt saken...? Lite vardagsrättshaverism är bara bra

avil skrev 2008-09-03 10:54:22 följande:
  • J D

Håller verkligen med. Den där regeln är sjukt onödig.

feministbrud skrev 2008-09-03 10:57:33 följande:
    Inte för mig i alla fall. Jag har bara åkt utomlands.Jag tycker att det är jättebra att folk protesterar och vägrar lägga i påse. Det är ju tack vare att alla accepterar det som det fortfarande finns kvar. Tänk om alla skulle ta med sig en liter vatten i säkerhetskontrollen, vad jobbigt det skulle bli och vad ohållbart personalen skulle tycka att det var och vad ska man då göra åt saken...? Lite vardagsrättshaverism är bara bra
  • J D

(speciellt om man bara vill flyga med handbagage)

• avil

J D-jo,men jag menar att om jag börjar bråka o gorma allt för högljutt o för mycket så kallar de antagligen till vakter... o det kan bli ett jäkla hallå...risken blir att jag inte hinner med...

• feministbrud

Nej, den riksen finns inte. Jag vet inte hur många gånger jag har skrikit och gormat. Allra högst när de i Düssedorf snodde min mans linsvätska. Linsvätska är undantaget, men det vägrade de tyska vakterna att gå med på. Vi har åkt in i USA med linsvätska t o m, men det trodde vakterna inte på. Vi förde ett jävla liv, fick inte med oss vätskan men ställde iaf fall till med bråk. Vi kom hem som vi skulle och var nöjda med att de inte snodde flaskan ostraffat.

Du kommer INTE att misa planet för att du ställer till problem i säkerhetskontrollen!

avil skrev 2008-09-03 10:59:56 följande:
    J D-jo,men jag menar att om jag börjar bråka o gorma allt för högljutt o för mycket så kallar de antagligen till vakter... o det kan bli ett jäkla hallå...risken blir att jag inte hinner med...
Svar på tråden OT: Plastpåse för vätskor i handbagaget, VAR????