• T RO

OT: Plastpåse för vätskor i handbagaget, VAR????

Åker till London på fredag och ska endast ha handbagage, men VAR köper man såna små återförslutbara påsar som man måste ha vätskorna i?

Förr delade de ut dem på flygplatserna, men de är tydligen slut, men jag kan inte hitta någonstansm an köper dem.

Ska till stan idag, och växla pengar etc, så gärna snabbt svar så jag kan shoppa det idag!

• Svar på tråden OT: Plastpåse för vätskor i handbagaget, VAR????
  • T RO

Rebellen75:
    Ja, jag får väl leta runt i stan, hade hoppats att jag skulle slippa flänga runt som en skållad råtta med min förkylning i stan :-/

• Rebellen75

Det gäller att ha med zip så du kan öppna och stänga. Så om de ej har vid shampoot. Kolla vid påsavd.

• avil

Åh så jobbigt!! jag bor ju i byahåla o kan inte ens springa runt o hitta?? Vad gör jag då?? hinner inte heller bara fara till stan med småbarnen heller...Buhu...så jobbigt allt började kännas!!

• avil

hittade på luleås station att man kan få en en liters återförslutningsbar påse på flygplatsen,om man behöver. en /resenär.men det fanns ingen info om de där småpåsarna...

• hgav

Men det är väl dom? de man fick på flygplatsen förut var ju oxå 1 liters påsar..

avil skrev 2008-09-03 09:21:29 följande:
    hittade på luleås station att man kan få en en liters återförslutningsbar påse på flygplatsen,om man behöver. en /resenär.men det fanns ingen info om de där småpåsarna...
  • avil

? jasså.vi fick då typ som bara tymde ett nässpray typ.Kanske på ett par dl.småpåsar!

• hgav

det kanske skiljer sig fön olika flygplatser då. Helt sjuk regel i alla fall .

• vixen not a tramp

Som tidigare skrivits:

De finns på tex ICA MAXI. Märket på mina är Toppits. De rymmer 1 L och hr Zipper. Finns också 3L storlek, men de får du ej ha i handbagaget, men är perfekta att stoppa allt annat som kan läcka i resväskan i. Vårt flygbolag (alla?) är hårda med läckande väskor i incheckat bagage.

Tidigare hade Toppits särskilda 1L zip påsar med särskilt designad förpackning med flygplan på osv, då var det 3 påsar i asken, nu är det en "vanlig! ask och den innehåller 15 påsar med måtten 20,5X18 cm. På baksidan finns en ruta som säger idealiskk för handbagage och visar ett flygpplna mm. De i "flygasken" hade exakt samma mått och såg likadana ut.

Beställningsnumret är: 1-3600-02

Ring runt och kolla!

• feministbrud

Menar ni att man måste KÖPA en påse för att tillgodose idiotiska regler? Min nässprej och lypsyl har de alltid stoppat ner i en påse åt mig när jag vägrat att göra det själv.

• feministbrud

Från lfv:s webbplats:

"Förbered dig så långt du kan och packa helst påsen hemma, så att hanteringen på flygplatsen blir så smidig som möjligt. Om du inte har möjlighet att få tag i en återförslutningsbar en-liters platspåse kan du få en sådan på flygplatsen."

Jag skulle ADLRIG acceptera att köpa en påse själv!

Svar på tråden OT: Plastpåse för vätskor i handbagaget, VAR????