• T RO

OT: Plastpåse för vätskor i handbagaget, VAR????

Åker till London på fredag och ska endast ha handbagage, men VAR köper man såna små återförslutbara påsar som man måste ha vätskorna i?

Förr delade de ut dem på flygplatserna, men de är tydligen slut, men jag kan inte hitta någonstansm an köper dem.

Ska till stan idag, och växla pengar etc, så gärna snabbt svar så jag kan shoppa det idag!

• Svar på tråden OT: Plastpåse för vätskor i handbagaget, VAR????
  • avil

De MÅSTE väl tillhandahålla det på flygplatsen!! vad gör man om man har nåt o ska ha med det då o inte har påsen??
    Kanske typ nån slags bokhandel eller hobbyaffär har??
    jag vet ej,utgick bara från att flygplatsen SKA ha såna!!
    vi far den 15 sep,o har inga påsar......

• hgav

De ska finnas vid säkerhetskontrollen på flygplatsen

• Hofsan
    avil skrev 2008-09-03 08:56:52 följande:
    De MÅSTE väl tillhandahålla det på flygplatsen!! vad gör man om man har nåt o ska ha med det då o inte har påsen??Kanske typ nån slags bokhandel eller hobbyaffär har??jag vet ej,utgick bara från att flygplatsen SKA ha såna!!vi far den 15 sep,o har inga påsar......
    Nej det gör de inte längre. Har precis kommit hem från min resa och jag hade en liten marmeladburk i handbagaet som gick rakt ner i soptunnan
  • Hofsan

Beror ju kanske på vilken flygplats det är också men detta var på Sturup i Malmö.

• T RO

Nej, enligt kastrups hemsida så är de slut.

www.cph.dk/CPH/DK/PRESSE/Nyheder/2007/Husk+lige+posen.htm

Här står att man kan köpa dem på Kastrup, men sådär lagom kul att behöva packa om och upp halva bagaget när man är där liksom. Jag vill köpa här i SVERIGE, packa i lugn och ro hemma och sedan bara sätta mig på planet, som vanligt, INNAN hela den här antiterrorkarusellen drog igång :-/

• feministbrud

Men de slänger ju inget som är mindre än 100 ml även om det inte ligger i påse? Jag vägrar principiellt att godta dessa regler (inte alltid, men ofta) och säkerhetsvakterna får alltid surmulet plocka ner mina grejer i en påse...

• avil

feministbrud-jo,ävet ett litet nässpray SKA vara i påsen!!annasr får du ej ha det med.....

• avil

hur ska man få veta om luleå flygplats har såna då?? var söker man sån info??

• Rebellen75

jag köpte mina på Ica Maxi fanns vid shampoo hyllan. De hade även små rese förpakningar av tandkräm vid samma ställe

• T RO

Jag tror faktiskt ingen flygplats har dem längre, men jag har inte koll. I våras när vi flög till bangkok så hade de, men nu är det lite mer kris för jag ska ha ALL vår packning i handbagaget, så jag BEHÖVER verkligen påsarna.

INGEN som vet var man kan köpa i sverige?????

Svar på tråden OT: Plastpåse för vätskor i handbagaget, VAR????