• T RO

OT: Plastpåse för vätskor i handbagaget, VAR????

Åker till London på fredag och ska endast ha handbagage, men VAR köper man såna små återförslutbara påsar som man måste ha vätskorna i?

Förr delade de ut dem på flygplatserna, men de är tydligen slut, men jag kan inte hitta någonstansm an köper dem.

Ska till stan idag, och växla pengar etc, så gärna snabbt svar så jag kan shoppa det idag!

• Svar på tråden OT: Plastpåse för vätskor i handbagaget, VAR????
  • avil

men jag vill heller INTE ställa till nån scen!
    speciellt denna gång då vi gifter oss på flygplatsen..o kliver på planet direkt.Känner att jag vill känna mig glad o nöjd o inte bråkig o sur ....

• feministbrud

Men nu behvöer du ju inte det. Plastpåsar ska finnas på flygplatsen om du inte har någon själv. Det står klart och tydligt på lfv:s hemsida som jag citerade ovan. Ring och dubbelkolla om du är osäker.

avil skrev 2008-09-03 11:08:31 följande:
    men jag vill heller INTE ställa till nån scen!speciellt denna gång då vi gifter oss på flygplatsen..o kliver på planet direkt.Känner att jag vill känna mig glad o nöjd o inte bråkig o sur ....
  • T RO

Jo, alltså jag håller med att det är en idiotregel och att det är viktigt att vardagsprotestera, och det brukar jag göra, men det är ju inte så särskilt kul när man som jag har bokat ett flyg och ENDAST ska åka med handbage (dvs ingen möjlighet att stoppa undan saker i andra väskor) och man behöver ha både linsvätskor, och andra saker med sig, som man inte har lust att köpa på plats.

Då är det ganska smidigt att slippa stå och gorma i säkerhetskontrollen, speciellt när detta är en överraskningsresa till min sambo, då vil jag inte att det ska vara sura miner.
    Och att linsvätska är undantaget har jag faktiskt aldrig hört, och jag vill INTE riskera att de tar mina linsvätskor, så då håller jag mig hellre inom reglerna, eller möjligtvis tänjer lite.

Jag tror ingen skulle orda om något om man hade mer än man får, så länge man har dt i ders sabla påse, men om man kommer med flaskor och burkar lösa och dessutom har för mycket så kanske de blir sura. Det gäller att tänja, inte knäcka...

• T RO

På kastrup står tydligt att de är slut. att man ska köpa egna, och att de finns till försäljning på lufthavnen.

Mne jag vill inte packa om på kastrup, så jag kör på de från vanlig affär som det tipsades om tidigare

feministbrud skrev 2008-09-03 11:17:58 följande:
    Men nu behvöer du ju inte det. Plastpåsar ska finnas på flygplatsen om du inte har någon själv. Det står klart och tydligt på lfv:s hemsida som jag citerade ovan. Ring och dubbelkolla om du är osäker.
  • anne på grönkulla

Tja, vad vinner man på att straffa anställda väktare och medresenärer för en regel de inte beslutat om och inte kan ändra?

• chamor

När vi flög på bröllopsresa från Arlanda hade de dem. Mindre än en månad sen..

• feministbrud

T RO - jag håller inte med dig. Jag tror att man ska knäcka dem för att regeln ska försvinna. Men hur som helst. Ring lfv så kommer du att få svar på att påsar finns och linsvätska får du ta med dig. Så är det och som sagt, det har alltid funnits påsar när jag ska resa och linsvätska har vi tagit in i USA och många många platser till. Bara i Düsseldorf snodde de linsvätskan, och när vi senare var i kontakt med lfv så säger de rätt ut att det var felaktigt.

• feministbrud

Antagligen kommer de att klaga på sin chef som i sin tur klagar på sin chef....

anne på grönkulla skrev 2008-09-03 11:21:26 följande:

Tja, vad vinner man på att straffa anställda väktare och medresenärer för en regel de inte beslutat om och inte kan ändra?
  • feministbrud

Nej, det gör de inte, men de går efter samma reglerverk.

anne på grönkulla skrev 2008-09-03 11:23:36 följande:

Men LFV bestämmer inte på Dûsseldorfs flygplats...
Svar på tråden OT: Plastpåse för vätskor i handbagaget, VAR????