• ringring

Ledsen dagen efter bröllopet

Vi gifte oss igår och inget blev som vi tänkt oss förutom att vi nu är gifta.

Redan innan bröllopet hade jag en oro om att något skulle gå fel men jag skakade av mig det och tänkte att alla är nog oroliga men det brukar ju bli bra till slut ändå.

Jag hade förväntat mih möhippa men det fick jag ej någon. Tråkigt men inte hela världen.

Till vigseln igår kom en annan vigselförättare än vi först fått besked om. Den som vigde oss var så torr och tråkig. Vi tyckte alla att han var mycket stressad.
    Flera av våra inbjudna gäster var försenade så de kom inte till vigseln utan hem till oss efteråt.
    Det var flera vigslar efter vår så det fanns ej tid att vänta in dem (vi väntade 15 min).

Jag hade frågat två bekantas döttrar om de ville hjälpa oss (mot betalning) med mat mm men de backade ur i sista stund och skulle ha annat för sig.
    I stället blev det jag som fick sköta allt kring mat.
    Jag satt inte ner mer än en minut här och där. Hann inte prata med någon. Ingen erbjöd sig att hjälpa mig och flera åkte hem mycket tidigt.
    Kl 19 hade alla åkt. Vi hade trott det skulle bli hela kvällen.

I presentväg fick vi inte mycket. Vill inte vara otacksam men vet ju vad mina syskon och släktingar fått när de gift sig.
    Vi fick olika presentkort till ett totalt värde av 500 kronor och
    sedan småsaker som en liten chokladfondu, chokladkartong, biobiljetter och en ärvd broderad tavla.
    Vi hade 20 inbjudna gäster.

Så ledsen idag. Vi har väntat länge på att gifta oss.

• Svar på tråden Ledsen dagen efter bröllopet
  • stinakina

Stackars dig (er)

Men huvudsaken är ju ändå att ni nu är gifta...jag förstår att det känns tungt, men försök att inte tänka på det, var i stället glad! Kram till dig!!

• aikidoaasa

Det var synd att det var så mycket som gick snett för er stora dag.
    Men nu är ni två ett och har ett underbart liv framför er att se fram emot.
    Försök att se positivt framåt. Ska ni senare åka iväg på en underbar smekmånad t.ex?

• ringring

Nej, vi ska inte åka på någon resa utan det var bara denna dag.

• aikidoaasa

Det måste ha varit blinda gäster som inte såg att du fick springa runt som en skållad råtta. Jag har aldrig varit med om att gäster på fester jag varit på inte frågat om de kan hjälpa till med något. Speciellt när de ser att värdinnan är en av dem som arbetar. Verkligen oartigt!

• Lillsnufflan

Jag känner med er. Och jag håller med aikidoaasa, det är faktiskt ganska oartigt att inte hjälpa till. Men försök ändå titta framåt och njuta av att ni nu är man och hustru. Det är ju trots allt er kärlek som är det viktiga. Och planera in något trevligt till er första årsdag om ni inte har möjlighet att t.ex. åka på en weekendresa nu. Se till att fira ert äktenskap på tu man hand och verkligen njut. På så sätt kan ni ändå skapa ett fint minne att titta tillbaka på.

• ringring

Vi känner alls ingen glädje just nu. Vi trodde ju att vi skulle ha en så mysig dag idag, ligga kvar i sängen länge och så men vi vaknade tidigt och gick upp. Det känns som om musten har gått ur oss. Vi ska ägna dagen åt att städa och diska så vi får något att göra.

• 20080301

Jag förstår din känsla vi hade saker som inte heller blev som dom skulle på vårt bröllop och jag kan nu sex månader senare fortfarande bli jätteledsen när jag tänker på att vi inte fick några bra bilder alls på vår bröllopsdag, det finns inte ett enda att förstora tex. Vi fick ta om våra bilder två månader senare med en kompis för att kunna få en bild till tackkorten.
    Jag tycker att det är fruktansvärt oartigt av era gäster att inte erbjuda sig att hjälpa dig med maten det är ju inte meningen att bruden ska hålla på med det.
    Vet ju hur mycket planering det ligger bakom så att det slutade redan sju kan jag oxå förstå att ni är besvikna över.
    Men ni blev gifta iallafall och jag önskar er all lycka till i livet Grattis

• ringring

Jag hade planerat allt noga men i och med att de som skulle sköta maten backade ur i fredags så fick jag ej tag på några andra.
    Sedan kändes det oartigt att flera gäster inte passade tiden och det var inte många som hade klätt upp sig för vår skull utan kom i vardagskläder fast vi skrivit "kavaj" på inbjudan.
    Vi kände oss malplacerade i våra bröllopskläder när andra satt i jeans.
    Jag hade verkligen inte räknat med att stå i köket i min brudklänning.

• aikidoaasa

Jean!? Det var verkligen riktigt oartigt där också! Vad tänkte de med?!
    Jag skulle verkligen ha fått ett riktigt "psykbryt" om detta hände mig och skällt ut dem allihopa efter noter. Om de inte ens kan uppföra sig: komma i tid/ klä sig efter dresscode/ hjälpa till när de märker att det behövs... då förtjänar de en riktig utskällning.
    Men nu i efterhand är det inte mycket som kan göras. Skäller man ut dem nu anses man bara vara långsint, men jag skulle i vissa av dessa fallen vilja ha en förklaring (om det var jag som drabbades) till varför de agerade som de gjorde... och även undra om de är värda att få tillbringa tid i min närhet något mer.

Men det är bara vad jag skulle göra...

• Sommarbrud 08

Jag tycker verkligen att era gäster var oerhört oartiga och korkade. Jag har faktiskt aldrig hört på maken, allt från att inte passa tiden till att klä sig i jeans till att låta bruden stå i köket, ja hela kvällen, allt låter helt osannolikt, som en dålig film faktiskt. Jag förstår att ni är besvikna det skulle jag också vara. Jag förstår inte att man kan bete sig på det viset. Skickar en stärkande kram till er båda. Ni måste nu fokusera på varandra och den stora kärlek ni känner.

Svar på tråden Ledsen dagen efter bröllopet