• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl
    bröllop0808 skrev 2008-10-07 18:13:51 följande:
    Moongirl: Tärnklänningen kostade 2200kr att hyra kollade faktiskt inte vad den kostade att köpa... Men det kanske jag ska göra iaf... Min klänning har jag köpt, den har hängt och väntat i 1 1/2 år nu..
    Jag ska ner någon dag och kolla på tärnklänningar. Ska ha en tärna. Fast jag hinner kolla på tärnklänningar, det är ju i augusti nästa år som jag ska gifta mig . Men det är skönt att vara ute i god tid . Hur ser din klännning ut? Köpte du den på Ruths?
  • MoonGirl

Skulle också behöva förslag på rim eftersom jag också vill ha barnfritt på bröllsfesten

• MoonGirl

Ni som har fått se mig i den benvita/ivory-klänningen. Jag tror att jag inte hade någon underkjol på dessa bilder...

• Elide
    MoonGirl skrev 2008-10-07 21:41:46 följande:
    Ni som har fått se mig i den benvita/ivory-klänningen. Jag tror att jag inte hade någon underkjol på dessa bilder...
    Nej tror inte du hade det, ska du ha det? Tror det skulle passa. Var ju ett väldigt fint fall på tyget.
  • Elide

Den här hittade jag på en annan tråd

Vi älskar barn, de är en gåva
    men ikväll får de stanna hemma och sova
    En lång middag med tal
    är inte deras förstahands val
    Så under denna vuxna akt
    har de roligare hos sin barnvakt
    Men om man bröstet måste amma
    får man givetvis följa med sin mamma

Denna har jag gjort själv, men är inte direkt nöjd. Kanske nått ni kan spinna vidare på.

I kyrkan ni barn välkomna är,
    men på festen bara "päron" är.
    Långa tal, middag och dans har sin glans.
    Men för barnen små,
    är det bättre i hemmets trygga vrå.

• bröllop0808
    MoonGirl skrev 2008-10-07 21:38:36 följande:
    Jag ska ner någon dag och kolla på tärnklänningar. Ska ha en tärna. Fast jag hinner kolla på tärnklänningar, det är ju i augusti nästa år som jag ska gifta mig . Men det är skönt att vara ute i god tid . Hur ser din klännning ut? Köpte du den på Ruths?
    Min köpte jag beg här från BT finns bild i mitt galleri men den ser faktiskt bättre ut i verkligheten. Det var den eller ingen kändes det som så jag köpte den på vinst och förlust och hoppades på att den skulle passa, vilket den gjorde. :)
  • Ia o Puh

Tessisen: Du är otrolig! tack!

Moongirl: Maila gärna bilderna, du har mail på din inbox..klänningen gick på 6900kr...

• Elide

Ia o Puh skrev 2008-10-07 22:24:03 följande:

Tessisen: Du är otrolig! tack!Moongirl: Maila gärna bilderna, du har mail på din inbox..klänningen gick på 6900kr...
    Det va så lite så..
  • MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-10-07 22:24:03 följande:

Tessisen: Du är otrolig! tack!Moongirl: Maila gärna bilderna, du har mail på din inbox..klänningen gick på 6900kr...
    Var det någon rea på klänningen? Vad är klänningen gjord av? Satäng också?

Du har fått mail
  • MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-10-07 21:55:15 följande:
    Nej tror inte du hade det, ska du ha det? Tror det skulle passa. Var ju ett väldigt fint fall på tyget.
    Har mailat lite fler bilder till dig på klänningen där jag har underkjol . Jag tänkte ha underkjol, tyckte att det blev fint med en underkjol. Håller med om att det blev ett fint fall på klänningen ändå.

Vad duktig du är på att rimm!! Själv är jag dålig på sånt...
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009