• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl

Alla: Vad tänkte ni ha för slags klädkod i era inbjudningar?

• Elide
    MoonGirl skrev 2008-10-11 15:14:33 följande:
    Kul, vad spännande! Nu har jag varit till Ruths och provat klänningen och har även hämtat ut den!!
    [/citat]

Blir avis nu, vill också ha klänning!
    MoonGirl skrev 2008-10-11 15:26:51 följande:
    [citat]
    Alla: Vad tänkte ni ha för slags klädkod i era inbjudningar?
    Vi kommer att ha mörk kostym. Vi vill liksom ha lite mera ordning. Först pratade vi om kavaj, men då fick jag höra av Ia o Puh tror jag att det var: Då kan de även komma i jeans och kvaja. Några jenas vill jag inte se på vårat bröllop inte heller en ljus kostym eller någon utan slips.
  • norpans mamma

Hejsvejs allihopa! Vi kommer ha klädkod kavaj, vilket enligt etikett ej är jeans men man vet ju inte riktigt hur alla gäster kommer tolka detta, vi får väl se. Såg oxå att ni disskuterade lite om det här med färgtema, vi har bestämt oss för att ha "dimgrönt" och rosa, lite inslag av silver. Det blir naturligtvis även vitt eftersom min klänning är det.

• Elide

Visst var det någon som pratade om fika i veckan? E jag bättre då så hänger jag på...

• Nasse ior

hejsan ser att ni diskuterar klädkod.

Eftersom vi vill att alla ska känna sig bekvämma så har vi skrivit.

klädkod: Ja tack!

skulle prova klänningen i söndags-fick besked på lördagen att den var slut hemma men att ja gnu kunde beställ och få den hemskickad vet intehur jag ska göra-men det blir nog så-får ju skicka tillbaka den om det skulle vara helt fel.

annars så väntar vi till nyår då vi ska ner till gotland och fixa allt runt omkring så nu är det inte så mycket att göra för våran del-våran flytt hem till örebro skulle varit sista januari fick reda på i helgen att det blir till 1december i stället-panik öber att paka med två småttingar här hemma.
    men ska nu ta tag i datarummet.

så i januari tänkte jag komma med på någon fika träff

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-10-12 00:43:45 följande:
    Visst var det någon som pratade om fika i veckan? E jag bättre då så hänger jag på...
    Jag vill träffas och fika! I så fall på onsdag. Det går bra om vi ses tidigare än kl 17. Kanske redan vid kl 16?
  • Elide
    MoonGirl skrev 2008-10-12 11:03:38 följande:
    Tessisen: Har du varit sjuk?
    Runt 16 passar mig bra.
    Japp jag har legat hemma i helgen med halsfluss och hög feber. Så jag lever på pencellin och alvedon just nu. Men det är på bättringsvägen. Så till onsdag är jag frisk.
  • mysan31

Alla: 16.00 blir bra för mig ochså...Ska vi träffas på bredbar på? Det var ju bästa stället...eller ska vi gå nån annan stans...

• Elide
    mysan31 skrev 2008-10-12 15:20:04 följande:
    Alla: 16.00 blir bra för mig ochså...Ska vi träffas på bredbar på? Det var ju bästa stället...eller ska vi gå nån annan stans...
    Jag tycker vi tar Bredbar. Bättre med plats där och väldigt frächt.
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009