• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl

Ia o Puh: De här faten jag pratade om som finns på cervera. De är nog mer som större tallrikar... men kolla in dem ändå, de kanske passar i alla fall

• mysan31

Jaghar även köpt några engångskameror som jag kommer ha framme vid borden,så dom får ta kort...

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-09 22:23:18 följande:
    Jaghar även köpt några engångskameror som jag kommer ha framme vid borden,så dom får ta kort...
    OK! Det blir bra det
  • mysan31

Alla: Blir det nån fika nästa vecka...
    Jag ska åka in till kl: 13.00 i västerås,måste utnyttja mitt
    presentkort som jag har av min sambo förra julen på make up store,den går ut nu i nov...
    Det ska bli kul...

• Ia o Puh

moongirl: vet inte om du såg halsbandet, men jag sprang runt i det på ruths...1200kr(!) men men spar ju in det på klänningen!

• Ia o Puh

glömde, finns i bildgalleriet under starka bilder...

• MoonGirl

Ia o Puh skrev 2008-10-10 19:56:42 följande:

moongirl: vet inte om du såg halsbandet, men jag sprang runt i det på ruths...1200kr(!) men men spar ju in det på klänningen!
    Det var ett jättefint halsband!! Ja, 1200 kr var mycket, men det var väldigt fint!! Vad är halsbandet gjort av? Ska du köpa det på Ruths imorgon? I så fall ses vi där, för jag och min m2b ska ner imorgon. Ska titta efter kläder till honom (vad det kostar mm) och sedan ska jag kolla efter någon tärnklänning till min tärna.

Nu har vi preliminär-bestämt färgtema till bröllopet! Äntligen, eller hur? vi har sagt silver, grön (typ grågrön) och sedan rött. Vi har inte bestämt helt, men vi har sagt att vi preliminär-bestämmer dessa färger i alla fall. Eftersom jag har "silver" i mitt efternamn och min m2b heter grön i efternamn, fast på tyska, så vore det ju kul att ha dessa färger ihop! Sedan ha rött i också, för att få någon starkare färg i det hela. Blir nog super! Visst skulle ni väl också ha silver och några fler färger till erat bröllop? Kommer inte ihåg vad alla ska ha för färger . Minne som en guldfisk.... he he!

Idag har vi även varit ut till en kille som har häst och vagn, kollat på vagnen och på hästarna. Jättefina hästar!! Jättefin viktoriavagn! Tyvärr kände jag av lite allergi när vi gick in i stallet. Nu är jag tveksam till om man vågar ha häst och vagn-transport. Tänk om man blir jättedålig och att ögonen rinner mm? Fast jag har allergitabletter som jag kan ta så att jag inte blir dålig, så det borde inte vara något problem. Vill så gärna ha häst & vagn från kyrkan till festlokalen. Har varit lite allergisk mot häst när jag var yngre (trodde att det hade gått bort, det verkar inte som det). Får fundera över detta!
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-10 19:42:47 följande:
    Alla: Blir det nån fika nästa vecka...Jag ska åka in till kl: 13.00 i västerås,måste utnyttja mittpresentkort som jag har av min sambo förra julen på make up store,den går ut nu i nov...Det ska bli kul...
    Jag hänger gärna med på en fika nästa vecka!! Gärna onsdag för min del. I så fall vid 16.30-17-tiden, så min m2b kan komma hem och ta hand om Erik så tar jag bara cykeln ner till stan så kan vi fika! Hoppas ni andra kan ses och fika vid den tiden!!!

Kul att du ska till Make up store imorgon! Ha det så kul!
  • mysan31

moongirl: Jag ska till make up store på onsdag,den dagen som vi ska fika,då får ni se hur jag ser ut...

• MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-11 12:48:32 följande:
    moongirl: Jag ska till make up store på onsdag,den dagen som vi ska fika,då får ni se hur jag ser ut...
    Kul, vad spännande! Nu har jag varit till Ruths och provat klänningen och har även hämtat ut den!!
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009