• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • Ia o Puh

Oj,Oj,Oj! Förlåt teesisen...vet inte om jag tackat för bilderna ens! men TACK, TUSEN TACK! Tur att du har hu´vudet på skaft och en annan inte... ...ja, om du har några förslag om barnfritt på fest men välkommet i kyrkan mttages detta gärna...tack på förhand...bäst att tacka i förhand, då jag uppenbarligen är senil!

• Ia o Puh

även dyslektiker då,då, ser det ut som...

• norpans mamma

Moongirl: Jag var på Ruths igår måndag. Jag kom dit med min mamma och syster. Klockan var nog ca halv fem.

• Rebellen75

Ia o Puh skrev 2008-10-07 19:45:04 följande:

Hallå allesammans! Blev nog matförgiftad på Kolgrillen, kräktes 6h senare och även lite på natten och har legat lite dåsig i sängen sön och mån...det var tyvärr det enda jag och sambon åt olika i helgen...nåja...
    Jag har ätit där en gång med familjen, gillar INTE stället alls. Smakar inte bra, ungarna tycke inte om det de åt. De brukar älskar det i vanliga fall men nu åt de endast brödet. Mina spett kändes som industikryddade. Men det är ju inte heller greker som har stället. Det är väll också för att man vet HUR det ska smaka. Vi har ju halva släkten i Grekland plus att vi har hus där och åker dit varje sommar.
  • Rebellen75

Ia o Puh skrev 2008-10-07 20:05:02 följande:

Rebellen: Vad ska du ha på bordet, hittade så snygg tapet idag på Rusta för 99kr rullen, svart med silvriga blommor...tänkte på dig och tog en provsnutt bara för att!
    Va kul att du är aktiv åt mig också, Här är det fullt upp hela tiden. Jag får titta på provet nästa gång vi ses.
  • Rebellen75

Förra inlägget om maten skrev jag vid 20.00 men blev fast i telefonen och sen när man klickar tillbaka är ni i full gång igen. Ni är helt otroliga

• MoonGirl
    bröllop0808 skrev 2008-10-07 18:10:59 följande:
    Vi var där vid 13. Hittade en alldeles underbar vinröd klänning! Men jag var där vid 17 oxå och la handpenning.
    OK!
  • MoonGirl

Ia o Puh: Hörde i måndags att du hade magsjuka av de från Ruths. Tråkigt att du har varit dålig! Hoppas det känns bättre nu!

• MoonGirl

Ia o Puh: Ja, det var verkligen DIN klänning, kul att höra att du bestämde dig för den. Du var verkligen JÄTTEFIN i den klänningen!

• MoonGirl

Ia o Puh: Får man fråga vad din klänning kostade?

Japp, jag var ner i måndags hela eftermiddagen och provade klänningar. Jag har fastnat för en annan klänning nu. Har bokat den och jag ska antagligen ner på lördag igen. Den är benvit/ivory till färgen, draperad i livet, tubtop-modell (utan axelband) just vid livet så finns det en rand av silverbroderi (ganska diskret ändå) och sedan är tyget i satäng (den blänker litegranna, från klänningen alltså). Den har ett ganska långt släp. Lite längre än den andra klänningen som jag provade. Sedan på ryggen finns det knappar längs hela vägen ut till släpet med lite silverbroderier (intill knapparna). Just att det är satäng (tyget) så är den väldigt lätt och smidig att bära och det är ju bra. Om jag får din mailadress så kan jag skicka över lite bilder till dig, om du vill se. Det är svårt att förklara hur klänningen ser ut. Men hoppas du förstår hur den ser ut på ett ungefär i alla fall .

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009