• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • norpans mamma

Mysan31: Detta är planerat och bestämt

- kyrka
    - festlokal
    - tärna + klänning till henne
    - bestman
    - toastmaster
    - solosång till kyrkan
    - fotograf
    - färgtema
    och nu klänning till mig

- inbjudningarna håller vi på med för fullt, tänkte skicka ut dem i november.

• Elide
    MoonGirl skrev 2008-10-06 21:13:05 följande:
    Tessisen: Jag har mailat till dig
    Japp jag har sett det och jag har mailat tillbax!
  • Elide

norpans mamma skrev 2008-10-06 21:18:27 följande:

Tack Tessian den var bra! hjälp idag köpte jag min klänning. Jag vill gifta mig på en gång.
    Va så lite så. Va kul, vill också hitta min klänning!! Blir nästan lite avis ju.
  • Elide

Mycket att ta igen och svara på...

Mycke Tessisen nu bara så ni vet..

• Elide

norpans mamma skrev 2008-10-06 21:21:46 följande:

Jag igen! Det blev en vit klänning med "tubtopp". Jag som hade sagt att jag inte skulle ha det. Där ser man, det är bäst att prova innan man säger något.
    [/citat]

norpans mamma skrev 2008-10-06 21:23:45 följande:
    [citat]
    Hoppsan, jag igen! Den är även draperad fram!
    Låter som den perfekta klänningen. Är ungefär sådan modell som jag tittar efter.
  • Elide
    mysan31 skrev 2008-10-06 21:54:39 följande:
    tessisen: vad hade du för innehåll i inbjudningskorten...vet inte hur jag ska formulera kuvertavgiften och allergi..
    om vi ska ta en fika nästa vecka så kan jag ta med mig mina inbjudningskort så kan du se hur jag gjort.

Jag har inte skrivit detta med allergier. Det får de svara på antingen via hemsidan, mail eller om de ringer till mina föräldrar och anmäler sig.

Jag ska försöka fila lite på ett rim för kuvertavgiften..

Va härligt att vara klar med klänningsletandet. Det viktigaset är ju nästan fixat nu..*s*.
  • MoonGirl

Tessisen:

Vad kul att du gillade klänningen, Therese! Ja, den var jättefin. Jag kände mig smalare i den klänningen. Den var i färgen ivory. På korten ser du att det är axelband på ena sidan av klänningen och på andra sidan utan. Men jag tror att det blir finast att ha klänningen utan axelband. Jag ville ju inte heller ha en "tubtop-klänning" men det lutar ju åt att jag ska köpa den här klänningen . Var så fint med de här "vecken" också, bara det gjorde att man såg lite smalare ut .

• MoonGirl

norpans mamma: Var du ner på Ruths idag? Jag undrar vem du var (av alla som var där). Jag var där med en kompis idag vid 14-tiden och provade brudklänningar

• Elide
    MoonGirl skrev 2008-10-06 23:07:25 följande:
    Tessisen:Vad kul att du gillade klänningen, Therese! Ja, den var jättefin. Jag kände mig smalare i den klänningen. Den var i färgen ivory. På korten ser du att det är axelband på ena sidan av klänningen och på andra sidan utan. Men jag tror att det blir finast att ha klänningen utan axelband. Jag ville ju inte heller ha en "tubtop-klänning" men det lutar ju åt att jag ska köpa den här klänningen . Var så fint med de här "vecken" också, bara det gjorde att man såg lite smalare ut .
    Ja, när klänningarn är draperade som den är blir man att se smalare ut. Tror att det blir snyggare utan axelband. De såg så smala ut så de ser inte ut att uppfylla nått syfte. Ja du passade bra i en ivory-färgad klänning. När du hade den vita såg du lite blek ut nu när man jämför bilderna.
    Ver den med på rean eller? Får man fråga vad den kostade?
  • MoonGirl
    mysan31 skrev 2008-10-06 21:29:05 följande:
    moongirl: Blev det nån klänning idag...jag har lagt handpenning på min klänning idag,jag ska hämtaden i slutet av månaden...sen ska jag tillbaka i maj igen och göra lite ändringar...
    Jag har provat en massa klänningar idag, det var fullt med folk i den lilla butiken idag, så det blev långa köer till provrummen. De sade att du hade varit där idag och lagt handpenningen på din klänning! Vad kul att du ska köpa den! Du var jättefin i den! . Jag har fastnat för en annan klänning idag, den är i tubtop-modell, veckad och i färgen ivory (svårt att beskriva, kan maila kort till dig om du vill). Den var väldigt fin. Jag kände mig smalare i den också, så det var ju bra. De skulle sy om den till mina mått (om jag nu går ner mer i vikt). Måste bestämma mig helt imorgon om jag vill köpa den. Om jag köper den, så blir det ju till halva priset!

Ska du hämta klänningen vid ett senare tillfälle?

Om jag köper den här klänningen som jag provade idag, så är det ingen annan som har haft på sig den tidigare. Den var helt ny .
Svar på tråden Västeråsbrudar 2009