• miss u

Västeråsbrudar 2009

Hej brudar!

Nu är det dags att sätta fart på Västerås-tråden igen. Det börjar bli hög tid att planera inför 2009. Här kan vi tipsa och utbyta idéer hej vilt.

Även ni som planerar bröllop i Västeråsområdet på en annan tid än 2009 är självfallet välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 07:45
    Eftersom det efterfrågas en lista på var alla ska gifta sig och vilken festlokal som ska användas så kommer det här. Är det nån som känner sig bortglömd eller att det blir ändringar så hör av dig. Ska försöka göra i kronologisk ordning:

Rebellen75 - Hubbo kyrka, Brunnby gård 090509
    Kampi - Strömsholms slott, Västerås stadshotell 090523
    Ia o Puh - Badelunda/Björksta kyrka?, Brunnby gård 090606
    Sanste - Skerike kyrka, Brunnby gård 090613
    mysan31 - Skultuna kyrka, Scoutstugan Skultuna 090620
    Tessisen - Lundby kyrka 090718
    miss_u - Kolbäcks/Säby kyrka? 090718
    MoonGirl - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090815

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 09:00
    Dags att lägga till en ny brud:

Mangos Kungsåra kyrka, Kungsbyn 090808

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-10 18:56
    Mera uppdateringar:
    Ia o Puh ska gifta sig i Björksta kyrka.
    Tessisen ska ha sin fest och bröllopsnatt på Stadshotellet.
    Vi hälsar bröllop0808 som ska gifta sig i Dingtuna kyrka, ha festen i Dingtuna hembygdsgård 081206 välkommen till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-15 07:29
    Fler brudar!
    Norpans mamma - Badelunda kyrka, Brunnby gård 090502
    Donna Fortunata - Vigsel i trädgården, Thottska villan 090801
    BrideToBe09 - Vigsel och fest Schenströmska 090808

• Svar på tråden Västeråsbrudar 2009
  • MoonGirl

Jag tycker också att vi tar bredbar, det var bäst med plats där! Blir super! Vi kan väl ta kl 16 på onsdag och de som kan komma senare kommer när de passar dem.

Tessisen: Tar du med dig dina inbjudningskort, festprogram mm, så jag får se hur du har gjort? Tråkigt att höra att du har varit sjuk, hoppas du mår bättre nu!!!

mysan31: Hade du också gjort klar dina inbjudningskort?

Alla ni som har hunnit börja med inbjudningskort, placeringskort mm, ta med er erat material till fikat, så jag får se. TACK på förhand!

miss u: Jag vet inte när du kommer hem från NY. Men vi hade tänkt ta en fika på Bredbar, onsdag kl 16, ta med dina trycksaker, de som jag skulle få låna .

• Elide
    MoonGirl skrev 2008-10-12 16:25:45 följande:
    Jag tycker också att vi tar bredbar, det var bäst med plats där! Blir super! Vi kan väl ta kl 16 på onsdag och de som kan komma senare kommer när de passar dem. Tessisen: Tar du med dig dina inbjudningskort, festprogram mm, så jag får se hur du har gjort? Tråkigt att höra att du har varit sjuk, hoppas du mår bättre nu!!!mysan31: Hade du också gjort klar dina inbjudningskort? Alla ni som har hunnit börja med inbjudningskort, placeringskort mm, ta med er erat material till fikat, så jag får se. TACK på förhand!miss u: Jag vet inte när du kommer hem från NY. Men vi hade tänkt ta en fika på Bredbar, onsdag kl 16, ta med dina trycksaker, de som jag skulle få låna .
    Japp jag tar med mig det jag har gjort. Har nog hunnit lite längre med festprogrammet då också.
  • mysan31

moongirl: Jaghar inte börjat med inbjudningskorten än,jag har väl skrivit det som ska stå på inbjudningskorten som är inne på datan,men jag har inte printat ut det på mitt inbjudningskort än,måste göra det hemma hos pappa för han har skrivare,måste skaffa mig en skrivare,men jag tar med mig det jag har tänkt att jag ska ha till inbjudningskorten,jag kan även ta med mig cd-skivan så får ni alla se hur den ser ut...

tessisen:Då får jag se vad du har skrivit i vigselprogrmmet och festprogrammet...

• MoonGirl

mysan31 och Tessisen: Det blir superbra!

Mysan31: Kul att se cd-skivan också!

• MoonGirl

Alla: Hur många våningar bröllopstårta tänkte ni ha?

• Elide

Tycker vi låter gått, alltså tre våningar. Hittade det på ett av forumen här på BT. Massa choklad i olika ormer. Smaskens...:)

Tårtan längs ner vanlig botten, vaniljkräm med blåbärsmousse.
    Tårta i mitten vaniljbotten, vitchokladkräm med passionfrukt mousse.
    Lilla på toppen, chokladbotten, chokladkräm med hallonmousse.

• MoonGirl
    Tessisen skrev 2008-10-13 11:03:16 följande:
    Tycker vi låter gått, alltså tre våningar. Hittade det på ett av forumen här på BT. Massa choklad i olika ormer. Smaskens...:)Tårtan längs ner vanlig botten, vaniljkräm med blåbärsmousse.Tårta i mitten vaniljbotten, vitchokladkräm med passionfrukt mousse.Lilla på toppen, chokladbotten, chokladkräm med hallonmousse.
    I vilket forum hittade du detta?
  • Ia o Puh

Vi får se om onsdag...lillan tändar så det är inte så kul just nu...gör ont och lite feber och snuva...vi får se om det ger med sig, idag har varit kaos och hon vägrar fortfarande att somna!

• MoonGirl

Erik har varit svår att natta nu under ett par kvällar, han vägrar att sova när han är så trött! Hoppas det ger med sig...

Ia o Puh: När fick din dotter sin första tand?

• Elide

Har för mig att nån här på tråden nämde nått om en bra skräddare. Nån som känner sig träffad eller som kommer ihåg vem det var?

Svar på tråden Västeråsbrudar 2009