Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Vad lugnt det var i denna tråd..Hur går det för alla? Här har det inte hänt något så man får väl rikta in sig på att vara hög gravid under sommaren
Hur tänker alla om vikt mm i sådana sammanhang? Jag tror att det är ganska bra att vara någotsånär form när man blir gravid och sedan inte försöka äta ihjäl sig på godis och kakor bara för att man får För mig kommer nog den stora utmaningen bli när man är mammaledig att inte äta då...
Jag väntar på ÄL i slutet på denna veckan eller början på nästa. Vet inte så noga .
Jag tänker träna så länge jag kan. Spinning Bas samt gympa. Därefter blir det nog stavgång om man ens kan röra på sig.
Jag kommer def. tänka på vad jag stoppar i mig. Absolut inte banta, men äta nyttigt som jag gör redan nu.
Dock blir det ju "lördagsgodis"
Vi har nog samma tankegångar Godisråttan.
Då får vi hålla tummarna!
Min man åker iväg över helgen dock. Så jag hoppas verkligen att vi inte missar. Att det antingen är på torsdag eller på söndag
Godisråttan
Mm..så tänkte jag med. INNAN jag blev gravid. Klart jag skulle tänka på vad jag satte i mig o träna på som vanligt osv..osv..osv.. Men när man är där o är STÄNDIGT hungrig, sugen på feta saker som pizza, pommes, choklad, är så trött att ögonen går i kors då är det ingen lek längre!
'Inte ger man sig ut o tränar eller går promenad när man känner att man bara måste få sova 20 timmar om dygnet (är ju oftast en period som går över) o när kroppen skriker efter pizza..ja.. då lyder man! ;)
Förmodligen behöver min kropp lite fett då jag tänker på pizza o sånt det första jag gör på morgnarna. Innan har jag ätit väldigt sunt, kanske pizza högst en gång per halvår o tänkte precis som ni. Så... det är en bra inställning men bli inte för besvikna när det lixom inte riktigt går att följa ;)
Helt klart bör man var i form innan en graviditet...är ganska övertygad om att det underlättar både under graviditeten o u förlossningen. Det kan ju bli långdraget.....
Det där med vad man blir sugen på under grav......det brukar sägas att kroppen behöver ngt.....tex fett, salt, mineraler o oftast så vet kroppen var den kan få tag i det...tex genom apelsiner eller pizza.
Dock är det så att fostret behöver omega3 o omega6....o tar det ifrån mamman o då får hon sug efter feta saker (min teori).....så jag försöker boosta kroppen med vitaminer, mineraler omega3 o 6 samt folsyra.....så hoppas jag att jag slipper extrema sug.....har redan för många kg att konka runt på så fler vill jag def inte ha!!
Va härligt att höra er som redan blivit gravida!
Alltid spännande att höra hur olika personer mått under grav osv!
Har hört ett rykte om att ens graviditeter o förlossningar blir som ens mammas förlossningar.....någon mer som hört det?
Kan vara intressant!!! Min mamma hade 4 jättesnabba förlossningar.....den sista var på 3h!!!
Godisråttan
Jag trodde oxå jag skulle bli ett godismonster (värre än vad jag redan är) men faktiskt så lockar inte godis så mycket.. Vill ha mer "matiga" saker, choklad, pajer med massor av vaniljsås osv.. Alltid nått!! ;)
Ingenjörsbruden
Ja, jag äter makrill ett par gånger i veckan o så MittValKvinna två gånger per dag. Jag låg relativt lågt med järnvärdet oxå så jag försöker få i mig järn via kosten så jag slipper börja knapra piller.
Jag är ju då konstant hungrig så jag måste äta kanske varannan/var tredje timme o det börjar b li ganska tjatigt! Jag är hungrig men jag är SÅ TRÖTT PÅ ATT ÄTA hela tiden ;) Och det är svårt att äta nyttigt så många gånger per dag.. Frukt gör ingen nytta direkt då jag blir hungrig igen efter 5 min.. Så ibland (eller ganksa ofta) blir det smörgåsar. Vilket jag oxå börjar bli RIKTIGT trött på ;)
Men men, det är ju bara ca 6 månader kvar ;)
Oj! Ja, man skall ju äta för två heter det
Skall bli intressant och se hur det blir för egen del.
När började du märka av aptitökningen?
Ankan80
Jag märkte redan i vecka 6 att jag var tvungen att äta väldigt ofta för att hålla illamåendet borta (oxå typ varannan/var trejde timme) men i vecka 9 ungefär började det gå över till ren hunger ;) Jag behöver inte äta speciellt mycket hela tiden men att sätta i sig en hel pizza är heller inga problem ;)
Är i vecka 13 nu o har gått upp 4 kg. Fast det var INNAN jag var på bvc i vecka 9 ;) Sen dess har det stått still! Så det märks ju tydligt att det är nån mer man delar maten med ;)