Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Silva79 startade förra tråden.....
Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!
Ankan80- en gång, det är ju inget men när man går o hoppas så känns det som länge. Bara på det igen.
ja, och så var det ju mycket med bröllop och allt.
Nu är det mer lugn och ro.
Kroppen är nog inte dum.
Klart det inte blir något barn med de stress/nervös-nivåerna.
Japp, på ´et igen
Grattis till giftermålet föresten!!
Tack, nä kroppen är känslig för allra minsta grej och ett bröllop är ju STORT. Blir nog bättre nu när allt lugnar sig.
Vilken är ultimata årstiden att föda? Jag tror jag tycker våren för då har man tid att gå ner lite i vikt till sommaren, det är inte svinkallt, man är inte höggravid varken sommar eller vinter. Vad tycker ni?
jag tror också våren...men det börjar ju bli lite sent för det nu. Vill ju inte vänta ett helt år för det
Så det får bli när som det vill sig.
Har hört att sensommaren/hösten är kanon.....
Bebisarna kan ju inte reglera värmen själva men om de ligger i magen så fixar mamman regleringen.....
Men men...... misstänker att jag hade ÄL i helgen.....o så glömde vi skydda oss....är man inte van att använda kondom så är det inte så lätt alltid!
Vill ju eg inte att det blir ngt nu för då är jag för långt gången på bröllopet så att jag inte kan dricka lite champagne......nåja....hur stor är risken att det ska bli ngt på första ÄL efter att man slutat m p-piller.......tror inte att det blev ngt men chansen finns ju!
På mig tog det sig direkt.
Jag drack faktiskt ett halvt glas champange. Hade rådfrågat en vän som är barnmorska o hon sa att det inte va nån fara.
Tack! Har varit iväg på bröllopsresan så har inte hängt med här. Jag förstår din ilska. För vår del har vi inte försökt så länge så vi kunde ta det med glimten i ögat det som sas. Men visst borde folk tänka sig för lite mer.
Mest förvånad har jag börjat bli över så där halvbekanta o vänner som man inte pratar med ALLT om som kommer fram och frågar jaha är det dags för barn nu eller. Vad säger man? "Ja vi försöker så gott det går, varje kväll kör vi. TAck för att du fråga??!!! "
Jag tycker januari-tidig vår borde vara utimata tillfället att föda. då får man ju vara mammaledig på sommaren OCH slipper gå högravid under sommaren.