• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • Godisråttan

lanovia 08 skrev 2008-09-24 20:37:55 följande:

Jag tycker januari-tidig vår borde vara utimata tillfället att föda. då får man ju vara mammaledig på sommaren OCH slipper gå högravid under sommaren.
    Mmmm det hade varit toppen men då får vi vänta ett år på att bli gravida ju
  • lanovia 08

Ja och det är inte något bra. NÄ vi märmar oss med stormsteg höggraviditet under sommaren. Dasgs att få till något snart.

• Ankan80

Ta inte illa upp ni nu som redan har barn.
    Tycker bara det känns som att man gått in i en ny spännande period i sitt liv nu när man försöker skaffa barn.
    Först var det bröllopet och nu blir det barn.
    Hade man tjuvstartat med barn hade det nog kännts väldigt tomt ?
    Eller vad säger ni?

• ingenjörsbruden

Ooo va ni skrivit!!

Ankan80 skrev 2008-09-25 11:18:06 följande:
    Ta inte illa upp ni nu som redan har barn.Tycker bara det känns som att man gått in i en ny spännande period i sitt liv nu när man försöker skaffa barn.Först var det bröllopet och nu blir det barn.Hade man tjuvstartat med barn hade det nog kännts väldigt tomt ?Eller vad säger ni?
    Ja jo förvisso....men om det går som vi vill så har vi ett litet knyte i min mage som är med på sina föräldrars bröllop!! Kan ju faktiskt vara lite kul!
    Dessutom så är det nog som så att det aldrig finns något perfekt tillfälle att skaffa barn...typ nu har vi allt vi behöver men oups vi är ju 50.....eller man är 16 o har väldigt lite att erbjuda barnet utöver sin kärlek.....men likväl så är barnet välkommet när det väl kommer!

Jag har själv alltid sagt att jag ska vara gift innan barn kommer in i bilden....sen hur lång tid efter bröllopet får vi ju se... *hehehehe*

Bara att inse...jag kan inte planera mitt liv in i minsta detalj....var sak måste ha sin tid....tyvärr.

Det fínns ju alltid fördelar o nackdelar med alla årstider.....o kan man välja så är det ju bra.....misstänker att vi får ta det som det kommer tyvärr.. Mkt träning är ju inte fel eller hur?!
  • skille

Fikk nettop en sms av min kompis sin mann, de fikk en velskapt sønn i dag kl 1100, JEG VIL OGSÅ HA!

• emertin

För mig som är allergisk mot pollen är det alldeles perfekt att få bebis i november. Hade gärna sett att Liten kommit ytterligare en månad tidigare men bebisar är ju inget som man kan planera in i minsta detalj.

Jag känner mig otroligt priviligerad som är gravid och ska bli mamma, trots att jag inte blev gift innan

• Juliazzb25

Jag väntar min och min makes första barn.
    Den beräknas komma till slutet av feb...

I veckan var vi på ultraljud och om ni är nyfikna hur den ser ut så har jag lagt in lite bilder i min bildgalleri.

Lycka till alla

• Ankan80

Grattis!
    Va roligt!

Juliazzb25 skrev 2008-09-25 14:01:37 följande:
    Jag väntar min och min makes första barn.Den beräknas komma till slutet av feb...I veckan var vi på ultraljud och om ni är nyfikna hur den ser ut så har jag lagt in lite bilder i min bildgalleri.Lycka till alla
  • Thailand090300
    ingenjörsbruden skrev 2008-09-19 08:06:38 följande:
    Ordningen är väl inte så kritisk eller hur....bara man inte gör allting på en gång!Grattis till din mage o så håller vi tummarna för bröllop nästa sommar!! Bra Ankan8=, då är jag återigen säker på vad det betyder!! I natt drömde jag att jag födde en liten pojke....Isak skulle han heta!!! (Har ju varit öm i bröstvårtorna i ett par dar nu....tror det är hormonerna som sätter igång efter alla år på p-piller!)
    Var tvungen att besvara det här inlägget! =) I maj/juni drömde jag att jag ammade en liten pojke. Någon vecka senare drömde jag återigen att jag hade en liten pojke. Jag kollade upp i en drömtydarbok vad det betydde. Där stod det att om en kvinna drömmer att hon ammar ett barn betyder det att hon är, eller snart kommer att bli havande. Till historien hör att i slutet av juli blev jag gravid...Tycker det är så häftigt! =)

Mina första tecken var också ömma bröst samt utebliven mens....

Lycka till! :)
  • ingenjörsbruden
    Thailand090300 skrev 2008-09-27 19:28:15 följande:
    Var tvungen att besvara det här inlägget! =) I maj/juni drömde jag att jag ammade en liten pojke. Någon vecka senare drömde jag återigen att jag hade en liten pojke. Jag kollade upp i en drömtydarbok vad det betydde. Där stod det att om en kvinna drömmer att hon ammar ett barn betyder det att hon är, eller snart kommer att bli havande. Till historien hör att i slutet av juli blev jag gravid...Tycker det är så häftigt! =) Mina första tecken var också ömma bröst samt utebliven mens....Lycka till! :)

Grattis till magen!!

Har BIM nästa fredag så vi får väl se om det är sanndrömmar!!
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3