New York-tips?
Jag vill ha era bästa New York City-tips! Vad shoppa? Var shoppa? Bästa/mysigaste/coolaste barerna/restaurangerna/caféerna? Vad bör man inte missa?
Vi åker dit om två veckor på bröllopsresa.
Jag vill ha era bästa New York City-tips! Vad shoppa? Var shoppa? Bästa/mysigaste/coolaste barerna/restaurangerna/caféerna? Vad bör man inte missa?
Vi åker dit om två veckor på bröllopsresa.
Shit vilken underbar stad. Har nu varit hemma i några dagar, men har fortfarande inte riktigt smält det hela. Vi gick och gick och gick och shoppade en himla massa oxå så klart!
Ett tips på en jättetrevlig restaurang är B Smith's som ligger på Restaurant Row (46th Street...har för mig mellan 8e och 9e). Jättegod mat och personalen är hur trevlig som helst.
Ska ni se någon musikal kan jag mycket varmt rekommendera "In the heights". WOW! Så otroligt begåvade människor.
Nu börjar fotbollen igen. Vill någon ha fler tips är det bara att fråga...
Just det, alla framtida NYC besökare. Ska ni shoppa på Macys kan man få en rabatt när man är turist, 11% av alla sina köp. Kortet finns på Visitors Center.
Vi fick den rabatten utan att ha kortet..
Anna Sol skrev 2008-10-14 03:20:40 följande:
Fick nog vi oxå tror jag...inte jag som betalade =) haha
Anna Sol skrev 2008-10-14 03:20:40 följande:
Fler NY-tips? Gärna tips på bra hotell, ska ligga centralt, vara fint men inte snordyrt.
Fundera på att åka dit och fira 3-årig bröllopsdag (jag vet, vill vara värst .
Lapinette
Kan tyvärr inte hjälpa dig där, vårt hostel kvalar no inte ens in som bubblare, hahaha! chelsealodge.com
Lapinette
Vi bodde på Hotel Edison precis vid Times Sqare. Inte jättefint kanske, men verkligen helt okej. Rummen och toaletterna var rena och det är huvudsaken tycker jag.
Lapinette: Vi bodde på Millennium UN Plaza, ligger precis vid FN-skrapan vilket vi tyckte var mycket bra läge. Ett par minuters promenad till Grand Central bara. Vi bodde på 31:a våningen med en underbar utsikt mot Crystler Buildning och ESB. Mycket fräscht och rymmligt rum till ett bra pris.
Vi bodde på hotel pennsylvania. Riktigt centralt (tvärsöver gatan ligger madison square) Rummen skiljer sig tydligen lite i standard eftersom de renoverar de 1700 rummen i omgångar. :)
Hej, lite sent kanske, men andra som skall till äpplet har säkert nytta av info.
Mina tips efter att ha bott och arbetat i NYC:
Mat: Smith&Wollensky - Be om Surf&Turf.
Peter Luger - Brooklyn. Otrolig Steak.
Balthazar - Soho. Bra mat - fantastisk atmosfär.
Sushi Yasuda - Absurdt bra Sushi - lagom dyrt
Masa. också Sushi men kostar $400 per person...gott dock!
Pure Food&Wine på Irving Place är en vegan-krog. testa!
För romantik: River Cafe Brooklyn! Kavaj på kvällen.
Det finns obegränsat med bra krogar i NY. Köp Zagat Guiden och bestäm utifrån den. Den är ett måste.
Hotel: Kan tyvärr inte svara på Budget boende, men gå in på www.tripadvisor.com och sök på New York... mycket användbar sida för hotel världen över. Den baseras på recensioner av gäster. Ärligare kan det inte bli.
Att göra: MoMa, Metropolitan och Guggenheim är måsten om du har även den minsta kulturella-ådran i dig.
Se Rangers spela hockey i MSG! Knicks är en katastrof så strunta i basket.
Empire State building är en mardröm vad gäller köer på helger. Ett tips är att istället åka upp i "The Rock" som även är känt som Rockefeller Center ;) Nästan lika högt, mindre köer och mer öppet.
Diamond District på 47th mellan 5:e och 6:e avenyerna. Massvis med juvelerare. Vet du vad du söker sparar du 50% mot att köpa stenar i Sverige. Jag hittade otroligt fina ringar och stenar till min fru :) Ett tips är att gå till Kent Jewellry. Mycket trevliga och en av ägarna är gift med en svenska.
Central Park är givet. Likaså en promenad över Brooklyn Bridge. Bryant Park är trevlig. Missa inte lower-east side för sköna barer och mer locals. West Village och Greenwich har också fullt med shops och barer. Tänk på att Midtown och runt Times Square are mega-turist områden.
För dom lite mer morbida finns WTC. Ett tips här är att gå förbi WTC, ner till kajen mot Hudson. Ta NY Waterway över till Paulus Hook. 1. Ni får en otrolig utsikt mot Down Town. 2. Ta Path Train tillbaka. 2. Då åker ni tåg igenom WTC hålet.
Shopping: Förutom Macys, Bloomingdales, Saks, Barneys och alla shops i Greenwhich vill jag påpeka att Ralph Lauren har sina butiker på Madison Avenue. Ett måste om du gillar RL. Minst 30% billigare än i Svedala och ett utbud som du inte ser här hemma. Är det rea, vilket det är ofta, sparar du 50% eller mer.
Finns otroligt mycket mer att se och göra... enjoy.
Här finns massor med olika NYC-tips.
www.coaching.forum24.se/coaching-about503.html
Kan verkligen rekomendera restaurangen Pure Food&Wine som Concorde nämnde, vi åt där två gånger under vår resa och en var vår bröllopsmiddag, helt otrolig mat! Raw food och vegansk finrestaurang. Deras efterrätt sundae är den godaste jag någonsin ätit! Personalen var så gulliga också och lokalen helmysig. Det var fullt båda gångerna vi var där (vardagar) så det är ett populärt ställe.
Vi gillade B Smith's på Restaurant Row - jättegod mat och trevlig personal/omgivning
I övrigt kan jag bara instämma med Concorde
En liten fråga från en sportnörd. Jag och min blivande man åker dit ca en månad efter bröllopet. Vi älskar idrott och skulle gärna se en hockeymatch med NYrangers någon som gjort detta och vet hur det funkar med biljetter. Går det att få tag i på plats eller???
Trettondagsafton 09 skrev 2008-10-30 16:21:04 följande:
SUCK! Jag vill tillbaka!!!
Trettondagsafton09:
ticketsnow.com som nennesjuttioåtta nämnde kan fungera. Även ticketmaster.com har biljetter till Rangers. Sen finns stubhub.com där folk säljer biljetter privat. Du bokar på sidan och hämtar i stubhubs egna butik som ligger en stenkast från MSG.
Ett annat alternativ som jag regelbundet valde är att köpa biljett utanför arenan av s.k. scalpers. Det är ingen fara, det görs öppet. Betalade i genomsnitt 100 dollar för biljetter på andra etagen, sektioner 1xx eller 2xx.
Ni kommer att bli totalt "blown away" av att se hockey mitt på Manhattan, in the worlds most famous arena ;)
Värt varenda krona, speciellt för sportintresserade.