New York-tips?
Jag vill ha era bästa New York City-tips! Vad shoppa? Var shoppa? Bästa/mysigaste/coolaste barerna/restaurangerna/caféerna? Vad bör man inte missa?
Vi åker dit om två veckor på bröllopsresa.
Jag vill ha era bästa New York City-tips! Vad shoppa? Var shoppa? Bästa/mysigaste/coolaste barerna/restaurangerna/caféerna? Vad bör man inte missa?
Vi åker dit om två veckor på bröllopsresa.
Jag besöker alltid GAP och Old Navy för barnkläder när jag är i USA. Speciellt Old Navy har jättebilliga och fina kläder för barn. :)
För dig själv skulle jag köpa jeans, kolla in Limited och Express (damkläder) samt Ann Taylor och Ann Taylor LOFT (AT LOFT är billigare). J Crew har jättefina kläder också, mycket klassiska kläder, cashmir tröjor kan man köpa där, bland annat. Deras still är lite preppy. Abercrombie and Fitch tycker jag du ska gå till också, och Banana Republic. Nine West har snygga skor.
Jag skulle shoppa härliga bodylotions och bodyslpashes på Bath and Bodyworks och självklart besöka Sephora.
Deras Naturhistoriska museum bör du besöka, de har en häftig utställning med dinosaurieskelett.
Sedan är Macys, Blommingdales och Saks ett måste. Jättekul att titta även om man inte shoppar där, det tar 100 år att ta sig igenom de varuhusen.
Om vädret tillåter, picknick i Central Park.
Kolla in mataffärerna Whole Foods där allt är ekologiskt, även om man inte handlar där är det en upplevelse.
Toys r Us på Times Square, pariserhjul inne i affären. Också kul att se.
Tips på restaurang är www.thinknoodels.com, sååååå god mat. :)
Frihetsgudnnan skulle jag skippa, Ellis Island är intressant. Empire State building skulle jag åka upp i. Kolla in Rockefeller Center också. :)
Annars är det bara gå och gå och gå, det är det bästa sättet att avnjuta NYC. :) Som många andra sagt, planera inte för mycket!
iiiiiiiiiiiiiiiiih - åker i övermorgon =)))
Vi stannar tills nästa onsdag =) Ska bli så himla kul! Om 24 timmar lyfter planet!!!
Vi gifter oss nästa år så detta är bara "en vanlig semester". Lycka till med bröllopet och hoppas ni får det härligt i NY. Vi växlade till oss lite vardagspengar (alltså exkl shopping) i fredags så vi hade lite tur i alla fall. Hoppas dock den går ner igen så att shoppingen på visat inte blir så "dyr"...
Jag och min blivande man åker till New York på måndag förmiddag. Ska bli SÅÅÅÅ härligt.
Jag åker med jobbet på konferensresa till New York. Lyfter nästa torsdag! Eftersom det är konferensresa kommer det inte bli så mycket fritid över, men lite shopping ska jag nog hinna med. Tänkte inrikta mig på papper till trycksakerna och brudskor. Är det nån som har nå tips på affärer, gärna nära Central Park? Vi kommer bo på Wellington Hotel. Verkar fint iaf.
WAAAAAAAAAAHH! Vi åker på lördag! *hoppistuds*
hur är det med elektriska prylar typ Ipod? Skiljer det mycket i pris och funkar dom att använda här hemma, (då menar jag med laddare osv. dom ha väll annan styrka på strömmen där borta).