New York-tips?
Jag vill ha era bästa New York City-tips! Vad shoppa? Var shoppa? Bästa/mysigaste/coolaste barerna/restaurangerna/caféerna? Vad bör man inte missa?
Vi åker dit om två veckor på bröllopsresa.
Jag vill ha era bästa New York City-tips! Vad shoppa? Var shoppa? Bästa/mysigaste/coolaste barerna/restaurangerna/caféerna? Vad bör man inte missa?
Vi åker dit om två veckor på bröllopsresa.
Du är så välkommen att snylta, nennesjuttioåtta! (Det är ni andra också så klart!!)
TACK Humlan 66! Perfekt info!! Det var nog Century 21 jag hört talas om, det klingar bekant.
Ja, amerikansk mat finns det överallt. Har inga direkta förslag men kan rekommendera Bubba Gump på Times Square el Hard Rock Café också på Times Square om ni vill ha amerikansk mat.
Outleten skrev några andra om här på sidan, Centrury21. Galet rörigt och mkt grejer - men dock ok om man gillar sånt.
Ja, många märkeskläder är billigare i US - dock bör du kolla upp detta innan. Kolla Saks Fifth Ave där du kan se priser etc, de ligger såklart på 5th ave. www.saksfifthavenue.com/Entry.jsp
Victoria Secrets kommer jag inte ihåg om de ligger på 5th el inte, kolla adresserna innan. De har fina saker helt klart, men inte sådär superspeciellt kan jag tycka.
Om ni har tid för en broadway show så skulle jag gå på en sån, bara för att uppleva det. Jag har inte hunnit med det än.
Jag tycker inte det är värt med häst o vagn i central park - inte riktigt min grej... men gillar man sånt så... Om jag var ni så skulle jag ha en picknick istället, supermysigt att sitta på en filt o titta på folk. Det gröna området mitt i central park e väldigt trevligt. Där kan man sitta o titta på småknottingar spela baseball el bara kolla på folk. Supermysigt om vädret tillåter.
Limo tror jag man kan ta direkt från flygplatsen, men se till att få ett fast pris innan ni hoppar in. El iaf få ungefär hur mkt det kostar.
Vet ej vart man kan sy upp egna jeans. Jag gillar urban outfitters som har mkt jeans till mkt bra priser. Ca 50 USD för ett par Levi's. Har även mer Europeiska modeller, kolla hemsidan på vart de ligger. www.urbanoutfitters.com
Om ni vill ha lite mer amerikansk kultur så kan jag rekommendera att gå på en Baseboll match på Yankee stadium. Baseboll e billigt och familjärt i US.
Har man chans o gå på hockey så ska man ta den, om man har intresset vill säga.
Ett annat tips vad gäller outlet är Woodbury som ligger utanför stan. Det är en hel by med 220 butiker. Grey Line har bussturer ut dit... Vi ska absolut dit när vi åker om några veckor på semester =)
www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp
Ni måste helt klart äta frukost på någon diner. Finns lite överallt. Mmm, gott med omelett o pannkakor även om min favorit var varm havregrynsgröt (vilket jag aldrig äter hemma).
Den är mycket bra. Älskar mina guess-väskor. Men kanske inget jag skulle prioritera om jag bara är i NY några få dagar. Tar ganska mycket tid.
Funderar ni på att se någon musikal så rekommenderar jag framför allt Monty Pythons Spamalot! Längesen jag skrattade så mycket!!
Hej
jag älskar NY och efter att ha bott där ett tag så delar jag mer än gärna med mig av några av mina favoriter.
Gå in på www.nymag.com - där kan du bara söka efter vad du letar efter, gäller det restauranger så knappar man in typ av mat, prisklass och område.
Gäller det shopping så finns där mycket info och gäller det vad som händer finns det ett bra kalendarie.
Mitt tips är dock att INTE planera för mycket. Ny är en stad som upplevs bäst när man tar dagen som den kommer...
Men självklart så vill man ju ha en plan och då står ju MSG högt! En hockeymats i fullsatt MSG ger en gåshus men man behöver inte gå upp i Empire State om man inte känner för att köa, gå hellre till peninsula Rooftop bar eller Rockefellers bar, Top of the rocks - ta en drink och njut av en utsikt minst lika bra som från Empire State.
jag rekommenderar mycket varmt
Aquagrill
nymag.com/listings/restaurant/aquagrill/
210 Spring St., New York, NY 10012
nr. Sixth Ave
Ever since we tasted chef-owner Jeremy Marshall's inspired falafel-crusted salmon, the notion of a naked pink fillet has been tough to swallow. But despite the high level of cooking, an offbeat and well-priced wine list, and unexpected grace notes like a welcoming amuse-bouche and complementary petits fours, it's still a rollicking neighborhood spot, where you can park yourself at the lively bar and watch the dexterous oyster shucker in action
- om man älskar ostron och skaldjur! Fått bra betyg av Zagat
Corner Bistro
nymag.com/listings/bar/corner_bistro/
331 W. 4th St.
West Village
Dirt-cheap beer and some of the best burgers in New York keep this Village landmark consistently packed.
NY´s bästa hamburgare på ett gammalt hak, man får burgaren på en pappertallrik så det är inga vita duker eller bestick. Ett mycket charmigt och härligt ställe.
Café Habana
nymag.com/listings/restaurant/cafe-habana/
In traditional dives, taste often surpasses style. Café Habana is no exception. The cramped quarters in this Cuban-Mexican eatery, located on a residential corner off Elizabeth Street, may scare away patrons desiring cushy seating and quiet conversation.
mest fantastiska strawberry margherita som finns och tortillas men chili burgaren går inte av för hackor...
kan man köpa musikalbiljetter på plats eller ska man köpa dem innan, så att det inte är slutsålt (det kanske beror på vilken kväll man går)??
Jag vill bara gå omkring och käka på coola diners och leka "En härlig tid".
Har för mig att det finns två avdelningar på Rainbowroom och att det är strikt i den ena men mindre i den andra (vid baren), men det är nog kavaj som gäller ändå.