• EllaM

New York-tips?

Jag vill ha era bästa New York City-tips! Vad shoppa? Var shoppa? Bästa/mysigaste/coolaste barerna/restaurangerna/caféerna? Vad bör man inte missa?

Vi åker dit om två veckor på bröllopsresa.

• Svar på tråden New York-tips?
  • Anna13

Shoppa på Macys och Century 21. Missa inte Soho och Greenwich Village, massor av mysiga caféer och restauranger. En tur runt Manhattan med Circle Line rekommenderas oxå.

• Cachou

När vi var där sist hade vi guideboken (gratis) från nycvisit.com/ och den var helt oumbärlig!

• 200805

Nennesjuttioåtta:
    Vi bokade innan vi åkte. Man får boka 1 månad innan.
    Helt suveränt var det så jag kan verkligen rekomendera det!!

• 15juli06

Här är en till som längtar....
    Åker om knappt två veckor!!! Letar tips till tusen för tillfället, en sak som jag vill hitta är teppanyaki restaurang, har bara hittat en.

Någon??

Har provat tusentals sök-kombinationer på google....

• Augustirosen

Åker till NY på bröllopsresa om mindre än en månad! Shit! Blir lite stressad över att alla verkar planera så mycket - just nu har jag liksom fullt upp med att planera själva bröllopet Men jag får väl bege mig ut och köpa en guidebok iaf

Tack för alla tips! Hade ingen koll alls på vädret så det var ju bra att få veta att det troligtvis är varm där om en månad.

• NY brud

Vi gifte oss i New York nu i juli. Åt middag på Rainbow Room Grill och kan rekommendera det. Underbar utsikt och god mat samt trevlig service. Vi var ju finklädda så för oss var det inga problem. Hade bokat bord i förväg via deras hemsida.

I övrigt håller jag med många andra som tipsat om Brooklyn Bridge, Central Park osv. Planera som sagt inte för mycket, man orkar inte med hur mycket som helst. Trevligt att bara gå runt och titta i affärer och njuta.

Vi tog färjan till Frihetsgudinnan men steg faktiskt inte av utan fotade från båten. Åkte sedan vidare med samma färja till Ellis Island dit alla imigranter kom. Mycket intressant museum där det finns mycket foton och berättelser om människor som kom till USA från bl a Sverige. Man kan söka också efter släktingar om man vet efternamn.

Vi var också till MoMa och såg lite modern konst. Kul om man gillar sånt!

Finns ju hur mycket som helst som man kan göra i New York. Jag längtar redan tillbaka!

• JoyPho

Ett måste i shopping är Century 21!!! Är ni shoppoholics är det rena rama drömmen! Det ligger intill Ground Zero och är ett märkes-och designer outlet! Helt underbart! Och priserna, helt underbart, oxå!!! Men ha god tid på er, då hitter ni de bästa fynden! Det är lite rorligt där på vissa ställen så leta ordentligt!! Lycka till! Blir lite avis...!

• mmmalurk

Har ni tips om var man ska bo ? Vi åker i mitten på september men hittar inte nått bra boende. De är dyrt och svårt att hitta rum i en hel vecka, :) vi har väl valt en poppistid kanske.

Länka gärna till hemsida

• Tooticki
    mmmalurk skrev 2008-08-22 11:13:17 följande:
    Har ni tips om var man ska bo ? Vi åker i mitten på september men hittar inte nått bra boende. De är dyrt och svårt att hitta rum i en hel vecka, :) vi har väl valt en poppistid kanske.Länka gärna till hemsida
    www.applecorehotels.com
  • Hemligt i New York

Här ska vi bo i oktober och vi hoppas det blir bra!

www.chelseapinesinn.com/

Annat tips är www.tripadvisor.com där många skriver in recentioner om hotell i bla NY city och en lista finns också beroende på hur bra recentioner de fått.

Svar på tråden New York-tips?