New York-tips?
Jag vill ha era bästa New York City-tips! Vad shoppa? Var shoppa? Bästa/mysigaste/coolaste barerna/restaurangerna/caféerna? Vad bör man inte missa?
Vi åker dit om två veckor på bröllopsresa.
Jag vill ha era bästa New York City-tips! Vad shoppa? Var shoppa? Bästa/mysigaste/coolaste barerna/restaurangerna/caféerna? Vad bör man inte missa?
Vi åker dit om två veckor på bröllopsresa.
AH, fast det blir inga problem. Jag har shoppat några fina kläningar som jag täntke ta med mig, och klä upp min för min man!
Vi var i NY för ett år sedan, och första dagen som vi kom till NY gick vi och köpte en ny digital videokamera, inte större än en vanlig digitalkamera(som fortf efter ett år inte har kommit till Europa!) och jag fick en rosa digitalkamera av min man, med 8GB minneskort...
Den är min lilla följeslagare överallt!
Fotoaffären låg bredvid ett jättehögt hus, som jag trodde var Empire State Building, men min man sade att det är ännu högre...
Två dagar senare skulle vi till ESB och det var ju det huset som jag redan hade sett, så vi hade varit precis bredvid!
Något som jag verkligen kan rekommendera är en helikoptertur över NY! Vi åkte upp för floden, och runt Frihetsgudinnan, och filmade allt vi såg!
Då kostade det ca 112$, och nu är det ju billigare för oss svenskar än för ett år sedan!
Vi åkte från Midtown, men man kan oxå åka från Downtown.
Givetvis var vi tvungna att äta på Mc Donalds, vi var ju i Usa! Å deras minsta läsk, är väl som våra mellan, eller tom stora!
Gympaskor (å annat så klart) köper man billigt på kedjan Modell's sporting goods
jag köpte ett par nike för 30$, och ångrar att jag inte köpte fler par...
Crocs-tofflor är också billigt, även de ca 30$. Å de väger ju inget så där fick jag med mig två par hem! Fula men så sköna!
Jag som drar stora storlekar hade hoppats på att kunna shoppa loss ordentligt överallt, men då ska man åka lite utanför stan, vilket vi inte hann. Det får bli nästa gång!
Nån som vet hur viktigt det är att boka bord på restauranger?
Funkar det att bara komma till Rainbow room och ta en drink eller åka upp och ta buffén på Mariott, som någon föreslog?
Hur funkar det med inträdet på klubbar?
Då jag bodde i NY (för över tio år sedan) var det alltid en massa gästlistor som man skulle ringa och bli uppskriven på...
vi åker till NY i mitten av september och det känns underbart!! Att få återse sin gamla stad men samtidigt en helt "ny" stad med nya butiker och restauranger, metrocard fanns inte på min tid men det låter ju supersmart!!
Som många andra rekomenderar jag Brooklyn Bridge, ta tunnelbanan till Brooklyn och promenera tillbaka till Manhattan.
Missa inte east village, där fanns iaf förr lite udda butiker och restauranger.
Jag var där sista veckan i september och det var värmebölja (för varmt). Vi bokade inte bord på Rainbow r. utan åkte upp och tog en drink.
Perfekt!!!
200805
hade du bokat på aquavit före eller hur fungerar sånt där?
åh fy fasen vad jag längtar...!!!!
Ååååh det låter underbart - vi åker 1a oktober =)