New York-tips?
Jag vill ha era bästa New York City-tips! Vad shoppa? Var shoppa? Bästa/mysigaste/coolaste barerna/restaurangerna/caféerna? Vad bör man inte missa?
Vi åker dit om två veckor på bröllopsresa.
Jag vill ha era bästa New York City-tips! Vad shoppa? Var shoppa? Bästa/mysigaste/coolaste barerna/restaurangerna/caféerna? Vad bör man inte missa?
Vi åker dit om två veckor på bröllopsresa.
Jag hänger på, vi åker dit över 1-åriga bröllopsdagen.
Tooticki, vad trevligt! Jag hoppas vi får många tips!!!
*puffar*
hihihi, vi ska dit och fira vår 2-åriga bröllopsdag! (nästa inlägg kommer från en som firar sin tredje där, eller?) Ska kolla i min lunta med utskrifter vad jag kan hitta! Återkommer!
Hej
Vi åker till New york på bröllopresa om 7 veckor. Snälla berätta allt när du kommer tillbaka.
Ska bli helt underbart!!!!!
NYC är underbart!
Att se:
- Ellis Island tycker jag är superkul och lagomt "museumigt". Mkt europa och historia som man "känner igen sig i", inte vanligt i US annars. Rekommenderar audio tour där så man får höra om det också. På samma färjetur kan man även stanna till på Frihetsgudinnan om man känner man har tiden, Ellis tycker jag dock är bättre...
- 5th Ave har alla coola affärer och shopping. Fr. Central Park ner till 42st Street (Times Square). Ett måste!!!
- Times Square, mkt coolt på kvällarna när det är upplyst. Trevligt att gå o ta en drink el käka.
- China Town, Little Italy är trevligt att strolla igenom. Många trevliga lunchställen med bra mat
- SoHo är mysigt och har massa smågator och små affärer.
- Empire State Building måste man åka upp i o kolla utsikten
- Central Park - underbar för picknick el strolla runt.
- Ground Zero - ett måste bara för att se hur stora de där tornen var och vilken påverkan de måste ha haft på stan. Bara tanken att gå där när de föll... otäckt!
- Att gå ut el bara känna av utelivet så rekommenderar jag Greenwish village, massa resturanger och uteställen!
LOVE NYC!
Å vad roligt! BlendaSigne, har du några specifika tips på restauranger el dylikt?
Vi har tänkt oss ett upplägg ungefär så här:
Att uppleva: Promenera på Manhattan och bara "ta in" NYC, promenera i Central Park, se Frihetsgudinnan, Ellis Island och Ground Zero, Empire State, liksom Times Sqare etc. Promenera genom alla stadsdelar bara för att insupa atmosfären.
Att shoppa: Har hört att det ska finnas ett ställe där man kan få måttsydda jeans. Måste kolla upp var det är. Vill även shoppa på Victorias Secret och någon outlet som ska ligga centralt (vad den heter vet jag inte). Hoppas hitta någon snygg designerväska eller bälte eller nåt som jag har råd med. Har hört att Marc Jacobs-väskor ska vara mycket mycket billigare i USA. Shoppa lite smink och sådant som ska vara billigare, typ på Sephoras.
Att se: Tiffanys (inser att det nog inte blir nog shopping där, även om jag säkert kommer vilja ha halva butiken! ), FA Schwartz och andra coola butiker. Niketown tex. Kanske lite shopping där.
En stroll längs 5th Avenue blir det garanterat!
Äta? Vill uppleva en typisk amerikansk diner för en lunch, annars vet jag liksom inte var vi ska gå. Gemmas på Bowery Hotel? Nobu? Hur dyra är de ställena? Någon skybar? Tavern on the Green? Rainbow Room? Tips önskas på allt från frukost/brunch-ställen till lunch, middag och drinkar!
Bör man se ngn Broadway show? Vi är där tre hela dagar och två halvdagar kan man säga.... Fyra nätter. Ska bo på The Muse (Theater district).
Åka häst och vagn, något man bör göra?
Limousine? Bara att haffa ngn på flygplatsen, boka via ngn limousineservice eller via hotellet? Och vad kostar det? Vore kul att göra ngn gång i sitt liv...
Mer tips, mer tips!!!
Century 21 har jag för mig att outleten heter. Den ligger vid ground zero. Rörigt, men du kan göra en hel del fynd.
Jag är barnsligt förtjust i broar o byggnader så jag rekommenderar en promenad på broklyn bridge. Och så älskade jag att strosa runt i central park. Så lugnt o skönt efter en hektisk dag.
Vi pratade om att ta en helikoptertur men det blev inte av (vi shoppade upp pengarna..).
vi ska på en Rangersmatch på the Garden.
Såg idag att Mats Sundin ev ska skriva på för dem, men annars räcker det ju med Lundqvist. Jag är inte värsta sportfanet annars men just att gå på sånt där är magiskt. Jmf Camp Nou i Barcelona... *ryser av välbehag*
Detta har jag skrivit i ett annat new york tips.. men kan skriva det igen
shoppingtips
-----------------
Macy's = kul att gå i med det mesta för dyrt och bröllopsavd är bara att glömma för DYRT och man ska ha gott om tid att gå där
Forever21= billigt men butiken är stökig och svåröverskådlig
Daffys = snorbilligt, man kan få en balklänning för 240 kr , men det är lika där butiken är i flera våningar och svåröverskådlig och trångt
Century21=Bättre än forever21 och lite bättre priser, MYCKET roligare att gå i =) .jag skulle hellre ta detta och skippa forever21 om tiden är knapp
vikoria secret = Hur kul som helst att gå i , butiken är otrolig fin med skyltdockor mm men dyrt tyvärr
RK Bridal = stoor bröllopsbutik med massor av klänningar både brud/bal/tärna/barn men inte så mycket tillbehör .dock kan man handla av dem via nätet
Sephora = denna butiken har ett otroligt sortment av make up och i alla prisklasser
conway = ligger nära macy's, här är det ett shoppingparadis av BILLIGA kläder man står med öppen mun då man ser priserna *s* helt otroligt,man kan shoppa kläder/skor/underkläder/väskor och det finns både dam och dam plus / herr/ barn .finns på flera ställen runt times s
Duane reade = den här ska vara som ett apotek av receptfria medeciner men här finns nästan allt utom det .make up finns i nästan alla dom vanliga märkerna som loreal max faxtor osv OTROLIGT billigt, så ska ni köpa make up är det hit ni ska gå
Kika gärna på deras hemsida : www.duanereade.com/
vassegoo
*noterar ivrigt*
Tack!
Opps, nu kanske jag snyltar lite på TS..