• sandyh

Galna utgångslåtar!!

Söker roliga, tokiga och skojjiga utgångslåtar. Eller har ni alla valt pampiga och vackra låtar? Jag tycker att hela vigseln kommer att kännas så vacker att det är dags att LE till utgångsmarschen!

• Svar på tråden Galna utgångslåtar!!
  • sandyh
    Pidis skrev 2008-07-25 10:54:23 följande:
    Vilka bra ideer ni alla har.Man får riktigt bra inspiration här.Tack
    Verkligen!
  • Indisk

Hej
    Ja det är inte lätt att välja bland alla bra låtar!
    Vi har valt Barry White´s "Youré My First, my last my everything"
    Skönt gung.... + alla kommer le och de sätter fart på resten av kvällen.

• Pienaar

Vi kommer att gå ut till Liverpools "You´ll never walk alone"....

• FrökenB

Kan man ha Oh Happy day med en stråkkvartett?

• JuP

Vi ska inte ha denna men den är onekligen båda galen och kaxig att ha som utgångslåt.

Beautiful Ones av Suede

• sandyh

FrökenB skrev 2008-07-30 09:21:58 följande:

Kan man ha Oh Happy day med en stråkkvartett?
    Ehm...det borde väl gå? Kanske går att göra en variant av låten om inte annat? Ett stråk-arrangemang. Är det duktiga musiker så kan de säkert fixa nåt!

Försöker lyssna inom mig hur det låter bara.
  • Fejs

Vi funderar på I do I do I do (abbas låt) som utgångsmarsch... hittar inte den instrumental tyvärr

• ulsan

Var kan man få tag på noter till Sareks låt på orgel? Jag är inte så musikbegåvad, men förmodar att det kanske är lite skillnad från piano...

C o S skrev 2008-07-25 10:06:14 följande:

Efter lång fundering på låtar som blaWe go together (Greese)I`ll be there for you (Vänner)All you need is loveså ska vi istället ha Sareks; Jag ska följa dig genom eld och vatten. PÅ orgel och med sång. Det var min kompis som ska sjunga på vigseln som föreslog detta.Vi ville ha en glad utgångslåt, gärna med sång. Och vi vill att den ska spelas live, ingen CD. Många låtar är ju svåra att ha utan att det är ett helt band. Men denna har solisten sjungit innan på bröllop med bara orgel så jag tror det blir bra.
  • Paeonia

Vi hade Beatles-All you need is love

Vet inte om någon sagt än men Love and marriage är ju hur kul som hellst och sedan min mans förslag som jag dissade (kan ibland ångra mig ) Jönssonliganlåten

• Fejs

Fler tips tack! Fick visst inte ha klinga mina klockor för syrran eftersom hon tidigare nämnt att hon ska ha det på sitt bröllop....

Svar på tråden Galna utgångslåtar!!