• sandyh

Galna utgångslåtar!!

Söker roliga, tokiga och skojjiga utgångslåtar. Eller har ni alla valt pampiga och vackra låtar? Jag tycker att hela vigseln kommer att kännas så vacker att det är dags att LE till utgångsmarschen!

• Svar på tråden Galna utgångslåtar!!
  • sandyh

Ab fab skrev 2008-07-24 10:47:08 följande:

Vi hade två cellister som spelade avslutningsmusiken (vi gifte oss borgerligt i och för sig)
    Cello är ju det FINASTE! Och kontrabas. Vi hoppas att en cellist ska kunna spela för oss också!
  • Bride in England

Star Wars - the Throne Room

• ThePlupps

En kompis till mig hade bittersweet symphoni som ingångslåt spelad på orgel, det var fantastiskt fint!

• Pingst09

Den här funderar vi på.... fast i ett lite mer nedtonat arrangemang. Men ändå väldigt glatt!!

• Dittvackrajag

Vad sägs om "All you need is love" med Beatles?

• sandyh
    Dittvackrajag skrev 2008-07-24 23:58:54 följande:
    Vad sägs om "All you need is love" med Beatles?
    Den är också riktigt bra!
  • T3ZZ

efternamnsbyte: å den låten har ja letat efter. den e ju jätte bra!

• FruNonis

Vi skall eventuellt ha " Du är min man". Jag brukar sjunga den och gästerna kommer få ett glatt skratt. Skall bli jätte kul.

• C o S

Efter lång fundering på låtar som bla

We go together (Greese)
    I`ll be there for you (Vänner)
    All you need is love

så ska vi istället ha Sareks; Jag ska följa dig genom eld och vatten. PÅ orgel och med sång. Det var min kompis som ska sjunga på vigseln som föreslog detta.

Vi ville ha en glad utgångslåt, gärna med sång. Och vi vill att den ska spelas live, ingen CD. Många låtar är ju svåra att ha utan att det är ett helt band. Men denna har solisten sjungit innan på bröllop med bara orgel så jag tror det blir bra.

• Pidis

Vilka bra ideer ni alla har.
    Man får riktigt bra inspiration här.
    Tack

Svar på tråden Galna utgångslåtar!!