• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

Tiden går fort när man har roligt.
    Dax för tråd nummer två för Göteborgsbrudar 2009

Gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 21:59
    Så har vi lite koll på varandra

x/2 FrkNordberg
    2/5 Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2/5 Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    16/5 SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    16/5 Artist, Villa Herne
    23/5 Skille
    30/5 Lantzakeri, Oscar Fredrics kyrka, fest på Aschebergska Eken
    x/6 MD2009
    22/8 Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 15:38
    9/5 baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 19:09
    16/5 Linn74, Aspenäs Herrgård

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2
  • skille

Jeg elsker min lille hund, i natt (igjen) var det "innbrudd" på byggeplassen der jeg bor. kopper er vist det kuleste å stjele for tiden.. Don vekket oss og vi så ut av vindu og der sto en mann og stjal kopper. Vi ringte polisen, men desverre stak tyven av, på SYKKEL... polisen dro for å finne mannen men vi vet ikke om han ble tatt.. Litt farlig å si men svenske politimenn er faktisk ganske nice... bare se ikke røre...

• baver

skruttgumma vad kul med klänning!!! ta en bild, är ju nyfiken till tusen

jag beställde min ring i helgen..det blir jätte jättebra, jag är så glad så. en guldsmed i jkpg ska göra den, jag får den inte förrän i april dock..men men jag sa att det var lika bra. sen har jag pratat med envän till familjen som har ett tryckeri och han tycktedet skulle varajättekul att hjälpaa tilol med allt papper. så min helg har varit effektiv vad gäller bröllops bestyr minsann!

artist- coolt att sjunga på megabröllopet!! jag känner nästan bruden...det är svärmors kusins kusin eller nått sådant haha

ha det gött alla

• skruttgumma

Jag har ingen bild, tyvärr.. Klänningen hänger i affären.. Men sa se om jag hittar nån som är så lik som möjligt så lägger jag in den i galleriet..
    Jo, jag skulle köpa från Kina. Var bara i affären för att prova klänningar så jag skulle veta vad jag skulle ha. Hade inga som helst planer på att köpa klänning, och absolut inte NU!!
    Men inte ens min mamma tyckte att det var onödigt (även om hon ville att jag skulle lägga undan den över helgen och fundera), hon betalade t.o.m halva handpenningen eftersom jag inte hade tillräckligt med pengar med mig..

Tx2: vad har du köpt för underkläder och var? Jag har bara trosor än så länge, vita spets (surprise surprise). Tror jag skulle vilja ha nån slags negligé eller så.. Kanske..

• skruttgumma

Nu finns en bild i galleriet. Det var så likt min klänning jag kunde hitta

• Elisabeth81

Skruttgumma ..Jag vet inte riktigt än..

Var beställer ni mat ifrån? Vad kostar det?

Osäker på om vill ha allt i ett ställe eller ordna mat själv o hyra lokal.

TX2 - har du nåt förslag på ställen inte allt för dyrt men fint där de ordnar allt?

Tacksam för alla svar om lokaler i gbg-området :)

• Linn74

Har halkat efter rejält pga. lite olika familjära omständighter som plötslig resa och begravning...

Jag hittar ingen info om bröllopsmässa i Varberg, börjar misstänka att jag felinformerat mig själv (och dessvärre er med)
    I morgon ska jag HÄMTA MIN KLÄNNING!!!

Artist: Guuuud vad spännande, var bara tvungen att googla fram vem det är som ska gifta sig. För mig helt okända namn, men gästerna är ju desto mer kända... Sååå coolt! Lycka till!!!

skruttgumma: Ser ut som en riktig drömklänning!! Vad är det för en?

baver: Just det ja.. Ring ska man också ha... Den lilla detaljen hade jag visst förträngt... Har du bild, eller kan du beskriva den??

Vendel och Angelica: Trött på jobbet?? Say no more... Här är en till... ;) Har varit på samma företag i 8 år nu, törs knappt nämna det för någon för man blir ju idiotförklarad när man är på samma ställe i mer än 3 år...

skille: Usch vad läskigt! Undrar hur mkt koppar man får med sig på en cykel..??! Skönt att ni har hunden.

Tx2: Vad blev det för underkläder?? Jag väntar ett tag till med det, för man vet ju inte vad som kan hända med figuren inom 7 månader (inte så mycket antagligen, men jag skulle gärna minska en stl i omkrets)...

Elisabeth81: Lokaler i gbg-området hittar du bl.a om du googlar på bygdegårdar. Du kan även kolla på golfklubbar, vet att t.ex Albatross hyr ut för bröllopsfester. Sedan finns ju Villa Odinslund, Belparc i Slottsskogen, Stora Holms säteri, Nääs slott, Tofta herrgård... vet dock inte hur det är med egen mat och sånt på alla ställena. Stora Holms är ju iaf bara lokal så där får man själv stå för mat och dryck. Det blir oftast billigare att fixa allt själv, men å andra sidan blir det också jobbigare. Hur mkt man tjänar beror nog på hur stort bröllop man vill ha. Är man inte så många är det kanske prismässigt sett inte så stor skillnad. Kolla i huvudinlägget så får du ännu fler uppslag.

Ha en bra vecka!

• Elisabeth81

Linn 74 - Tack så mycket för alla tips :)!

Var ska ni vara nånstans, kyrka o lokal?
    Var har du köpt din klänning? Vad kostar den?

MVH

Carina

• Tx2

Jag passar alltid på att köpa en massa underkläder när jag är i usa på victoria secrets. På själva bröllopsdagen så vill jag ha bekväma underkläder, så det blev en vit bh där jag kan ta av axelbanden och ett par vita basic-trosor (vilket jag aldrig har, brukar ha hudfärgade bh och troser el färglada trosor till, otroligt sexigt...not). Hittade ett par vita trosor med blå text över rumpan där det står sexy little bride. Tyckte att dem kunde vara lite kul. Provade en snygg sexig torslett (?) men dessvärre kändes den inte bekväm så det blev lite snygga bh o matchande trosor att ha dagen efter plus ett lite snyggare sovplagg. Trist att jag inte får börja använda kläderna.

Passade även på shoppa en julklapp till mig från T, ett par örhängen. Ser framemot att få dem så att jag kan ha dem på bröllopet

Linn74: hade varit trevligt om jag minskade lite i storlek, men jag vet att det inte kommer ske.

• Linn74

Hehe... Ja jag kanske också borde inse fakta...
    Underkläder från VS är najs!!

Tx2 skrev 2008-10-14 02:37:06 följande:
    Linn74: hade varit trevligt om jag minskade lite i storlek, men jag vet att det inte kommer ske.
  • Linn74

Vi ska vara på Aspenäs herrgård i Lerum. Ska även vigas där (utomhus förhoppningsvis) Vi köper hela paketet med mat och så. Min klänning har jag köpt på Remanns vid Järntorget - ska hämta den idag. Det är en Maggie Sottero Rosemary Leigh - bild finns i mitt galleri

Elisabeth81 skrev 2008-10-13 22:54:01 följande:
    Linn 74 - Tack så mycket för alla tips :)!Var ska ni vara nånstans, kyrka o lokal? Var har du köpt din klänning? Vad kostar den?MVHCarina
Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2