• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

Tiden går fort när man har roligt.
    Dax för tråd nummer två för Göteborgsbrudar 2009

Gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 21:59
    Så har vi lite koll på varandra

x/2 FrkNordberg
    2/5 Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2/5 Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    16/5 SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    16/5 Artist, Villa Herne
    23/5 Skille
    30/5 Lantzakeri, Oscar Fredrics kyrka, fest på Aschebergska Eken
    x/6 MD2009
    22/8 Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 15:38
    9/5 baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 19:09
    16/5 Linn74, Aspenäs Herrgård

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2
  • Vendel och Angelica

mmm det är svårt det där med placeringen! Vi kommer inte heller ålla på och sätta par som hör i hop 100 meter i från varandra! De kanske inte har varandra som bords dam kavaljer men de sitter i samma grupp om 6 personer! Vi kommer har flera små bord då det inte går att duka med "traditionell" E formation... det är pelare o grejer i lokalen så det falijerar!
    Men det är känsligt med "honörsbordet" Min mamma och pappa är skilda, men jag är nära båda. Men M2b hans mamma o pappa är skilda sen så har hans pappa gått bort, han bodde med pappa ensam sen han var 9 år, mamma har en ny man sen flera år, men V ser inte honom som "pappa" eller likn på ngt sett alls och han vill inte ha med honom vid ett honörsbord med föräldrar... och att exkludera honom kommer ge sura miner... så det är jobbigt som f*n... men men, Bestman är V´s äldsta o bästa vän och samma med min tärna min "bästis" sen deras respektive är så klart lika goa de!! sen gör vi väl så att vi har bord olika nära oss efter "vem" de är och hur nära vi är dem! det ska väl bli bra haha

Men det är mkt med bröllop! det är vårt och vi ska göra som vi vill ha det... Men sen så säger folk ditt o datt och tycker si o så... så otroligt jobbigt!!
    Vi har tom tackat nej till att få sponsring i form av pengar då vi inte vill att ngn ska kunna "ha ngt att lägga sig i om" tufft men tja, vad göra ... *muttrar lite*

• skille

baver: Jeg møtte ikke disse jentene før for en uke siden, så ingen ting er umulig.

Tx2 hva med 1830 filmen værer i 1timme och 49 min
    kan du sende en sms til D og spørre omdet passer, blir det bra med Biopalatset?

har noen forslag til hvilkefarger vi skal ha, blått hva kan man ha til?

• Vendel och Angelica

Baver klart att du ska hänga på och fika!! Du tränger dig absolut inte på!! Du är så välkommen så
    Kladd kaka o glass till alla hos mig

baver skrev 2008-08-27 10:15:01 följande:
    hej allajag har inte skrivit många gånger men jag försöker läsa då och då, kul att alla är så aktiva. det känns som om ni har känt varandra i en evighet..skulle väldigt gärna vilja vara med och fika och planera, som sagt gubben är nog lite trött på allt prat om tema färg hit och sidenband dit haha. men i vilket fall, jag vill inte tränga mig på hemma hos någon.artist, jag ska också på barnvagnsbion på torsdag, har e n 9,5månaders liten Sixten. vi kan väl ses?ha det gott allap.s. skrev inget om bröllop så jag lägger till att jag bestämt mig för att beställa klänning från kina och jag har hittat en tjej som ska göra håret och makeupen. hon kommer hem till en, det känns väldigt personligt och kul. ja så fick jag med det
  • SweetSun

angelica då får du inboxa alla din adress =P jag kommer mer än gärna, då kan jag sitta och dregla och titta ner i alla era kladdkakaor

• Myrmor

Abslout!! Vi ska försöka få platser på första raden så barnen kan ligga på en filt framför oss Vi är fyra stycken än så länge tror jag. Min lilltjej har nog röda manchesterbyxor och svart body och jag svarta byxor & svart kavaj, blont hår och glasögon.

baver skrev 2008-08-27 10:15:01 följande:
    hej allajag har inte skrivit många gånger men jag försöker läsa då och då, kul att alla är så aktiva. det känns som om ni har känt varandra i en evighet..skulle väldigt gärna vilja vara med och fika och planera, som sagt gubben är nog lite trött på allt prat om tema färg hit och sidenband dit haha. men i vilket fall, jag vill inte tränga mig på hemma hos någon.artist, jag ska också på barnvagnsbion på torsdag, har e n 9,5månaders liten Sixten. vi kan väl ses?ha det gott allap.s. skrev inget om bröllop så jag lägger till att jag bestämt mig för att beställa klänning från kina och jag har hittat en tjej som ska göra håret och makeupen. hon kommer hem till en, det känns väldigt personligt och kul. ja så fick jag med det
  • Myrmor

Åh det finns så många schyssta färgkombinationer beroende på vilken nyans av blått och vilken feeling man vill ha. Ljusblått och turkost eller brunt och kritvitt ger en fräsch och lite beachig känsla, medan djupblått silver och vitt ger en mer klassisk stiren vibb! Projectwedding.com har mycket bilder där man låta sig inspireras

skille skrev 2008-08-27 10:22:54 följande:
    baver: Jeg møtte ikke disse jentene før for en uke siden, så ingen ting er umulig.Tx2 hva med 1830 filmen værer i 1timme och 49 minkan du sende en sms til D og spørre omdet passer, blir det bra med Biopalatset?har noen forslag til hvilkefarger vi skal ha, blått hva kan man ha til?
  • skille

Det beste med å ikke ha så mye å gjøre på jobbet er: at jeg får kose meg med brollops planering.. hehe

• Myrmor

mammaledighet är inte så dumt heller . Bebben sover mycket..

• skille

Da er den første shaken med modifast nede.. ikke like ille som jeg trodde det skulle smake, men det er fortsatt ikek godt..

• Danielaa

Skille: Bion passar utmärkt för mig då! Fick sms från Tx2 om de oxå!

Bordsplacering ja... Vi (läs jag... ) hade väl först tänkt en "klassisk" bordsplacering, eller ganska klassisk iaf.. Men. Mina föräldrar e skilda, pappa har en ny fru. Där e ju inga problem, de kan ju ha sina platser ändå. Men m2b´s mamma finns inte.. så då skulle hans pappa sitta där, å nån annan när anhörig på mammans plats (inte nya frun...)

Men, så funderar vi lite på om de kanske blir lite sura miner om inte nya frun sitter där, att de skulle verka lite stötande för henne? Å var ska min pappas nya fru sitta? Enligt etiketten har hon ju ingen plats vid honnörsbordet. Men de skulle ju bli helknasigt att sätta henne nån helt annanstans då vi står varann väldigt nära...!

Så, klassiskt blir de nog inte ändå! Mina föräldrar sitter nog närmast å sen kommer väl hans pappa å kanske nya frun bredvid honom, å så min pappas fru bredvid honom...? Å sen brudtränor osv...? Låter helt rörigt jag vet å de e de oxå! Jag har helt enkelt ingen aning om hur de blir bäst...!

Nu ska vi snart iväg på babysim! (Eller minisim heter de väl nu när dom e såhär "stora" kanske...?)

Puss å kram

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2