• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

Tiden går fort när man har roligt.
    Dax för tråd nummer två för Göteborgsbrudar 2009

Gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 21:59
    Så har vi lite koll på varandra

x/2 FrkNordberg
    2/5 Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2/5 Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    16/5 SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    16/5 Artist, Villa Herne
    23/5 Skille
    30/5 Lantzakeri, Oscar Fredrics kyrka, fest på Aschebergska Eken
    x/6 MD2009
    22/8 Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 15:38
    9/5 baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 19:09
    16/5 Linn74, Aspenäs Herrgård

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2
  • skille

stikker på apoteket i lunsjen å ser, maten de har på jobbet smaker ekkelt uansett.

• Vendel och Angelica

Skille se till att ha is kallt vatten och det är viktigt att ha en shaker så att allt pulvret löses upp! Jag brukar ha mina pulver påsar i kylen så att det ska vara maxat kallt, jag har även vattnet i kylen!! det gör mkt för smaken, som en tunn milkshake typ Mums

• skille

Tx2: bio på tirsdag, hviken tid passer beste?

• Vendel och Angelica

Tx2 det låter som ett rejält följe tycker att den versionen av High way to Hell låter strålande! Personligt o bra !!

Själv så blir det 1 tärna och sen vår son som då kommer vara 3½ och hans kusin Lucas som kommer vara nästan 6½ Så det blir två små gossar
    Klart så Har ju M2b sin bestman/marshalk oxå!!

Hur ska ni ha det med bordsplacering o så tjejer, den traditionella? el ska ni ha ngt eget!+
    Vi kommer inte följa et traditionella utan vi kommer sitta med tärna och bestman och deras respektive! Frånskilda föräldrar bortgången pappa etc.. och en ny ingift mammas man blir bara jobbigt!

• SweetSun

tx2; va kul att det blev bestämt med 6 st nu då! Jag vet fortfarande inte hur jag ska göra.. om jag ska ha nån i huvudtaget.

• skille

Vi kommer til å ha i følge tradisjon. Men jeg har byttet ut pappa med bestefar, da min pappa er en idiot...

• SweetSun

nja detmed bordsplacering.. lite svårt, men inte tradition, eller hur man "ska" göra iaf. Alla par får sitta mot varandra oavsätt om de är nyblivet par eller gifta. Hatar när man hamnar på fest 100m från sin respektive.
    Men vi kommer att ha våra föräldrar vid honnörsbordet iaf.

• Tx2

Skille: jag slutar jobbet halvfem så efter det passar det mig. Helst inte alltför sent då jag går upp tidigt (för mig) på morgonen.

Ville inte välja bort någon. En gammalkompis är mitt vittne och sedan är det mitt tjejgäng som jag vill ha med mig utan att behöva välja bort någon. Viktigast är att dem är med mig under dagen och kommer med glada tillrop som å vad fin du är osv

Har inte bestämt om vi skall ha ett eget bord. Ett el två släkt bord och våra vänner vid egna bord om åtta tio personer, där hälften är mina o hälften är hans men man har med sin partner vid samma bord. Men det beror lite på hur vi kan möblera och matcha gästerna.

• Myrmor

Vi kommer ha en blandning av trad och otrad. Runda bord och honnörsbord, en vid det kommer inte bara de som "borde vara där" sitta, utan de som är viktigast för oss

Vendel och Angelica skrev 2008-08-27 09:59:38 följande:

Tx2 det låter som ett rejält följe tycker att den versionen av High way to Hell låter strålande! Personligt o bra !!Själv så blir det 1 tärna och sen vår son som då kommer vara 3½ och hans kusin Lucas som kommer vara nästan 6½ Så det blir två små gossar Klart så Har ju M2b sin bestman/marshalk oxå!!Hur ska ni ha det med bordsplacering o så tjejer, den traditionella? el ska ni ha ngt eget!+Vi kommer inte följa et traditionella utan vi kommer sitta med tärna och bestman och deras respektive! Frånskilda föräldrar bortgången pappa etc.. och en ny ingift mammas man blir bara jobbigt!
  • baver

hej alla
    jag har inte skrivit många gånger men jag försöker läsa då och då, kul att alla är så aktiva. det känns som om ni har känt varandra i en evighet..skulle väldigt gärna vilja vara med och fika och planera, som sagt gubben är nog lite trött på allt prat om tema färg hit och sidenband dit haha. men i vilket fall, jag vill inte tränga mig på hemma hos någon.

artist, jag ska också på barnvagnsbion på torsdag, har e n 9,5månaders liten Sixten. vi kan väl ses?

ha det gott alla

p.s. skrev inget om bröllop så jag lägger till att jag bestämt mig för att beställa klänning från kina och jag har hittat en tjej som ska göra håret och makeupen. hon kommer hem till en, det känns väldigt personligt och kul. ja så fick jag med det

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2