• Herr Nilsson

Bröllopspenna

Min fästmö och jag funderar över vilken penna vi skall köpa till bröllopet och använda till den gästbok vi inviger på bröllopsfesten.

Jag tycker att det kunde bli fint med en Montblanc Boheme Je t'aime penna. Den är elegant med sitt röda rubinhjärta med svart bakgrund.

Min fästmö tycker att det är vräkigt med en Montblanc och föredrar en Pelikan Solitaire som är utmärkt penna om än lite ordinär eller en Caran d'Ache Hexagon som förvisso är festlig och elegant men som inte är någon kvalitetspenna som de andra.

Vad har ni för bröllopspennor?

• Svar på tråden Bröllopspenna
  • Lollick

Tack Herr nilsson för att du bryr dig om detaljer, jag tycker du verkar Charmig, min kille bryr sig mest vilken Wiskey som serveras och hur festen skall bli....jag vill ha ROMANTIK!!!

• Paeonia

Åh, vi funderar på att lämna in hela gästboken till ett tryckeri där de får trycka en liten hälsning snyggt från varje gäst som vi själva dikterat!!! Det är det bästa sättet att kontrollera hela proceduren

Man vill ju inte ha kludd i gästboken eller konstiga meningsbyggnader!!!

Tack för kvällens skatt

• jessko

Herr Nilsson: Jag vet faktiskt inte vad priset ligger på men håller med om att dom är otroligt vackra. Håller med Lollick, du verkar vara en prins med smak, klass och stil!

Prinsessan av lyckoriket: Vilken charmerande prins du verkar ha fångat.

• Herr Nilsson

Lollick skrev 2008-07-14 22:31:35 följande:

Tack Herr nilsson för att du bryr dig om detaljer, jag tycker du verkar Charmig, min kille bryr sig mest vilken Wiskey som serveras och hur festen skall bli....jag vill ha ROMANTIK!!!
    Tack för de orden!

Jag inser dock att i det här fallet har brudgummens kärlek till pennor inte en motsvarighet hos bruden. Hon är mer förtjust i att få rosor på nattygsbordet (vilket faktiskt fortfarande gör stor succé trots att hon får det en gång i veckan). Hon låter mig dock hållas när det gäller att köpa skrivverktyg...
  • ninnabell

jag har köpt 2 pennor...1 i silver och 1 i guld....

• Lollick

Herr Nillson:: hi hi jag skall be min kille skärpa sig..

• ia7

Alltså romantik kan helt klart gå till överdrift... Känner mig så nöjd med min blivande när man läser vissa bitar här
  • 20080802

Paeonia: Ja, det var faktiskt en bra idé. Man kanske skulle be alla gästerna skicka in hälsningen i förväg... Man skulle kunna göra ett särskilt litet formulär (kan skickas ut med inbjudan) där gästerna få fylla i vilken typ av hälsning de vill ha framförd och vilken av temafärgerna de vill att den ska skrivas i. De kan ju även få välja någon av blomsorterna från brudbuketten att pryda sidan med. Sedan kan man trycka upp boken (på handgjortpapper i läderband förstås) i god tid så att alla gästerna får läsa hälsningarna på bröllopet.

Tänk vad mycket fint man kan göra för sina gäster om man bara är lite omtänksam och förutseende...

• RunAwayBride

Om man högaktningsfullt kunde få ifrågsätta vad som är viktigast; meningen med att gifta sig eller allt runt omkring?

Svar på tråden Bröllopspenna