• Herr Nilsson

Bröllopspenna

Min fästmö och jag funderar över vilken penna vi skall köpa till bröllopet och använda till den gästbok vi inviger på bröllopsfesten.

Jag tycker att det kunde bli fint med en Montblanc Boheme Je t'aime penna. Den är elegant med sitt röda rubinhjärta med svart bakgrund.

Min fästmö tycker att det är vräkigt med en Montblanc och föredrar en Pelikan Solitaire som är utmärkt penna om än lite ordinär eller en Caran d'Ache Hexagon som förvisso är festlig och elegant men som inte är någon kvalitetspenna som de andra.

Vad har ni för bröllopspennor?

• Svar på tråden Bröllopspenna
  • jessko

Herr Nilsson skrev 2008-07-14 13:01:06 följande:

Det är viktigt med bra pennor; det märker jag av inläggen. Jag är lycklig över att just ha upptäckt en Montblanc Boheme Je-t-aime-penna på ebay. Det är visst svårt att finna någon i svart men de finns i silver. Det blir 1150 USD + moms och frakt. Rött, rosendoftande Je-t-aime-bläck får jag köpa på annat håll...
    Dom finns i vitguld också, sweeet!
  • Emmas syster

utseendet på pennan var totalt oviktig

syrafritt bläck och skön att skriva med var mkt viktigare!
    och ffa ska det finnas flera så det inte är ngn katastrof om ngn stoppar pennan på sig - vilket är väääldigt lätt att göra

• Nalle Puh 40

Tror faktiskt gästernas hälsning kommer fram antingen ni skriver med dyr penna i ett jätte fint block med handgjorda papper eller med en blyets penna från IKEA (gratis) och på baksidan av gamla röstsedalar. Är ju innehållet som räknas men det är bara min åsikt...

• Herr Nilsson

hondafreak skrev 2008-07-14 14:33:13 följande:

Men tänk att skriva ett riktigt brev med en sån Montblanc penna ! Den ligger nog skönt i handen ! På gultonat tjockt papper ! Istället för denna eviga mail ! Ujujuj
    Underbar inställning! Härligt med människor som uppskattar kvalité och stil! Du förstår vad det handlar om! Att skriva på tjockt, helst handgjort papper, det är en särskild känsla!

Jag dömer förstås inte dem som till sitt bröllop vill skriva på billigt, tunnt papper de köpt på IKEA och använda en penna de fått gratis från försäkringskassan. Men till mitt bröllop skall det vara fest. Jag vill ha ett värdigt bröllop!
  • Hajime

herr nilsson: förlåt, men jag tror inte att nån annan än ni kommer märka att det är en svindyr penna!
    vet inte vad vi kommer ha, men som sagt, inget svindyrt...

• Prinsessa av Lyckoriket

Mmmmm.......... Riktiga brev!!

Min make (sedan den 5/7) har skrivit riktiga brev på handgjort papper eller på vackra kort med hjärtan, rosor etc. till mig VARJE DAG sedan veckan efter vi träffades fram tills bröllopet förra lördagen. Han använder ALLTID reservoarpenna och faktiskt ganska ofta det där rosendoftande bläcket som TS nämner.

Det har varit underbart att komma hem från jobbet och se ett kuvert på hallmattan, med min älsklings vackra handstil, fyllt med de ljuvligaste kärleksord, väntandes på mig.

Och tjockt papper och en bra penna har inte gjort det sämre...

• Prinsessa av Lyckoriket

Vi köpte faktiskt en sådan där MontBlanc-penna med hjärta - dock inte i vitguld - man vill ju inte verka konsumistisk =)

• Herr Nilsson

Hajime skrev 2008-07-14 21:08:13 följande:

herr nilsson: förlåt, men jag tror inte att nån annan än ni kommer märka att det är en svindyr penna!vet inte vad vi kommer ha, men som sagt, inget svindyrt...
    Jag bryr mig inte om ifall andra ser att vi har en dyr penna eller inte. Det är ytligt att försöka imponera på andra på ett sådant sätt. Köper jag en Montblanc, gör jag det för min egen skull. Det blir roligt att få se en sådan fin penna på gästboken i hallen!
  • ia7

Jag dör..... hade faktiskt inte ens tänkt å att jag behöver ha med en penna (men det gör jag) får nog bli en tur till försäkringskassan

• Herr Nilsson

jessko skrev 2008-07-14 18:42:03 följande:

Herr Nilsson skrev 2008-07-14 13:01:06 följande:
    Dom finns i vitguld också, sweeet!
    Jag har letat bland Montblancsäljare men inte funnit någon som uppger vad de tar för en Montblanc Bohème Je t'aime i vitguld. Dessutom undrar jag om jag hinner få tag på en sådan innan den 8/8-08...

Har någon en länk till en sida som uppger pris, så ange gärna det!
Svar på tråden Bröllopspenna