• Herr Nilsson

Bröllopspenna

Min fästmö och jag funderar över vilken penna vi skall köpa till bröllopet och använda till den gästbok vi inviger på bröllopsfesten.

Jag tycker att det kunde bli fint med en Montblanc Boheme Je t'aime penna. Den är elegant med sitt röda rubinhjärta med svart bakgrund.

Min fästmö tycker att det är vräkigt med en Montblanc och föredrar en Pelikan Solitaire som är utmärkt penna om än lite ordinär eller en Caran d'Ache Hexagon som förvisso är festlig och elegant men som inte är någon kvalitetspenna som de andra.

Vad har ni för bröllopspennor?

• Svar på tråden Bröllopspenna
  • lyckligjävel

men herregud. menar ni allvar????
    Förlåt men ibland blir det bara för......

• Fenixx
    lyckligjävel skrev 2008-07-14 10:01:04 följande:
    men herregud. menar ni allvar????Förlåt men ibland blir det bara för......
    sant som det är sagt.
  • T RO

Min första reaktion var detsamma, ni kan ju verkligen inte mena allvar. Folk kommer inte lägga märke till vad det är för penna som används, och då är jag ändå arkitekt och ganska petig med pennor.

Varför köpa en penna för 600 kronor? Det är vansinne. Tänk om den kommer bort?! Vad surt det kommer att kännas. Lägg de pengarna på en lyxig massage istället, det gör större nytta.

• T RO

*fnissar*

förlåt, men dettta var bara så himla roligt...

C123 skrev 2008-07-13 22:56:19 följande:
    vi har varit ute på en bondgård och sett ut en gås till bröllopsmiddagen. Den finaste gåsfjädern ska vi använda som penna för gästboken som är inbunden i finaste läder. Som bläckhorn ska vi använda en äggkopp som vi tog med oss hem från vår första gemensamma hotellweekend i Italien.
  • lyckligjävel

jag är grafisk formgivare så då är vi 2 som "borde bry oss"...
    hihihihi
    förlåt ni som är seriösa. jag är hemsk ;)

• lyckligjävel

tro, när gifter ni er? vi gifter oss om 6 veckor.... gah! galet!

• Humlan66
    hahaha du det där va min tanke ochså

Att köpa pennor för flera hundra JISSES och lika med att hyra in en kalligraf :-s det blir ju mera personligt om gästerna skriver själva i boken tycker jag.
    måste allt vara SÅ perfekt ??
  • T RO

Ojojoj, ja det måste kännas helt galet Och KUL!

Vi har låååångt kvar. Har satt 4/4 som "vårt" datum, så får vi se om vi kan få tag på VF, lokal etc då.

lyckligjävel skrev 2008-07-14 10:30:58 följande:
    tro, när gifter ni er? vi gifter oss om 6 veckor.... gah! galet!
  • lyckligjävel

vart ska ni vara? Vi har hittat jordens mest underbaraste vf i skåne ;)

• T RO

Vi ska vara i Lund, helst på skissernas museum, men intendenten har semester så jag kan inte få något bekräftat

Jag letar VF jag med, men vi ska börja med de man "får" av kommunen och se om någon av dem faller oss i smaken. Jag harförstått det som att det inte går att ta vilken VF som helst, eftersom de bara är verksamma i "sitt område" dit de har tillstånd?

Svar på tråden Bröllopspenna