• Herr Nilsson

Bröllopspenna

Min fästmö och jag funderar över vilken penna vi skall köpa till bröllopet och använda till den gästbok vi inviger på bröllopsfesten.

Jag tycker att det kunde bli fint med en Montblanc Boheme Je t'aime penna. Den är elegant med sitt röda rubinhjärta med svart bakgrund.

Min fästmö tycker att det är vräkigt med en Montblanc och föredrar en Pelikan Solitaire som är utmärkt penna om än lite ordinär eller en Caran d'Ache Hexagon som förvisso är festlig och elegant men som inte är någon kvalitetspenna som de andra.

Vad har ni för bröllopspennor?

• Svar på tråden Bröllopspenna
  • Fenixx
    feministbrud skrev 2008-07-14 14:23:18 följande:
    Jag brukar ofta fundera över vad jag skulle göra annorlunda om jag hade obegränsat med pengar. Att köpa en penna för 7000 har aldrig slagit mig faktiskt
  • Hajime

vi har inte ens en gästbok som läget är nu tror jag... blir nog ett snyggare block bara med dekoration på typ...
    och pennor, my god, men pennor blir nog bara snyggare pennor lite färg och glitter kanske liksom

• lillP

jag håller helt och hållet med. Själv skulle jag aldrig köpa en sådan penna. Tycker att det gått och väl räcker med en penna runt 20-30kr

feministbrud skrev 2008-07-14 14:23:18 följande:
    Jag brukar ofta fundera över vad jag skulle göra annorlunda om jag hade obegränsat med pengar. Att köpa en penna för 7000 har aldrig slagit mig faktiskt
  • hondafreak

Men tänk att skriva ett riktigt brev med en sån Montblanc penna ! Den ligger nog skönt i handen ! På gultonat tjockt papper ! Istället för denna eviga mail ! Ujujuj

• chamor

Är mycket fundersam på om denna tråd är seriös eller oseriös men lutar åt det senare! Självvald gås hade jag röstat för!! En penna för 7000 skulle jag nog inte våga skriva med.. Kunde nog inte komma på något "värdigt" nog att uttrycka mig med...

• Hajime

hondafreak: jag har en riktigt fjäderpenna (riktig fjäder) och flytande bläck... men kan man inte skriva med det så blir det inte snyggt ändå!

• hondafreak

Hajime ; Jag hade nåt liknande en gång i tiden, men det var så svårt att få till det med en sån, så jag gick över till en "vanlig" man kunde byta spetsar på efter behag. Känns lite speciellt att doppa i ett bläckhorn, eller hur !

• lillP

jag hoppas att det är ett skämt... Om jag vore gäst skulle jag då inte vilja diktera vad det ska stå

20080802 skrev 2008-07-13 22:48:18 följande:
    Vi funderar på att hyra in en professionell kaligraf så kan gästerna diktera sina hälsningar för henne/honom. Man vill ju inte gärna att det ska se ut hur som helst i gästboken!!!
  • Hajime

hondafreak: det är ju det... vet inte vart dom grejerna är nu iaf, flyttade och då blev dom nog kvar hos mina föräldrar nånstans...

Svar på tråden Bröllopspenna