• SweetSun

50-tals bröllop

Hallå! Jag startar om tråden då den gamla stängdes.. hur går det för er tjejer?

• Svar på tråden 50-tals bröllop
  • Cherryblossom
    SweetSun skrev 2008-08-24 13:37:26 följande:
    ja det finns så mycket underbara klänningar där ute! det som är svårt, är ju att köpa en som man inte prövat, för alla klänningar passar ju inte ens kroppsform.. jag är osäker vad som passar mig faktiskt, så det är ju en chansning när man beställer från nätet...
    Ja, jag är tveksam till att beställa via nätet faktiskt. Men om man köper lite stort så går ju klänningarna att ta in och fixa till. Tycker faktiskt att just de klassiska 50-talsmodellerna passar de flesta kroppar. Sedan är det klart att om man är lite större respektive mindre kanske inte just varje klänning passar varje kropp, men genrellt sett.
  • SweetSun

jo det har rätt i de modellerna är ju bra för om man är lite bredare över höfterna, som jag. Vidden döljer en hel del

• SweetSun

jo det har rätt i de modellerna är ju bra för om man är lite bredare över höfterna, som jag. Vidden döljer en hel del

• elsi

Saltnes... ja de ha många men jag vet inte om man få köpa just dom... i för sig de jag provade var för stora men hon var mästare på att fixa de så att jag kunde se hur de skulle passa. Jag tror att de sy upp i din storlek och passform
    jag föreslår att du maila dit och höra. Den jag skulle vilja ha är den med en stor rosette som släp... jag drömmar..

Vet ni... min m2b föreslog att vi skickade ut våra inbjudningar i september!!! sååååå kul!!!

• LadyLuck

Hej!
    Vivien of Holloway's klänningar - köp en storlek större än du brukar - dom har typ ändrat storleksguiden- Okidoki...Kram o godnatt på er och Elsi - Vad kul med inbjudningarna! :)

• SweetSun

ja, men deras storlekar går ju efter inches, och de kan väl endå inte ändras..?

God natt, nu ska jag natta också =P

• LadyLuck

Nej inches ändras inte men jag är vanligtvis en storlek 12 i England men nu va ja en klockren storlek 14. Go natt :)

• mysifer

detta är säkert inget nytt tips för någon men för de som inte vet så finns det galet mycket fina klänningar på www.ebay.com till väldigt vettiga priser. håller som bäst på att buda på en underbar rosa skapelse som jag tänkte ha på ett bröllop. dock inte mitt eget. sök på rockabilly dress och det kommer upp över 1000 träffar i diverse storlekar.

• SweetSun

jo jag vet, men så känns e-bay lite osäkert....

det med storlekarna är sant, lika i USA, när jag beställde kläder från daddyos, så beställde jag en storlek större, och det var perfekt =P

• LillEm

Hej SweetSun,

Hur går det med klänningsköpet? Blir det på Vivien?
    Själv har jag köpt skor idag på Clazzyfashion. Jag hoppas verkligen att de passar och känns någorlunda bekväma.

/ LillEm

Svar på tråden 50-tals bröllop