• SweetSun

50-tals bröllop

Hallå! Jag startar om tråden då den gamla stängdes.. hur går det för er tjejer?

• Svar på tråden 50-tals bröllop
  • LadyLuck

Sweetsun- köpte du den från daddyos?? Har kollat in den sidan förut men skraj att köpa från USA. Hur funkade storleken o de? Kolla in candyanthony.com och dröm :)

• elsi

Hi Guys!!!
    Jag var på Candy Anthony i Juli.... oj vilken klänningar!!!!!
    ladyLuck? hittade duden på nätet eller såg du när jag skev om den någon gång här på BT.
    i alla fall, 50 tal är inte huvud grejen på våran bröllop men jag bara älskar hela den 50 tal Dior /Hepburn/ Pinup stilen...den är såååååå "flickig" och sååååååå kvinlig!!

Jag ska nog ha sloja i Blush Pink och den där enorma rosetten bak och ska sy till en liten Jacka.. ja 2 fluffiga under kjoler, och spetsiga "Sling-back" skor.. 090509... jag längtar!!

• SweetSun

Ja den är underbar min klänning, men jag vill inte ha nån dum känsla i den den dan, vill bara vara vacker ;)
    Storlekarna på daddyos är liite mindre än våra, så är man en small, ska man nog köpa en M o.s.v.

Jag har nu sett en vit lång klänning ist, en halterneckmodell, som jag funderar på.. men också från USA och det är ju så dyr frakt.. fick betala 1500 sist..

• Soon and very soon

hallå, ska inte ha tema bröllop men råka hitta en super fin 50tals inspirerad bröllops klänning som jag nu ska ha, köpte den i lördags och är såå kär. kul o se att folk har liknande klänningar.

• LillEm

Kul att det är fler som gillar 50tals kläder. Jag älskar dessa klänningar, de är så feminima, sexiga och snygga. Dessutom passar modellerna mig eftersom att jag har en smal midja men lite större byst. Jag köpte min bröllopsklänning (färg ivory) med underkjol och matchande bolero på

www.vivienofholloway.com

Nu letar jag efter ett par snygga skor à vintage 50tal.
    Lycka till med era bröllopsplaner.

Kram / LillEm

• SweetSun

LillEm; ja vivien har underbara klänningar! vet du vad frakten brukar gå på och tull, från england?

• Cltsp

Hej, kikar in här. Vi ska gifta oss 2009 och tänker ha 50-tal som tema.

Jag tar gärna emot tips och ideér från er som har hunnit lite längre i planeringen.

• SweetSun

välkommen Cltsp!

Hur ser eran hittils, planerade dag ut?

• LillEm

Hej SweetSun,

Frakten när man beställer från Vivien går på £10 och det tar ca 1 vecka innan man får paketet. Man betalar via Paypal så om man inte redan har ett konto där så bör amn fixa ett!

/ LillEm

• SweetSun

kan man inte betala via ett visakort?

Svar på tråden 50-tals bröllop