• SweetSun

50-tals bröllop

Hallå! Jag startar om tråden då den gamla stängdes.. hur går det för er tjejer?

• Svar på tråden 50-tals bröllop
  • LadyLuck

Hej!
    Ja det är ju inte vad jag kallar ett tema-bröllop då vi är sådana som lever 50-tal här och nu :) Så vi vill bara ha det som vi har det men finare exklusivare festligare :) Vi ska gifta oss i Sthlms trakten i mitten av aug 2009. Spännnade! Kyrkovigsel och sen fest men picknick, lite crocket etc, dans med live bad, fest liksom :) vad har ni för planer?? Jag har alltså beställt en klänning från Candy Anthony men måste nog tacka nej men den är helt underbaaaaar!! Men ska försöka hitta något liknade!! Vad har du för klänning? Bil? Vart hittar ni mannens kostym?? kram

• LadyLuck

Alltså festen kommer vara utomhus med picknick

• Cltsp

Vi har inte hunnit planera så mycket än eftersom vi bestämde att vi skulle gifta oss i förrgår :D

Jag vill gärna ha ett lite annorlunda bröllop och inte följa alla traditioner och likadana axelbandslösa långa klänningar som alla har nu. Det känns mer personligt att göra som vi själva vill.

Jag älskar 50-tals klänningar och dessutom har min m2b en förkärlek till hattar haha Vi tänker lite mer "sofistikerat" 50-tal snarare än Grease-stuket om ni förstår vad jag menar :D

Vi kommer gifta oss borgerligt någonstans som inte är klart än. Festen kommer att hållas i en jazz- och blues klubb med ca 60-70 gäster. Jag kommer ha en 50- tals inspirerad klänning och håruppsättning med flor. M2b kommer troligtvis ha kritstrecksrandig kostym och hatt.

Min syster som är väldigt duktig på att fota kommer nog hjälpa oss att få till lite snygga 50-tals inspirerade bilder.

Detaljer runt omkring har vi inte kommit så långt med.. Vi tänker be gästerna att ha 50-tals inspirerade kläder (men inget tvång). Placeringskort kommer vara filmisar med utbytta namn till gästerna. Inbjudningskort har vi tänkt att göra till gameldags vykort med inbjudan och adress på ena sidan och någon 50-tals bild på andra sidan.

Ja det är väl ungefär så långt vi har kommit.. :D

• LadyLuck

Jättekul med filmisarna!! Var får ni tag på dom??

• SweetSun

Vi kommer att vigas utomhus på bohus fästning sen fest på bygdegård för ca 40 gäster. Jag kommer att ha en 50's klänning, exakt vilken det blir är ju inte 100% än

sambon har en kritstrecksrandig kostym han köpte på loppis förut, jättefin 50tals.

Musik under både vigsel och fest kommer att vara 40-60tals musik och vi kommer ev ha ett liveband, men det vet vi inte än..

Vi ska be gästerna klä sig 50's om de vill, men det kommer att vara valfritt, inte alla kan eller vill göra det.

Våran transport är våran cheva -59.

• LadyLuck

Låter underbart! Ska du ha den prickiga klänningen från ditt galleri? :)

• SweetSun

nej jag har funderat på en vit från vivien of holloway ist.. är så veeelig..

• LadyLuck

om du går in på facebook och söker på vivien of holloway har du en hel hög med frälsta tjejer :) och foton!! :)

• LadyLuck

Ett starkt tips är verkligen åka att dit, till London o kolla i själva affären...det finns hur mycket som helst!! :)

• SweetSun

ja jag förstår det!! Har funderat på att ta en liten weekendtripp dit nån gång.. men frågan är om man har råd med det innan bröllopet.. Men vart ligger affären då?

Svar på tråden 50-tals bröllop