• SweetSun

50-tals bröllop

Hallå! Jag startar om tråden då den gamla stängdes.. hur går det för er tjejer?

• Svar på tråden 50-tals bröllop
  • LillEm

Jag kan förresten tillägga att jag nu har bytt bild på klänningen i mitt galleri. Den tidigare var inte den rätta men nu finns den på bild!

• Cherryblossom
    LillEm skrev 2008-09-07 08:30:23 följande:
    Jag kan förresten tillägga att jag nu har bytt bild på klänningen i mitt galleri. Den tidigare var inte den rätta men nu finns den på bild!
    Åh, det är den jag vill ha! Ivory, eller hur? Jag funderar dock på att ha ett färgat band i midjan och så blir det nog matchande skor. Grönt eller cerise eller lila. Klänningen i färgen "burgundy" var himla läcker på bilden i alla fall, men min kära blivande tyckte den vita var finare! Tack för tipset med storleken. Den minsta är definitivt för liten, men frågan är om ens nästa storlek passar. Får mäta lite. Om det är för stort är det iofs inga problem att ta in... bättre det än att jag inte kommer i den. Hmmm...
  • Cltsp

Här kommer ett tips :D

Vi har funderat på hur vi ska utforma inbjudningskorten eftersom vi vill ha något annorlunda i 50-tals anda. Vi kom fram till att vi vill ha i gammal vykortsform (fast lite större fyrkantiga) med vågig kant och med en bild på ena sidan och text och adress på andra. Har därför letat ganska länge efter någon form ev bild att ha på ena sidan av kortet men inte hittat någon bra. Ett tag var jag även inne på att stämpla något men det kändes inte heller bra.

Så hittade jag denna sida och tänkte med ens att det är precis så jag tänkt mig :D Så nu ska jag bara lära mig hur man photoshopar en bild på oss till popkonst att ha på ena sidan av kortet.
    www.kamerabild.se/artikel/popkonst_i_photoshop_080125121703-318.html

• erika26

Fy fan var fräckt av er och ha ett 50-tals bröllop. Jag ska passa på att tipsa er second hand som judit stockholm på hornsgatan. Lycka till! Erika

• Nancy Drew

Hej mina 50-talsexperter!

Kan ni begripa er på måtten de hade på den tiden. Har sett en uuuuunderbar vintageklänning (till rimligt pris!) på nätet, men när jag kollar storleken så står det Bust: 35". (Helt okej, så långt, jag är lite mindre men man kan ju ta in den) och sedan Waist: 25". Det var värre det! Jag är en 34 i vanliga fall, men 63 centimeter i midjan är det ytterst tveksamt om jag kommer i. Hade alla korsett på sig på 50-talet eller är det en skum klänning, gjord för en barbiekvinna?

• LillEm

Nancy Drew skrev 2008-09-07 23:12:12 följande:

Hej mina 50-talsexperter!Kan ni begripa er på måtten de hade på den tiden. Har sett en uuuuunderbar vintageklänning (till rimligt pris!) på nätet, men när jag kollar storleken så står det Bust: 35". (Helt okej, så långt, jag är lite mindre men man kan ju ta in den) och sedan Waist: 25". Det var värre det! Jag är en 34 i vanliga fall, men 63 centimeter i midjan är det ytterst tveksamt om jag kommer i. Hade alla korsett på sig på 50-talet eller är det en skum klänning, gjord för en barbiekvinna?
    Hej Nancy Drew,
    Klänningen som jag har köpt är en size 10 (burst 32, waist 24) vilket är ungefär som en storlek 34 i Sverige. Du måste tänka att storlekarna antagligen anges i inches.
    Lycka till
    / LillEm
  • SweetSun

det med inbjudningskorten, jag har hittat ett sött papper på panduro, som är svart med vita prickar på . Ska göra kort utav dem och knyta ett rosa band runt. Tror det kan bli sött.

• Nancy Drew
    LillEm skrev 2008-09-08 08:42:42 följande:
    Nancy Drew skrev 2008-09-07 23:12:12 följande:
    Hej Nancy Drew,Klänningen som jag har köpt är en size 10 (burst 32, waist 24) vilket är ungefär som en storlek 34 i Sverige. Du måste tänka att storlekarna antagligen anges i inches.Lycka till/ LillEm
    Jag har räknar om storlekarna till inches (Det blir ju ungefär Byst 88 och Midja 63. När jag tänker på det måste det varit en kvinna med lite speciell kroppsform som haft den. Eller så hade hon korsett... Nåja, vad är väl en 50-talsklänning i spets för bara $175. Måste ju vara för bra för att vara sant.
  • Cherryblossom

Haha, jo, getingmidjan kan man ju lugnt kalla det. Mätte mig precis och insåg att det skulle bli de måtten om jag förflyttade lite från det på mitten och lyfte upp till bysten. Och då anses jag ändå av de flesta vara smal. Fast i jämförelse så är jag en tjock planka.

Nancy Drew skrev 2008-09-08 12:45:43 följande:

Jag har räknar om storlekarna till inches (Det blir ju ungefär Byst 88 och Midja 63. När jag tänker på det måste det varit en kvinna med lite speciell kroppsform som haft den. Eller så hade hon korsett... Nåja, vad är väl en 50-talsklänning i spets för bara $175. Måste ju vara för bra för att vara sant.
  • SweetSun

nu har jag beställt klänningen från vivien!! *lycklig*

Svar på tråden 50-tals bröllop