• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • förstagångsbrud

Jag funderar mer och mer efter att läsa vissa trådar här om det är värt att lägga så mycket pengar på en fest där det är fullt med möjlighet att bli besviken?? Ska ta oss en ordentlig funderar på om vi inte ska lägga de pengarna på en fläskig bröllopsresa istället för vår lilla familj!!!

• SweetSun

förstågångsbrud.. folk prioriterar ju helt olika..så är det bara.. jag kan tycka vissa gör helt galna val, medan andra tycker det är helt ok.

Vi spar in, för vi ska ha mer pengar över till oss själva sen.

• baver

det var en tjej som hade skrivit en svensk text passande ett bröllop till låten hallelujah...jisses vad sugen jag blev p åden..anars hade vi tänkt oss bo kaspers-undantag..någon anan som har tankar gällandemusik? framförallt brudvalsen om det blir en sådan. lite inne på mr bojangles men vet inte...

ställer mig i ledet med överplanerande blivande fru till ljummet intresserad blivande man haha

men det är ju bara så rackarns intressant att prata färger på inbjudningskort, hur kan han inte tycka att det är det viktigaste som finns =P

• Tx2

Jag hade redan valt Hallelujha, fast med en annan svensk text till vår cermoni och då skulle sambon få highway to hell. Men nu känns det ännu bättre med bröllopstexten.

Hur spännande som helst med färger, inbjudningskort osv. Skönt att han bestämde så slipper vi (läs jag) fundera mer på det.

• skille

Vi skal ha Moon river med Henry Mansini som inngangs musikk.

• SweetSun

Jag har hittat vår ingångsmusik, och sambon samtyckte med glädje;

Vi vill att vigseln ska vara glad och glädjefull, så då har vi verkligen hittat rätt =P

• Myrmor

musiken är det vi har svårast med. Tycker det är rent hopplöst att välja vilken av alla låtar och sjungande vänner man ska välja. Jobbar ju själv som sångerska, och då blir man lätt kräsen eftersom man har "sjungit sig trött på" många låtar på bröllop, eller hört andra "sjunga sönder" dem..

• Nalle Puh 40
    anja1661 skrev 2008-08-22 10:01:00 följande:
    hurdå sparar pengar på??? på vilket sätt??en till som undrar över namnbytet....
    Ska man byta namn efter man gift sig kostar det 1500 kr/person men byter den ena innan så kostar det ju bara 1500 kr för en person och den andra får det namnet automatiskt (så har jag fattat det iaf...)
  • SweetSun

nä namnbyte genom giftemål är väl gratis! Kanske om man ska byta till nåt helt annat, att det kostar.

• Tx2

Vad bra, då kan du sjunga på mitt bröllop! El så kan jag få bolla låtval med dig i alla fall el så kan du kanske tipsa om andra som kan sjunga. Kanske servera oxå? Påminn mig om två veckor när vi ses

artist skrev 2008-08-22 12:46:28 följande:
    Jobbar ju själv som sångerska, och då blir man lätt kräsen eftersom man har "sjungit sig trött på" många låtar på bröllop, eller hört andra "sjunga sönder" dem..
Svar på tråden Maj 2009