• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • Myrmor

Absolut! Vi bollar vidare på nästa fika!

Tx2 skrev 2008-08-22 13:06:28 följande:
    Vad bra, då kan du sjunga på mitt bröllop! El så kan jag få bolla låtval med dig i alla fall el så kan du kanske tipsa om andra som kan sjunga. Kanske servera oxå? Påminn mig om två veckor när vi ses
  • Soon and very soon

några som fikar i sthlm??

• skruttgumma

Fikar ni Kungälvstjejer? Får man bjuda in sig själv isf?

Vi funderar oxå på musik.. Eller jag rättare sagt..
    Jag tycker Shirley Clamps "Att älska dig" är helt perfekt text, den stämmer så in på oss. Men vill ha den långsammare..
    M2b vill ha "nu du kärring" med Björn Rosenström

Sweetsun: Vart ligger det valvet? Hur många fick plats att sitta där tror du?
    När jag pratade med hon Lena så sa hon att det var ca 30 personer på alla ställen utom om man valde borggården..

• SweetSun

skruttgumma; ja om man har dammen i ryggen s.a.s så ligger valvet till höger, tror nog man kan sitta 30-40 st där, det har vi räknat med!

• Myrmor

Såklart! Här är länken till fikalistan!
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3014986.html

skruttgumma skrev 2008-08-22 19:00:32 följande:
    Fikar ni Kungälvstjejer? Får man bjuda in sig själv isf?Vi funderar oxå på musik.. Eller jag rättare sagt.. Jag tycker Shirley Clamps "Att älska dig" är helt perfekt text, den stämmer så in på oss. Men vill ha den långsammare..M2b vill ha "nu du kärring" med Björn Rosenström Sweetsun: Vart ligger det valvet? Hur många fick plats att sitta där tror du? När jag pratade med hon Lena så sa hon att det var ca 30 personer på alla ställen utom om man valde borggården..
  • Tx2

Sådär, gå har jag shoppat det mesta materialet för inbjudningskort, vigselprogram, festprogram och placeringskort. Så nu kan vi (läs jag) börja pyssla.

Skruttgumma: Här är massa bilder på fästningen och namn på platser. kongeveien.hiof.no/bohus/start/index.html

• love4life

Vi gifter oss 16 maj, och har varit ute i väldigt god tid. Mycket är klart redan, men det har bara känts skönt. Har kunnat planera när andan fallit på, och inte för att vi "måste". I dagsläget har vi klart med bröllopsfölje, toastmasters, klänning inköpt, inbjudningskort och övriga trycksaker nästan klara, vissa dekorationer är inköpta...etc...vill också vara ute i god tid för att kunna koppla av på den stora dagen, och känna att allt är genomtänkt och klaffar. Samtidigt har vi i all planering varit väldigt noggranna med att det ska kännas som "oss". INget konstlat, utan som vi själva e...vilket kanske kräver mertanke än att bara köra på klassiskt!

• Nalle Puh 40

Ja, det är om man tar ett helt nytt namn som vi har tänkt göra. Var kanske lite otydlig

• karni5

Hej alla majbrudar, hinner inte skriva så ofta som jag vill, men tittar in i denna tråden då och då. Vi ska nog ha Love and marriage med Frank Sinatra (intro till "Våra värsta år"!)som utgångslåt. Sen funderar vi på att ha "I dont want to miss a thing" med Aerosmith , det är nämligen "vår" låt. Vi har ev en tjej som ska sjunga i kyrkan för oss. Tror ni det passar om en tjej sjunger denna låten till piano? Är tacksam för fler förslag till musik i kyrkan!

• Pingst09

karni5: Jag tror det blir jättebra med en tjej på den till piano. Jag gillar när man gör sin grej med låtarna. Jag menar, varför måste det vara en kille bara för att det är det original?!?

Svar på tråden Maj 2009