• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • BirgitochCarl

Jag hade en midjelång fuskpälsjacka - titta i mitt galleri...

• fröken sjunfors

vi går nog in tillsammans tror jag :) vi har tänkt att fota innan så vi har ju redan sett varandra då..

• Tx2

Om jag är en av dem du tänker på, så är det bohus fästning vi har som vigselplats. Och där kostar det beroende på hur många gäster du har.

förstagångsbrud skrev 2008-08-21 18:47:36 följande:
    Är det Varbergs fästning som flera här ska vigas vid? Kostar det något?
  • skruttgumma

Jag vill gå in med min pappa. Det blir första gången vi ser varann då, jag och m2b.
    Jag föreslog faktiskt att vi skulle fotas innan, men blev glad när han sa att han inte ville se mig innan.

Vet inte riktigt hur man brukar göra, men har tänkt att han ska stå där framme med sin best man, sen ska mina barn komma först och strö rosenblad (om man nu får det) ur varsin liten korg, sen ska mina två tärnor gå in efter dem, och sen kommer pappa och jag.

Fast sen kom jag på att vi ska ju gifta oss på fästningen, så då måste vi ju fixa nånstans som man kan gå fram så på en slags gång mellan stolarna..

Hur har ni andra tänkt som inte ska gifta er i en kyrka?

• Tx2

På söndag vet jag bättre hur det kommer att se ut. Beror på vädret och hur dem brukar ställa upp bänkarna. Men blir det vid dammen så kommer vi bakifrån och där misstänker jag att det är två sidor med bänkar så att man kan gå i mitten, fast det kanske är för trångt. I tornet bordet det vara likadant. Men som sagt efter helgen kan jag ge besked.

• skruttgumma

Ja, ni skulle dit och kolla på en vigsel va? Då får du berätta, vad spännande..
    Vi ska väl gå dit nån dag och titta ut vart vi vill vara, och då kan man ju ha det i åtanke.
    Tror du man får sprida blomblad där?

• Pingst09

Hur tidigt måste man skicka in papper om namnbyte?

• Nalle Puh 40

Funderar oxå på det men min sambo ska byta så fort det är offentligt att vi ska gifta oss för det sparar vi en del pengar på

• anja1661

hurdå sparar pengar på??? på vilket sätt??

en till som undrar över namnbytet....

• SweetSun

Här är det ju också bohus fästning som gäller

Vi har hittat ett litet valv som är halvt öppet i ena änden så det blir endå fint ljus där, endå så tror jag att alla får plats under "taket". När vi var där och tittade så stog bänkarna där inne uppställda som de kommer att göra, och vi fick plats att gå emellan dem.

Tror det ska gå bra att spela musik där inne , tror akustiken kan bli rätt bra, lite bättre iaf än om man är helt och hållet utomhus.

Svar på tråden Maj 2009