• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • karni5

Hej lägger in vårt datum också!
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    karni5

• elsi

och han och jag den 9maj!

2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon
    elsi

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    karni5

• missbilly

skruttgumma: Jag är tänkt att fråga min syster om hon vill bara tärna och hennes dotter (då 2år) brudnäbb
    Men det första jag måste fråga är om hon vill vara gudmor till min son!
    Tror ju att hon vill ställa upp med båda delarna

Min sambo tycker ju att det räcker med att börja planera 3 månader innan så jag får väl försöka hålla mig så länge som möjligt med att prata sönder honom... men 6 mån kan jag nog inte vänta!

Tx2: Jo det är ju de stora sakerna man skulle vilja börja spåna på så man kan ta tag i detaljerna sen! Kan ju inte bestämma hur ex inbjudningarna ska se ut när vi inte valt färgtemat mm.

• helle78

Kul att läsa om allas planer Vi håller på att diskutera färgtema, så svårt att bestämma sig så här långt i förväg men det underlättar ju den övriga planeringen.

Alla ni som fyller på listan vänligen skicka ett meddelande till mig istället så lägger jag till er i slutet av månaden när jag gör nästa uppdatering av listan överst i tråden.

• förstagångsbrud

Helle: Lägg den infon ovanför listan i TS, så ser nog fler hur de ska göra!

• Tx2

Missbilly: Utseendet på inbjudningarna är bestämt utifrån hans val av färger. Förklarade några olika varianter och så valde han den enklaste. Om det var för att komma ifrån att slippa behöva knyta rosetter i framtiden el slippa höra flera olika förslag vet jag inte.
    Jag har låtit honom välja färger (även om svart inte är en färg), försöker kolla av med honom mina idéer när jag nästan är klar då jag annars tror att det blir för mycket för honom. Vill att han skall känna att det är hans dag oxå och att han skall trivas. Och det tror jag inte att han skulle göra om jag valde en massa rosa grejer. Så det här är nog en bra variant för oss.

• Soon and very soon

T*2 svart här med genom mannen. känner presis som du, o min karl är ju helt ointresserad.

• Tx2

Jag har nog lyckats få honom lite intresserad nu, tror att det hänger ihop med att min mamma hade kollat med mat som fick honom att inse att han behövde komma igång. Dessutom fick jag lite input från kompisen som gift sig angående tidsplan för festen o då insåg han kanske att det var en hel del att tänka på.
    Men han vill att jag skall vara den drivande och så hjälper han till. Så jag har numera utnämnt mig till projektledare så får han uppgifter att lösa el kommentera.

• SweetSun

Jag är väldigt nöjd med min m2b och han engagemang =p Han är ständigt med och planerar och tar med glädje mot mina ideer! Ja visst ibland jag jag se på honom att efter ett par timmars tjatande om vilka låtar vi ska ha på vigseln, att han är lite trött i öronen

Han är den som valt vigselplatrs, festlokal, han är den som ringer och bokar allt, och mest av allt är jag så glad att de förslag jag ger honom gillar han 100%, och blir lika glad varje gång vi bestämmer en detalj. Ibland kan han bli lite såär rörd och säger att han tycker dagen kopmmer närtmare och att det börjar kännas mer och mer verkligt.

• Kampi

Min fästman och jag är nog precis lika involverade i det stundande bröllopet (han skippar dock bröllopstorget). Det är ju trots allt bådas stora dag så jag är verkligen glad över hans engagemang! Vi har båda tydliga visioner över hur vi vill att dagen ska se ut och än så länge har vi kompromissat med varandra utan minsta tjafs vilket känns skönt.

Svar på tråden Maj 2009