• helle78

Maj 2009

Vi som gifter oss i maj 2009
    Alla är välkomna att vara med och planera, tipsa och längta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-17 21:32
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

23/5
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Leeeloo
    missbilly
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-17 08:16
    2/5
    förstagångsbrud
    Tx2

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40

Listan uppdateras en gång i månaden, skicka ett meddelande till mig om du vill vara med på listan

• Svar på tråden Maj 2009
  • Tx2

Pengar är alltid ett laddat ämne.

Härlig inställning att det blir roligare/bättre om det är dyrare. Du får försöka motbevisa henne. Det viktiga är ju att det är människor med som man tycker om o trivs med. Då kan det ju inte gå fel!

• Tx2

Mamma har legat i och redan kollat med sin chef om han kan laga maten för oss. Men jag ville kolla först med en kompis som är kock, men då kan jag kanske be honom komponera något som jag kan lämna som förslag till dem andra så kan han få njuta av att bara vara gäst.

Blev en bra planeringsvecka, känns som om några bitar har fallit på plats.

• Nalle Puh 40

Hur mycket "styr och ställer" era föräldrar i era planer och tankar?

• Soon and very soon

jag "måste" bjuda två extra, så matbiten är ju att mamma tror på dyrare... vi får se hur det går, jag kan gärna ta catering på allt men varför? när man kan få mer mat för mindre pengar tex köpa på martin ollson o göra en del själv? annars lungt.

• Tx2

Jag tror inte att dem kommer att styra. Visst dem påverkar, men om vi inte känner oss bekväma med idéen så säger vi det och försöker förklara hur vi resonerar och då har dem släppt det. Min pappa har hela tiden tyckt att vi kan ha festen hemma i trädgården, men det passade inte oss så nu har han accepterat det. Mamma har ju frågat personer om hjälp fast jag bett henne vänta, men det har hon gjort för att hon gärna vill hjälp till. Får se hur det blir med svärföräldrarna när dem får reda på hur vi planerar o funderar. Jag tror nämligen inte att dem vett så mycket mer än att vi skall gifta oss någon gång nästa år.

• missbilly

Tror inte våra föräldrar kommer att påverka mycket alls...
    Våra pappor kommer nog inte vara involverade alls och min mamma är lite mysko ibland så jag tror inte hon heller kommer vara så intresserad av att hjälpa
    Det gäller nog hjälp med ekonomi och så med....
    Blir väldigt förvånad om de vill hjälpa till....

• SweetSun

våra styr inte alls, spec min mamma hon är inte sådär jätteintresserad av allt mitt bröllopsprat men när jag har massa funderingar säger hon bara att jag inte ska oroa mig, för de kommer fixa allt. ja men vadå tänker jag, vad ska de fixa? ibland verkar hon inte vilja lyssna på mina tankar, utan lösa allt på sitt sätt endå.. det gör mig lite rädd...

• Soon and very soon

sweetsun, förstår din rädsla, men det kan ju bli superbra i o försig?! om du har färdiga tankar om saker o ting kanske hon kan hjälpa till o få fram grejer?? ha det bra alla!

• Nalle Puh 40

Mina föräldrar har knappt nämnt vårt bröllop sedan vi berättade det för dem i april och det gör mig så ledsen, någon mer som har varit med om samma sak?

• Soon and very soon

nja... mamma ska ju betala men däremot när jag pratar eller vill bolla idereer säger hon _det har ja inte tid med nu eller det pratar vi om senare... det är trist. Nalle puh förstå verkliken att det gör dig ledsen.

Svar på tråden Maj 2009