• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • AnneiLund

Tack tjejer!!
    Klippte bort över 30 cm.... ha ha ha

Jag har oxå provat Zen...de var helt okej, inget jätte WOOOOW men inte heller kasst, helt ok typ 7 poäng av 10 liksom...

Åhhhh
    Nu ska vi ut och käka å Lunds Vin & Tapas bar, sen skumpa på Grand, sen hem och göra barn...har jorden VÄRSTA ägglossning.
    Gött
    Än är det fart i de gamla rostiga äggen

• AnneiLund

Usch....Anja, ja jag vet...när ens dator strular är det HEMSKT
    Minns ni när min brann nära dagar innan bröllopet med festhäfte och allt???
    Vojne vojne.....då grät jag med

Nä nu ska jag sminka mig, sätta på musik, ansa paketet (rysk-varning), dricka ett glas vin och invänta man och gäster!!!

Jag vet inte riktigt om jag kommer kunna komma den 20:e....
    Men det vet jag i nästa vecka
    Saknar ju er!!!

Kram och TACK för allt fint ni skrev om mitt nya hår!!

• Hedebris

shit! skoj, hoppas det blir något. själv ska vi inte börja bebisverkstaden igen förrän nästa sommar

• Flamora

Ane: Du är verkligen jättefin i din nya frisyr. Är oxå inne på att klippa av håret, men jag fegade när jag var hos frisören. Blir dock inspirerad av dig och andra som vågar... Kanske nästa gång

Anja: Jag har ju sagt innan att jag fixar lite annat tilltugg. Jag gör nån minipajer, lite sallad, bröd och annat smått och gott. Så behöver du inte oroa dig för att gå hungrig (och inte jag heller, hehe).

• Anja 19 juli 2008

Anne

åååhhh vad kul!!! Då håller vi tummarna för att det "rostiga" ägget (knappast tjejen, så gammal är du INTE) blir ordentligt uppvaktat av många pigga spermier, hehe... Och självklart att det sen hittar en plats som det tycker är tillräckligt inbjudande för att bädda in sig i.

Tänk, då kanske du inte ska dricka vin den 20:e om du kommer haha.. (skämta bara, det MÅSTE DU, iallafall ett glas, för annars kommer du ju få mens, så är det ju alltid, att om man ÄR jätteförsiktig o tänker sig för så är det ju inget men om man dricker det där vinet så ÄR man gravid, och så får man nojja över det sen, hoho).

• Anja 19 juli 2008

Flamora

det låter superbra Men ansträng dig nu inte för mycket för vår skull. Lova!

Tror du hade varit jättefin i en kortare frisyr men det som du har nu klär dig superbra.

Om du skulle klippa ditt hår kort så tror jag nästan att det snyggaste på dig hade varit en RIKTIGT kort frisyr. Typ pojkfrisyr! Faktiskt...

• Flamora

Lovar att inte göra för mycket. Men jag tycker att det är roligt med matlagning

Riktigt kort hade jag nog inte vågat, inte direkt iaf

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-09-13 10:49:40 följande:

Flamoradet låter superbra Men ansträng dig nu inte för mycket för vår skull. Lova! Tror du hade varit jättefin i en kortare frisyr men det som du har nu klär dig superbra.Om du skulle klippa ditt hår kort så tror jag nästan att det snyggaste på dig hade varit en RIKTIGT kort frisyr. Typ pojkfrisyr! Faktiskt...
  • Anettan73

Hej på er alla.

Har varit inne och läst och haft mig men det är allt.

Anne- Du var super snygg i den nya frissan. Riktigt bra passade den dig...

Anja- Har du en dvdläsare i din dator som jag till 99% tror att du har så kan du ha en vanlig dvd skiva i och se på den.

Ang klippa håret så hade jag sä långt hår till halva ryggen och jag var sååå trött på det så jag gick till frissan och bokade en tid. Köpte det dyraste vaxet, kladdet hon hade. Hon skrattade år mig och trodde inte på att jag skulle göra det.
    1 vecka senare går jag till frissan. Sätter mig i stolen och säger klipp... Hon gör först en lång frisyr på mig typ Jennifer Aniston (Var ju jätte populärt då) Jag tittade på henna och sade... Jag ska vara kort hårig. Klipp nu mig kort. Så hon tar håret i en toffs och klipper av det och visar mig den och säger. Nu är det försent... Sen var jag kort hårig i 5 år... Och då menar jag korthårig... Det var jätte skönt. När man skulle ut så bara ruffsade man till håret

Nu går jag och funderar på att göra likadant igen men Tobbe är lite si sådär med det.... Sen har jag ju inte haft så här "långt" hår eller längre sedan 98....

Anja- hur går det med vikten föresten??? Jag har gått upp 3 kg nu efter bröllopet. Ska du ner igen eller??

• Hedebris

jag har också gått upp massor...:(

• Anettan73

Ja det är helt sjukt!!!

Fattar inte hur det går till bara

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5