• grabbarna

ny övikstråd

vi behöver ju kanske inte vänta ut tills den andra stängs helt tänkte jag, det är ju två dagar bort

gamla trådar

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2636846-12....
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2774353.html

GIFT
    080531 jelikr , i Björna kyrka
    080607 The Bumblebee, i kapell vid havet
    080607 Stfa, Själevads kyrka

080614 080614, Grundsunda kyrka
    080628 Järvedsullis Själevads hembygsgård
    080705 Miapias Själevad festen stensöden
    080802 Grabbarna Vibyggerå Ga Kyrka, fest på Docksta bygdegård
    080802 73an Arnäs festen Landsjö
    080808 FruT 080808 Nätra kyrka, festplats örnnästet

• Svar på tråden ny övikstråd
  • grabbarna

det låter ju jättebra, kollade ju upp buffeér på de större cateringarna för de är liksom de som kommer upp när man söker på nätet och jag tyckte inte deras buffeér var nåt speciellt framförallt inte till det pris dom skulle ha runt 9000:. för 50 pers..men v-farmen skulle hamna runt 5000:- och av de 50 är 10-12 st barn varav 8 under 7 år så vi kan nog räkna ner ngr portioner

• miapias

vi har en som ska laga mat år oss på plats...potatisgratäng åt 59 pers nu på ica kvantum får jag detta för 240 kr

samt kött för 600 kr på svenskcater....

så för 840 har jag huvudrätt +lön till serveringspersonal + kock...är helt ok för mig..det tillkommer lite grönskaer och sås oxå...Förrätten gör mamma men den går inte under 100 kr för alla

• grabbarna

oh vilken deal det låter ju jättebra!

miapias skrev 2008-06-15 18:47:04 följande:
    vi har en som ska laga mat år oss på plats...potatisgratäng åt 59 pers nu på ica kvantum får jag detta för 240 krsamt kött för 600 kr på svenskcater....så för 840 har jag huvudrätt +lön till serveringspersonal + kock...är helt ok för mig..det tillkommer lite grönskaer och sås oxå...Förrätten gör mamma men den går inte under 100 kr för alla
  • miapias

Förrätten gör mamma men den går inte under 100 kr för alla

det skulle va 1000 kr för alla...men visst är det en bra deal..

• grabbarna

mycket! blir lite avis....

ska ringa runt lite nu och kolla priser, var ju nedslående resultat sist men nu har jag fått lite andra uppslag så jag hoppas på bättre lycka

miapias skrev 2008-06-16 10:55:48 följande:
    Förrätten gör mamma men den går inte under 100 kr för alla det skulle va 1000 kr för alla...men visst är det en bra deal..
  • miapias

ni känner ingen som kan laga maten på plats eller innan o sedan köpa varor själv som vi gör...

• grabbarna

nej tyvärr eller jo min svägerska men hon är höggravid annars hade hon varit påtänkt....

miapias skrev 2008-06-16 16:30:33 följande:
    ni känner ingen som kan laga maten på plats eller innan o sedan köpa varor själv som vi gör...
  • grabbarna

vi har planerat att laga mat själva men det vore skönt att slippa....

• miapias

oki...ja det är viktigt med kontakter....

• grabbarna

f*n vad det strular med maten ska vi behöva laga egen trots allt. vildsvinsfarmen hade antagligen inte möjlighet då hon hade flera bröllop den dagen redan men hon skulle tänka på det tom torsdag iom att jag sa att hon inte behöver lägga upp det på plankor hos henne för våran kökshjälp kan lägga upp det på serveringsfat själva men troligtvis säger hon nej.

nästa förslag är exotisk planka från ica centrum

75/person för potatissallad, örtmarinerad skinka med soltorkade tomater, rostbiff och frukter vill man kan man plussa på kycklinfile och då kostar det 110/person.

har ni fler förslag? det ska ju finnas nån kvinna som har en lite minicatering också men dom som handlat av henne minns inte vem det var förutom att dom hade fått väldigt mkt mat,vilket inte sån stor hjälp *s*

börjar bli desperat jag hade liksom siktat in mig på att slippa laga mat själv...ska man satsa på ica? har ni nån erfarenhet? kvantum får jag inte tag på är dom bättre?

Svar på tråden ny övikstråd