OT bensinuppror
Detta hör ju inte till ett bröllop men tänkte ändå säga det här.
Den 23-26 maj är det protest mot bensinpriserna så då ska man inte handla eller köpa bensin på mackarna. Nu får det vara nog.
Detta hör ju inte till ett bröllop men tänkte ändå säga det här.
Den 23-26 maj är det protest mot bensinpriserna så då ska man inte handla eller köpa bensin på mackarna. Nu får det vara nog.
20080802: Det beror ju på vad man tror på! Det finns inte tillräckligt mycket vetenskaplig forskning som säger att det är vi som orsakar den globala uppvärmningen och om den i sin tur kommer att ödelägga jorden.
Hur som helst så tar vi bara bilen när det behövs, för att promenera och cykla är bra för figuren =)!
Mera forskning utifrån alla aspekter!!!
mammahjärtat: Jo, det finns faktiskt tillräcklig forskning som säger att det är vi som orsakar den globala uppvärmningen. Tro mig! För tio och även fem år sen fanns det fortfarande betrodda forskare som sa motsatsen men i dag är det en försumbar minoritet. Men även OM det var så att det fanns olika åsikter så tycker jag att det är rimligare att säga att det inte finns tillräcklig forskning som säger att det ITNE är vi som orsakar detta. Även om du inte känner dig 1005 övertygad... Är du beredd att ta risken???
Jag håller med där... För det har ändå påvisat att förr så har det varit liknande skiftningar och då fanns varken miljöförstörande bilar m m.. Utan det är naturens sätt att ta igen sig efter allt den fått utstå..
Jag tror även att det är lite propaganda med all denna hysteri om globala uppvärmningen.. menar se bara på Istiden... då blev det istället kallt... och vi männískor lär hitta sätt att överleva om det är meningen!
Hmm... jo... Nu överlevde i och för sig inte människan istiden men ändå...
Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-05-21 11:30:50 följande:
Den rådande diskursen som tidigare var en hypotes är att vi orskar den globala uppvärmningen som i sin tur kommer att orsaka jordens undergång. Jag tror inte att hela sanningen finns i det och alla tider präglas av sin diskurs.
Jag anser att pengar bestämmer, och just nu finns det mycket pengar att tjäna på "den globala uppvärmningen". Men som sagt, alla har sin tro. Och så länge det inte finns hållbara alternativ så kommer jag att fortsätta köra min bil med bensin och det tycker inte jag innebär att "ta någon risk".
Precis! Och är det meningen med att vi ska överleva så gör vi det med.. jag tror det är en del av evolutionen
Fast bor man på landet har man i regel en lägre boendekostnad som kan kompensera för bensinpriset. Att kostnaden för pendling kan variera är väl något man räknar med när man väljer var man ska bosätta sig?
Visst ska man absolut inte köra bil i onödan, men sanningen är ju den att bilkörning står för en relativt liten del av koldioxidutsläpp.
Skövling av regnskog är till exempel ett mycket större hot mot miljön.
Och pratar vi då etanol så skövlas väl regnskog för att odla sockerrör?
Regnskog skövlas för att vi ska få många av de varor vi vill ha.
Att äta närproducerad ekologisk mat borde ju vara en större insats? Eller är jag ute och cyklar?
Och glöm inte att jag i början skrev :Visst ska man absolut inte köra bil i onödan
Och alla industrier som släpper ut.
Likaså äta lokala råvaror.
Jo annars så hade vi ju inte varit här idag.. Eller?