• pojomo

OT bensinuppror

Detta hör ju inte till ett bröllop men tänkte ändå säga det här.
    Den 23-26 maj är det protest mot bensinpriserna så då ska man inte handla eller köpa bensin på mackarna. Nu får det vara nog.

• Svar på tråden OT bensinuppror
  • valkyriana

För mig kostar det 2400 att ta mig till jobbet och hem och lika mycket för min m2b.
    Och det är bara i bränsle.
    Vi har inte en möjlighet att åka kollektivt.

• Anettan73

Jag har tur med sambons bil. företaget betalar den...

• Tooticki

Önskar att de lade energi på att skaffa fram ett HÅLLBART, LÅNGSIKTIGT, MILJÖVÄNLIGT alternativ istället för att straffa befolkningen för ett bilberoende de uppmuntrat...

• pojomo

nej här finns det absolut ingen kollektivtraffik. Kanske ska ringa dom å höra varför dom inte sätter in bussar 9 mil enkelresa kl 4-14 å 13-24. På förra arbetsplatsen så trorjag till och med awtt det var företaget som hade fixat så att det gick bussar hem på kvällarna.

valkyriana skrev 2008-05-21 09:11:26 följande:
    För mig kostar det 2400 att ta mig till jobbet och hem och lika mycket för min m2b. Och det är bara i bränsle.Vi har inte en möjlighet att åka kollektivt.
  • Lövings

Jag bor mitt ute på landet men min sambo. Det går inga bussar eller något annat härifrån. Jag är beroende av min bil!
    Kommer priserna höjas mycket så kommer folk inte ha råd att bo på landet längre. Man får flytta in till stan.
    Man kommer inte få något för huset och alla kommer bo inne i stan.
    Hur roligt blir det på en skala?
    (kanske långt in i framtiden men ialf)
    Ska man behöva vara rik för att bo ute på landet?

• Tooticki
    Lövings skrev 2008-05-21 09:22:47 följande:
    Jag bor mitt ute på landet men min sambo. Det går inga bussar eller något annat härifrån. Jag är beroende av min bil!Kommer priserna höjas mycket så kommer folk inte ha råd att bo på landet längre. Man får flytta in till stan.Man kommer inte få något för huset och alla kommer bo inne i stan.Hur roligt blir det på en skala?(kanske långt in i framtiden men ialf)Ska man behöva vara rik för att bo ute på landet?
    Hade ju varit bättre med ett mer väl utbyggt kollektivtrafiknät, och billigare. Tycker inte att kollektivtrafiken ska kosta mer än en symbolisk summa.
  • Waersta

Jag ska bojkotta mackarna den 23-26maj!

• Lövings

Nej det håller jag med om. Och det funkar här.
    Men för de som bor mitt i ingenstans..
    Då måste de flytta närmare stan osv.
    Man blir väldigt begränsad..

Men att ta bussen skulle väl höjas också om bensin
    priset går upp väldigt mycket?

Tooticki skrev 2008-05-21 09:24:13 följande:
    Hade ju varit bättre med ett mer väl utbyggt kollektivtrafiknät, och billigare. Tycker inte att kollektivtrafiken ska kosta mer än en symbolisk summa.
  • Äntligen är det min tur

Jag fick just ett mail om att sluta tanka på de största mackarna OKQ8 o PREEM!!! Vet inte om det funkar men... Om alla gör det så måste de ju sänka priserna för att få tillbaka kunderna!! Vi tankar ju inte där iaf...

JA NÅT MÅSTE JU GÖRAS!!!!

• Anettan73

Vi tankar på volvo. Ingen annanstans Jo i kris läge kanske

Svar på tråden OT bensinuppror